Gość rafaln1 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Postanowiłem zaślepić EGR, jak do tej pory nie był szczególnie uciążliwy, choć kilka razy po zapaleniu się check i sprawdzeniu błędów wyskoczył błąd 47-zawór recyrkulacji spalin. Dość regularnie czyściłem to ustrojstwo i pewnie dlatego nie sprawiał większych kłopotów ale uważam że nikomu nie jest potrzebny do szczęścia ten eko-wynalazek. Zaślepienie jest czynnością prostą aczkolwiek często spotykam się na forach z pytaniami jak to się robi więc postanowiłem podzielić się tą informacją. A więc tak: Ważna zasada: należy zaślepiać EGR sprawny oraz wyczyszczony, inaczej będziemy mieli przed oczami zapaloną kontrolkę check engine. Odpinamy wtyczkę i demontujemy zawór za pomocą klucza Torx Po odwróceniu zaworu ukazują się nam jego otwory przez które przepływają spaliny oraz grzybek, to czarne to właśnie osad, który może powodować zawieszanie się grzybka a nawet uszkodzenie EGR'a. Grzybek zaworu powinien dać się lekko poruszać się w górę i dół. Teraz możemy do wewnątrz nalać czegoś do czyszczenia, ja miałem coś do usuwania tłuszczu i różnych zabrudzeń z silnika, nazwy nie pamiętam. Ruszamy grzybkiem i odstawiamy zawór na 10 minut (z płynem w środku) Teraz trzeba wyciąć zaślepkę. W tym celu zakupujemy nasz ulubiony gatunek piwa, opróżniamy zawartość (w sposób wiadomy ), z puszki wycinamy większy kawałek i odrysowujemy na nim kształt uszczelki, która znajduje się między kolektorem a EGR'em. Potem wycinamy po linii nożyczkami Następnie układamy wycięta zaślepkę na kolektorze w miejscu zamontowania zaworu tak aby zakryć dwa otwory), na tej zaślepce umieszczamy uszczelkę. Z zaworu wylewamy środek do czyszczenia i przykręcamy go na miejsce Należy pamiętać o podpięciu wtyczki do zaworu, inaczej zapali się check na desce.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/611-silnik-benzyna-za%C5%9Blepienie-egr-w-silniku-x12sz/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi