Gość grom546 Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Witam, W zeszłym tygodniu odebrałem samochód od mechanika, naprawa miała na celu wyeliminowanie stukania / terkotania które rozlegało się na luzie i przy jeździe bez gazu na 1 i 2 ce, były jeszcze inne mniej istotne objawy wskazujące na zużyty docisk / element sprzęgła która po wymianie ustąpiły, ale ten główny objaw nie. Zostało wymienione kompletne sprzęgło, skrzynia rozebrana, wyczyszczona i wymienione łożysko (właściwie to dwa zespolone łożyska które są zespawane z płytką, wchodzą w nie wałki ). Gdy odbierałem samochód mechanik powiedział że reszta elementów skrzyni jest w dobrym stanie i nie ma sie do czego przyczepić. Wyjechałem i byłem zadowolony, ale po przejechaniu ok. 10 km na ciepłym silniku objawy wróciły. Może są odrobinę cichsze niż przez naprawą ale są. Turkotanie na postoju odbywa się rzadko, ale występuje zawsze na nagrzanym silniku gdy jedzie się na 1 i 2 bez gazu (np podjeżdżanie w korku) innych objawów nie ma (nie jest to też strasznie głośne) Pojechałem ponownie do mechanika, przejechał się ze mną i powiedział że rzeczywiście słychać. I w takim razie spoko występuje ten dźwięk podczas obciążenia skrzyni to jest to mechanizm różnicowy skrzyni. Tylko że tego się nie opłaca wymieniać. Powiedział żebym jeździł bo nic się nie stanie a skrzynia jest w bdb stanie... że łożyska które zostały w skrzyni to łożyska wałeczkowe i one się nie sypią. (sprawdziłem w ETCE i są w skrzyni również łożyska igłowe (czy tam igiełkowe) i stożkowe - chociażby w mechanizmie różnicowym i na wałkach). Co sądzicie o tej historii. ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5313-usuni%C4%99cie-usterki/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Osobiscie nie przejmowałbym sie tym. Gość który składał skrzynie się wypowiedział. Jazda bez gazu powoduje ze silnik ma jakies tam obciazenie i próbuje trzymac stałe obroty regulując je ciagle. Dlatego delikatnie zwalnia i przyspiesza i to co słychac to moze byc luz międzyzębny ktory byc musi. Nagrzany olej jest rzadki i dlatego bardziej slychac na gorącym silniku.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5313-usuni%C4%99cie-usterki/#findComment-30086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grom546 Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 No właśnie z jego ust tez padło słowo luz międzyzębny. ok dzięki   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5313-usuni%C4%99cie-usterki/#findComment-30092 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się