Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Witam, opisze tok postępowania przy wymianie przekładni kierowniczej zwanej potocznie maglownicą lub listwą zębatą. Narzędzia potrzebne do wymiany: - klucze najlepiej oczkowe 10,13,16,17,18 - klucze nasadowe (mocne, tak żeby dało się przez rurkę odkręcać) 18,19,21 - młotek - kanał/ wysoki najazd - dodatkowy lewarek - rurkę pasującą na pokrętło klucza nasadowego o długości 1-1,5m Przekładnia jest całkowicie mechaniczna, a wspomaganie rozwiązane przy pomocy silnika elektrycznego co znacznie ułatwia całą operację. Zaczynamy od podniesienia przodu samochodu i porządnego podparcia. Oczywiście kliny pod tylne koła. Zdejmujemy przednie koła i odkręcamy końcówki drążków kierowniczych kluczem oczkowym 16/17. Młotkiem należy uderzać w ucho, nigdy w końcówke bo ją prędzej zniszczymy niż wybijemy. Tym samym kluczem odkręcamy łącznik stabilizatora. Idziemy pod auto. Odkręcamy płytę pod silnikiem (całą) kluczem 10) Następnie należy odkręcić tylną cześć ramy pomocniczej. Sprawa o tyle łatwa ze silnik dwiema poduszkami jest przykręcony do podłużnic a sama rama jest dzielona. Odkręcamy wspornik/wzmocnienie które jest przykręcone do podłogi (kluczyk 13). Następnie podpieramy silnik klockiem w okolicy tylnej poduszki i ją odkręcamy (klucz 21mm). Dalej podpieramy końcówke ramy, po środku. Ja użyłem lewarka i odkręcamy tylne śruby mocujące rame do karoserii (klucz 18 lub 19) Odrazu przygotować sobie jakąś przedłużkę bo te sruby są soczyście dokręcone. W tej chwili rama będzie się opuszczała wraz z lewarkiem. Idziemy do auta i odkręcamy kolumnę kierowniczą od maglownicy. Tam jest tylko jedna sruba na klucz 13stkę. Wykręcamy ją do momentu aż zdołamy wypchnąć nakrętkę wraz z zabezpieczeniem w postaci krótkiej rurki. Wracamy pod auto Opuszczamy ramę, śmiało można ręką nagiąć w dół. Będzie mało miejsca ale trzeba zlokalizować 2 śruby trzymające maglownice. Klucz, zwykle oczko 18. Śruby przechodzą przez ramę i nakrętki maja blaszane zabezpieczenie (tego nie ruszać). Po odkręceniu maglownicy możemy ją wyjąć z auta. Ja zrobiłem w ten sposób ze wysunąłem maglownice max w prawo, tak aby lewa końcówka wyszła spod drążka stabilizatora. Po drodze należy zdjąć plastikową osłonę (jest tylko wciśnięta). Następnie wyciągnąłem listwę za lewą końcówkę w kierunku tyłu pojazdu. Wyszła bez problemu. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Gdyby zaszła konieczność przekręcenia drążków to lepiej to zrobić w imadle. Należy zdjąć osłonę i odkręcić drążek od listwy. Trzeba złapać czymś za listwę co by nie uszkodzić prowadzeń wykonanych z plastiku (to one się wyrabiają). Nie wiem jaki klucz, odkręcałem małym francuzem. Gdyby ktoś chciał zweryfikować stan przekładni to najczęściej dostaje ona luzów na prowadzeniach listwy które są wykonane z plastiku. Sama listwa nie może być skorodowana, jeśli jest zardzewiała to nie nadaję się nawet do regeneracji. Po wszystkim bezwzględnie należy ustawić zbieżność kół przednich. Najlepiej robić wszystko na kołach ustawionych do jazdy na wprost (kierownica tak samo) i pod żadnych pozorem nie zmieniać ich wzajemnego położenia bo skutkować to może zerwaniem taśm m.in od airbagu. Autor Szymon 1587cm3   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5371-wymiana-maglownicy-renault-scenic-ii/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi