Gość Michał94 Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Witam, szukam odpowiedzi na szarpanie się silnika przy odejmowaniu gazu, wyminiłem kable rozruchowe, kopułkę i palec teraz sprawdzam przepływkę. Na początku nie mogłem uzyskać pomiaru bo wkładałem bolec tam gdzie wchodzi biało czerwony kabelek do wtyczki, jednak odizolowałem kawałek kabla zaczepiłem zacisk, czarny do masy i wynik porażający. na zapłonie 12,50, przy odpaleniu 11,30 , na jałowym 14,42, na 3 tys obrotów 14,44 na 5 tys 14,47 itd. Miernik ustawiony był na 20 VDC. Czy coś źle podłączyłem, skąd takie duże wyniki to powinno być 4 V max na dużych z tego co wiem. Auto to Almera n15 1.4 87 km przepływka Hitachi AFH45M-46 Chciałęm jeszcze zapytać o lambdę, jak ją sprawdzić ? Gdzie się wpiąć, z lambdy wychodzą 3 kable, 2 białe i 1 czarny, potem wchodzi to w jakąś wtyczkę z której wychodzą też 3 kable ale róznych kolorów, dwa są chude jeden gruby? Poroszę o pomoc i pozdrawiam.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5180-pomiar-napi%C4%99cia-przep%C5%82ywki/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Po wynikach widac ze zmierzyłeś napięcie zasilania - zły pin. Na zgaszonym masz napiecie aku, na odpalonym ładowanie. Sonda podobnie, wpinasz sie w przewód sygnałowy (u ciebie pradopodobnie czarny) i mase. Zakres 20VDC i obserwujesz wskazania. Pozostale 2 przewody to grzałka, na jednym bedzie 12V, na drugim masa.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5180-pomiar-napi%C4%99cia-przep%C5%82ywki/#findComment-29278 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał94 Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Podaję wyniki z innych kabli kabel czarny: zapłon 0,01 odpalanie 0,16 jałowy: 0,00-,01 4 tys : 0,02 kabel zielony: Zapłon 1,08 jałowy 1,76 2 tys: 1,90 3,5 tys : 2,21 4 tys : 2, 35 Kable występują w takim ułożeniu patrząc od góry Biało czerwony, czarny, zielony P.S. Jak sprawdzić lambde? Po za tym zauważyłem że wtyczka od lambdy o której wcześniej pisałem jest "zapocona" wygląda jak by ktoś oblał ją olejem, albo czymś innym.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5180-pomiar-napi%C4%99cia-przep%C5%82ywki/#findComment-29280 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Na moje to jest prawidłowe; kabel zielony: Zapłon 1,08 jałowy 1,76 2 tys: 1,90 3,5 tys : 2,21 4 tys : 2, 35 Czy te wartosci sa ok - nie wiem. Robert moze ma prawidlowe wartosci. Sonda juz pisałem wyzej. + do przewodu sygnalowego (u ciebie raczej czarny), - do masy, zakres 20VDC i na odpalonym silniku na jałowych obrotach patrzysz co sie dzieje. Napiecie ma sie co chwila zmieniac. Zanotuj zakres od-do i napisz tutaj. Jesli wtyczka jest usyfiona to wyczysc ją, oczywiscie wazne sa styki.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5180-pomiar-napi%C4%99cia-przep%C5%82ywki/#findComment-29281 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał94 Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Sorki nie zauważyłem wcześniejszej odp. Ta wtyczka jest usyfiona https://www.google.pl/search?q=nissan+almera+n15+sonda+lambda&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.48705608,d.Yms&biw=1920&bih=985&um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=SODiUZ7VGYfmtQbZk4CIDA#facrc=_&imgdii=_&imgrc=-jMGJJLbtePaLM%3A%3BnJHNWMzeNbepoM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.xedos.com.pl%252Fallegro%252Fprzemek%252F2012%252F01-04%252F2012-01-04-065.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fallegro.pl%252Fsonda-lambda-nissan-almera-n15-00-1-4-16v-ga14-i3220389381.html%3B946%3B630 Istnieje jakiś preparat do styków elektrycznych?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5180-pomiar-napi%C4%99cia-przep%C5%82ywki/#findComment-29283 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Są dostepne kontakty w spreju. Wg moich danych przepływomierz masz sprawny. Zapłon 1V, wolne 1,2-1,8V, pod obciazeniem powyzej 3,3V   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5180-pomiar-napi%C4%99cia-przep%C5%82ywki/#findComment-29285 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Tak przepływomierz jak pisze kolega Szymon pokazuje spoko(na biegu jałowym) ale zrób te pomiary na wtyczce od ECU bo może kabelek uwalony. Pin 16 ECU silnika zapłon właczony max 1V, wolne obroty 1,2-1,8V, 2000obr/min 1,5- 2,3V. Wyniki na wtyczce MAF i na wtyczce ECU maja być takie same. Ale u Ciebie 2,3V jest przy 4000obr/min a tam powinno być ok 4V. Więc ta przepływka nie do końca pokazuje, no i dlatego lepiej jest podpiąć do kompa i zobaczyć jak on przelicza to na masę/ czas.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5180-pomiar-napi%C4%99cia-przep%C5%82ywki/#findComment-29287 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał94 Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Jakbyście mi przybliżył gdzie znajdują się te wtyczki, albo zapodali jakiś poemat na ten temat to byłbym wdzięczn Co myślicie o metodzie zworki(sprawdzanie błędów) ? [ Dodano: 2013-07-15, 12:13 ] Dokonałem pomiaru sondy i o to wyniki: Na zapłonie 0,27 odpalanie 0,43 Jałowy od 0,26 do 0, 77 ( zimny silnik) Jak odpalam to mam wyższe obroty ale podszas tego spadło ze 3 razy do 900 obr/min a pomiar wykazywał wtedy 0,02 i mniej jak się nagrzał to na jałowym miał 0,08 na 2 tys 0,90 na 3 tys 0,92 na 3,5 tys 0,85 Raz przy gazowaniu zobaczyłem wynik 0,95 Najbardziej zmartwił mnie pomiar nagłego wciśnięcia pedału gazu, ponieważ wtedy to spadało do od 0,01 do 0,05 i wskakiwał na obroty, to samo działo się po odejmowaniu, chwilę po odjęciu gazu miał niski pomiar w garnicy 0,03 do 0,15 Za chwilę wstawię filmik aby dokładnie zademonstrować   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5180-pomiar-napi%C4%99cia-przep%C5%82ywki/#findComment-29288 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Sonda ma oscylować w zakresie 0,2-0,8V czyli na zimnym tak chyba masz jeżeli przytrzymasz obroty to też ma oscylować nie może stać równo. Tu masz opisane jak to działa http://forum.samnaprawiam.com/oscyloskop-w-elektronice-samochodowej-cz1-vt3337.htm   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5180-pomiar-napi%C4%99cia-przep%C5%82ywki/#findComment-29289 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał94 Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Macie tu filmik. Ale co do oscylowania na obrotach to ta oscylacja była w górnych granicach np 0,7 do 0,9 Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5180-pomiar-napi%C4%99cia-przep%C5%82ywki/#findComment-29291 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się