Skocz do zawartości

Pomiar napięcia przepływki


Gość Michał94

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Michał94

Witam, szukam odpowiedzi na szarpanie się silnika przy odejmowaniu gazu, wyminiłem kable rozruchowe, kopułkę i palec teraz sprawdzam przepływkę. Na początku nie mogłem uzyskać pomiaru bo wkładałem bolec tam gdzie wchodzi biało czerwony kabelek do wtyczki, jednak odizolowałem kawałek kabla zaczepiłem zacisk, czarny do masy i wynik porażający.

na zapłonie 12,50, przy odpaleniu 11,30 , na jałowym 14,42, na 3 tys obrotów 14,44 na 5 tys 14,47 itd. Miernik ustawiony był na 20 VDC. Czy coś źle podłączyłem, skąd takie duże wyniki to powinno być 4 V max na dużych z tego co wiem. Auto to Almera n15 1.4 87 km przepływka Hitachi AFH45M-46

Chciałęm jeszcze zapytać o lambdę, jak ją sprawdzić ? Gdzie się wpiąć, z lambdy wychodzą 3 kable, 2 białe i 1 czarny, potem wchodzi to w jakąś wtyczkę z której wychodzą też 3 kable ale róznych kolorów, dwa są chude jeden gruby?

Poroszę o pomoc i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Po wynikach widac ze zmierzyłeś napięcie zasilania - zły pin. Na zgaszonym masz napiecie aku, na odpalonym ładowanie.

 

Sonda podobnie, wpinasz sie w przewód sygnałowy (u ciebie pradopodobnie czarny) i mase. Zakres 20VDC i obserwujesz wskazania.

Pozostale 2 przewody to grzałka, na jednym bedzie 12V, na drugim masa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał94

Podaję wyniki z innych kabli

kabel czarny:

zapłon 0,01

odpalanie 0,16

jałowy: 0,00-,01

4 tys : 0,02

kabel zielony:

Zapłon 1,08

jałowy 1,76

2 tys: 1,90

3,5 tys : 2,21

4 tys : 2, 35

Kable występują w takim ułożeniu patrząc od góry

Biało czerwony, czarny, zielony

P.S. Jak sprawdzić lambde? Po za tym zauważyłem że wtyczka od lambdy o której wcześniej pisałem jest "zapocona" wygląda jak by ktoś oblał ją olejem, albo czymś innym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Na moje to jest prawidłowe;

 

kabel zielony:

Zapłon 1,08

jałowy 1,76

2 tys: 1,90

3,5 tys : 2,21

4 tys : 2, 35

 

Czy te wartosci sa ok - nie wiem. Robert moze ma prawidlowe wartosci.

 

Sonda juz pisałem wyzej. + do przewodu sygnalowego (u ciebie raczej czarny), - do masy, zakres 20VDC i na odpalonym silniku na jałowych obrotach patrzysz co sie dzieje. Napiecie ma sie co chwila zmieniac. Zanotuj zakres od-do i napisz tutaj.

Jesli wtyczka jest usyfiona to wyczysc ją, oczywiscie wazne sa styki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał94
Gość szymon 1587cm3

Są dostepne kontakty w spreju.

 

Wg moich danych przepływomierz masz sprawny.

Zapłon 1V,

wolne 1,2-1,8V,

pod obciazeniem powyzej 3,3V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przepływomierz jak pisze kolega Szymon pokazuje spoko(na biegu jałowym) ale zrób te pomiary na wtyczce od ECU bo może kabelek uwalony. Pin 16 ECU silnika zapłon właczony max 1V, wolne obroty 1,2-1,8V, 2000obr/min 1,5- 2,3V. Wyniki na wtyczce MAF i na wtyczce ECU maja być takie same.

Ale u Ciebie 2,3V jest przy 4000obr/min a tam powinno być ok 4V. Więc ta przepływka nie do końca pokazuje, no i dlatego lepiej jest podpiąć do kompa i zobaczyć jak on przelicza to na masę/ czas.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał94

Jakbyście mi przybliżył gdzie znajdują się te wtyczki, albo zapodali jakiś poemat na ten temat to byłbym wdzięczn

Co myślicie o metodzie zworki(sprawdzanie błędów) ?

 

[ Dodano: 2013-07-15, 12:13 ]

Dokonałem pomiaru sondy i o to wyniki:

Na zapłonie 0,27

odpalanie 0,43

Jałowy od 0,26 do 0, 77 ( zimny silnik)

Jak odpalam to mam wyższe obroty ale podszas tego spadło ze 3 razy do 900 obr/min a pomiar wykazywał wtedy 0,02 i mniej

jak się nagrzał to na jałowym miał 0,08

na 2 tys 0,90

na 3 tys 0,92

na 3,5 tys 0,85

Raz przy gazowaniu zobaczyłem wynik 0,95

Najbardziej zmartwił mnie pomiar nagłego wciśnięcia pedału gazu, ponieważ wtedy to spadało do od 0,01 do 0,05 i wskakiwał na obroty, to samo działo się po odejmowaniu, chwilę po odjęciu gazu miał niski pomiar w garnicy 0,03 do 0,15

Za chwilę wstawię filmik aby dokładnie zademonstrować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda ma oscylować w zakresie 0,2-0,8V czyli na zimnym tak chyba masz jeżeli przytrzymasz obroty to też ma oscylować nie może stać równo.

Tu masz opisane jak to działa http://forum.samnaprawiam.com/oscyloskop-w-elektronice-samochodowej-cz1-vt3337.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania