Skocz do zawartości

Dogrzewanie silnika +EGR


Gość janusz04065

Rekomendowane odpowiedzi

Gość janusz04065

Witam mam problem z dogrzaniem silnika a przez to jak według mnie dużo pali 9l na 100km jaką powinien utrzymywać temp silnik u mnie temp skacze 78-82 jak mu dam dobrze w palnik silnik to 1,3 CDTI OPEL ASTRA 3 H. I jeszcze jedno pytanko zaciął mi się zawór EGR metalowa membrana wyciągnąłem ją +wd i odbija wyczytałem żeby zaślepić czpień od elektroniki a może gdzieś indziej to zaślepić co to daje ewentualnie jakie mogą byś tego skutki proszę o poradę będę bardzo wdzięczny za pomoc POZDRAWIAM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zawór EGR obniża trochę spalanie, oczywiście sprawny EGR, bez niego auto będzie paliło trochę więcej. Co do skoków temp może szwankować czujnik temp który daje sygnał na zegary.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobekas85

witam

zawor egr to ogolnie mowiac ekologia tzn. doprowadza on czesc spalin spowrotem do komory spalania. Obniza to temp spalania w komorze spalania przez co zminiejsza sie wytwarzanie NOx i SOx czyli mniej zwiazkow szkodliwych dla atmosfery.

Zaslepiajac go pominiesz to co wyzej napisałem a auto nie odczuje na mocy a nawet zyska troszke "werwy".

Zaslepic nalezy od strony mechanicznej

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
A dla ścisłości dopytam jego brak skutkuje lekkim wzrostem spalania ??1

 

Brak/zaślepienie nie, ale nieprawidłowe działanie tak

 

dużo pali 9l na 100km

 

Jakie dystanse pokonujesz? Po mieście czy trasy?

 

jaką powinien utrzymywać temp silnik u mnie temp skacze 78-82 jak mu dam dobrze w palnik

 

Diesla ogolnie cieżko zagrzać. Powinien trzymać około 90st. Około tzn ze kiedy trzyma 85st to nic złego sie nie dzieje. Jeśli długo sie rozgrzewa, lub nie trzyma osiągnietej temperatury to mozesz szukac przyczyny. Dobrze byloby sprawdzic jaka temperature widzi sterownik, bo to co masz na wskazniku jest tylko orientacyjne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik to ogólnie konstrukcja bardzo podobna do mojego 1.3cdti w Corsie. Co do EGRa to nie będzie on powodował takiego spalania na pewno. Ja jeżdżę na zacinającym sie EGRrze już 2 lata i spalanie caly czas koło 5l/100km.

Co do temperatury to pewnie do wymiany wklad termostatu. U mnie tez takie temperatury się utrzymywały - po wymianie wkładu termostatu dociąga ladnie do okolo 90 stopni i tak trzyma.

Co do spalania to trzeba byłoby podpiąć jeszcze pod kompa i sprawdzić jakie wartości pokazują czujniki poszczególne bo któryś może oszukiwać a nie wywalać błedu. Ogólnie to ile auto ma najechane? Pompa CR szczelna?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz04065

Witam jeżdżę głównie miasto teraz po konsultacji z serwisem zmieniłem styl jazdy tz- daje mu więcej obrotów przy zmianach biegów i okazało się że zużycie paliwa spadło . Szybciej się nagrzewa ale temp silnik utrzymuje tak jak pisałem . Najechane mam 150 tys k. Wiem pewne że padnięty jest termostat może ktoś wie jaki to jest nr części czy wymienia się cały czy tylko wkład ewentualnie gdzie kupić najtaniej.Silnik to Z13DTH.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić sam wkład - poszukaj na allegro.

Jeżeli będziesz wymieniał sam to jest troszkę zabawy z rozmontowaniem obudowy termostatu ale jest na to patent żeby poszło szybciej. Przydaje się też nowy oring, który uszczelnia obudowę termostatu z jej plastikowym króćcem (do grubego węża) bo jak rozbierzesz to później już nie pasuje na swoje miejsce. Można tez na jakiś uszczelniacz zlożyć ale trzeba bardzo dokladnie oczyścić (ja przez niedokładność robiłem to dwa razy).

Numeru części niestety nie znam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość janusz04065

Byłem dzisiaj sprawdziłem temperaturę jaką widzi sterownik zgadza się co do stopnia z komputerem samochodu. W najbliższym czasie do wymiany termostat. A co do EGR.może ktoś opisze jak to świństwo wyjąć i wymyć żebym nie potrzebnie rozkręcał

pół silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania