Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Czy możecie mi powiedzieć jakie są objawy uszkodzonego przepływomierza.

 

u siebie zauważyłem że chyba jego wskazania są zawyżone.

 

Np na jałowych obrotach odczyty mam na poziomie 9-10 kg/h a wymagane w granicach 7.

 

Nie odczuwam jakiś problemów z tym związanych.

 

Czy jest to w miarę prawidłowy odczyt, czy coś jest jednak nie tak?

 

I jak to ogólnie pracuje, bo przecież jest jeszcze sonda która powinna wpływać na dawke paliwa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5117-przep%C5%82ywomierz-objawy-zawy%C5%BConych-wskaza%C5%84-corsa-x10xe/
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
objawy uszkodzonego przepływomierza.

 

Dziura w obrotach, szarpie, muli

 

Np na jałowych obrotach odczyty mam na poziomie 9-10 kg/h a wymagane w granicach 7.

 

Silnik był ciepły czy zimny? I jakie dokładnie miał obroty? Wartosc 7 to jest orientacyjna, a nie wymagana.

 

I jak to ogólnie pracuje, bo przecież jest jeszcze sonda która powinna wpływać na dawke paliwa

 

I wpływa, korygując dawke. Przepływomierz informuje komputer ile powietrza zasysa silnik i to jest jedna ze składowych do ustalenia dawki paliwa. Po spaleniu mieszanki sonda bada zawartosc tlenu w spalinach i w razie nieprawidłowosci koryguje kolejną porcje paliwa - tak w skrócie

 

Nie odczuwam jakiś problemów z tym związanych.

 

Więc nie grzeb bo moga sie zaczac problemy...

 

Silnik nagrzany obroty jałowe (w tym silniku 900)

Pytam ponieważ mam dwa i muszę zamienić u siebie a nie wiem jak było kiedyś (ten wskazuje cały czas 1V i trup).

Jeden na wolnych pokazuje nawet 11, a drugi 8 w tych samych warunkach.

Czytałem że na litr pojemności silnik ssa 6kg.

 

Nie wiem który zostawić, jak dam ten co dużo pokazuje to powinno się zwiększyć spalanie, ale przecież jest sonda która wyłapie bzdurne wskazania, więc jakoś to się wyklucza

 

A i jeszcze takie pytanko, o co tak na prawdę chodzi jak t skanerze mam taką wartość "pożądane powietrze jałowe"

 

Gość szymon 1587cm3
Jeden na wolnych pokazuje nawet 11, a drugi 8 w tych samych warunkach.

 

Zostaw ten na ktorym lepiej sie jezdzi. Różnicy pewnie i tak nie odczujesz.

 

Czytałem że na litr pojemności silnik ssa 6kg.

 

Znow to jest tylko orientacyjne, na to sklada sie kilka innych czynnikow.

 

pożądane powietrze jałowe

 

Wyliczone przez sterownik, założenie ze tyle w danych warunkach powinien zassać. Dalej powinno być "rzeczywiste..." i dobrze jesli to sa porównywalne wartosci.

 

Nie wiem który zostawić, jak dam ten co dużo pokazuje to powinno się zwiększyć spalanie, ale przecież jest sonda która wyłapie bzdurne wskazania, więc jakoś to się wyklucza

 

I to sie nazywa adaptacja.

 

Czyli z tego co piszesz to najlepiej wstawić ten przepływomierz którego wartości są zbliżone do tego czego oczekuje sterownik.

 

Przy okazji może mi jeszcze pomożesz. Jak silnik wejdzie na wyższe obroty np 2-3tyś i puszczam gaz to obroty nie schodzą od razu do wartości jałowych tylko na chwilę zatrzymują się na 1500 (około) i dopiero schodzą na jałowe 900.

 

Co t może być, czy to normalne a wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Czy może mieć to coś wspólnego z przepływomierzem?

 

Gość szymon 1587cm3
zatrzymują się na 1500 (około) i dopiero schodzą na jałowe 900.

 

Jeśli to trwa moment to nie ma sie czym przejmowac. Podczas dojezdzania do skrzyzowania na luzie taki stan jest dopuszczalny.

 

Trwa to może 1-2 sekund, ale jest to zawsze jak silnik wkręcam na obroty. Jest to dość drażniące a koledzy z takim samym silnikiem twierdzą że u nich płynnie schodzi na jałowe.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania