Gość Bartas Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 A więc pokolei: 1.zdejmujemy pasek wiele patentów wiec kazdy zrobi to takjak umie , 2.odłaczamy akumulator 3.odkrecamy 2 sruby 17 sa wkrecane w ucho nie maja nakretek 4.odkrecamy przewody klucz 13 i 10 , wyjmujemy alternator w dół 5 mamy go na stole ) zdejmujemy czarna pokrywe 3 x blachowkret krzyzak i zaczepy po bokach i tak pewnie pekna ale bez znaczenia:) w sumie nie wiem po co one tam sa , 6.wyjmujemy 2x sruba krzyzak regulator ze szczotkami koszt zamiennika kolo 35 zł made in germany, oryginał 120 zł 7.odkrecamy sruby 8 4 sztuki mocujace obudowe ze soba , delikatnie pukamy młotkiem by rzpołowic alternator zostanie nam wirnik z obudowa przednia a zejdzie tylna z diodami i uzwojeniem 8. czyscimy wszystko z pyłu w tylnej obudowie jest łozysko i tuleja plastykowa , kupujemy to i to sprawa groszowa 15 zł, w rekacha mamy wirnik i przednia obudowe , wkrecamy kolo pasowe w imadło i odkrecamy je 9.obudowe opieramy na imadle i przez cos miekkiego wybijamy wirnik tak by została nam sama obudowa z łozyskiem 10.odkrecamy 4x krzyzak na gornej obudowie by dostac sie do łozyska pozniej je wybijamy mamy w rekach wirnik z tylnym łozyskiem , sciagamy je małym sciagaczem do łozysk ,i teraz w zaleznosci jak wyglada nasz komutator tzn to po czym tra szczotki jesli jest dobre to zostaswiamy jesli nie to trzeba zaniesc to do naprawiaczy rozruszników samemu wiekszosc z nas nie da rady sam komutator kosztuje 12 zł z wymian dałem 50 razem z toczeniem komutatora jest on zgrzewany , łozyska kupujemy wg wymiaru bo sa dwa rodzaje koszt przedniego 30 zł tylne 10 , calosc skałdamy w odwrotnej kolejnosci , łozysko przednie montujemy w obudowe tylne montujemy na wałek miłej roboty:) Autor: windykatorek Źródło: http://www.w210.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/523-eleltryka-regeneracja-alternatora-bosch/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi