Gość Bartas Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Rozbieranie zegarow na czesci / Montaz ringow / Podswietlenie niestandardowe / Wymiana szybki 1. Zaczynamy od zdemontowania zegarów 2. Demontaż przysłony z "szybka" Wyciągamy na sile "popychadełko" do zerowania licznika - zejdzie gumowy przycisk i zostanie tylko cienki pręcik. Wciskamy i wypychamy 6 zaczepów (jak pokazują strzałki). Na ujecie obok widać niebieskie punkty na foli drukowanej - są to żarówki/diody podświetlenia zegarów. 3. Widok na zegary bez przysłony z szybka Teraz dokładnie widać same tarcze i ich kształt. 4. Widok na przysłonę z szybka Tutaj widać, ze symbole lampek sygnalizacyjnych nadrukowane są na przezroczystych tłach. Może ta informacja się komuś przyda:) Chociaż ja nie jestem za zmiana kolorystyki tych lampek. 5. Demontaż szybki Szybka przyklejona jest na twardy klej - także po niewielkim naruszeniu pęka i szybka odchodzi. Podważamy do okola szybkę - spokojnie nie pęknie 6. Widok na zdemontowana szybkę Białe plamki pozostałe po kleju. Cala ta krawędź jest niewidoczna po zmontowaniu całości. Dorabianie szybki z pleksy w dalszej części poradnika. 7. Zakładanie ringów Ringi - aluminiowe szlifowane na połysk pierścienie stwarzające efekt zagłębionych tarcz zegarów. Procedura montazu: 1. Wkładamy pierścień od strony przedniej (jest dopasowany wiec albo wpadnie albo wejdzie lekko na wcisk). 2. Zaginamy w kilku miejscach wargę pierścienia aby nie wypadał (kółkiem pokazano jak wygląda delikatne zagięcie) 3. Pod katem 45stopni do płaszczyzny przysłony (lub do osi obrotu ringa) zaginamy wkrętakiem płaskim wargę właśnie pod kat 45stopni. Unika się przez to niedogniecenia. Punktowe zagniatanie psuje efekt estetyczny. 4. Pod katem prostym (czyli plaski wkrętak do płaszczyzny przysłony) dogniatamy końcową wargę zagięta wcześniej do polowy. W tym momencie pierścień powinien już się w miarę nie obracać w otworze. 8. Widok na zamontowane ringi Mała warga praktycznie po zagięciu niewystająca pozwala przechodzić światłu na zewnatrz zegarów w celu oświecenia wskazówek. 9. Widok na wnętrze zegarów Zegary demontuje się poprzez odkręcenie od strony folii drukowanej (elektrycznej) śrubek na wkrętak krzyżakowy. Po przeanalizowaniu już widać gdzie wystają żarówki/diody podświetlające i można kombinować ze swoimi:) Wydzielone komory na żarówki warto pokryć folia aluminiowa aby więcej światła zostało odbitego. Warto wyczyścić całość z kurzu ułożonego w śmieszne linie szare:) oraz wyczyścić pod tarczami zegarów w miarę dojścia licznik przebiegu. 10. Wykonanie szybki Użyłem pleksi o grubosci 2mm, bardzo podatna na gięcie. Montaż odbył się poprzez dokrojenie zwykłymi nożycami do blachy oraz na przykręceniu 8 małych wkrętów w niewidocznym po montazu miejscu. Pełnią one role ułatwienia montazu, ukształtowania szybki oraz utrzymują szybkę w zadanej pozycji. Na koniec pozostaje uszczelnienie szybki do okola np silikonem (bardzo mało nakładać!! i nie rozcierać niczym, tylko nałożyć "wałeczek" do okola). Po zamontowaniu kilka osób wkłada rękę w zegary ponieważ nie widzi w ogóle żadnego poblasku od pleksi - jakby tam nic nie było 11. Miejsce do podlutowania dodatkowych źródeł oświetlenia +12V zasilanie zaznaczone na niebiesko, pojawia się w tym miejscu napięcie po zapaleniu świateł pozycyjnych itd -MASA masa zaznaczone na niebiesko miejsce na wprowadzenie kabli zasilających dodatkowe diody - na zielono 12. Efekt końcowy w dzień 13. Efekt końcowy w nocy Autor: dagg3r Źródło: http://fotoporadnik.prv.pl/   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/488-tuning-tuning-zegar%C3%B3w-honda-civic-v-gen/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi