Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tak i nie. Zepsuty termostat może mieć wpływ na to, że wentylator chłodnicy będzie się rzadziej załączał, ale w końcu (np. na postoju) woda w układzie na tyle się nagrzeje, że powinien się załączyć. Jeśli tak się nie dzieje to do wymiany jest któryś z czujników temperatury lub termowłącznik wentylatora.

 

Termostat odpowiada za duży i mały obieg cieczy w silniku lub inaczej utrzymanie temperatury w tym samym zakresie.

Gdy termostat jest zamknięty ciecz chłodząca krąży przez silnik i nagrzewnicę, a gdy ciecz osiągnie ok 90 stopni (silnik się nagrzeje) termostat mechanicznie się otwiera i puszcza ciecz przez chłodnicę by ją schłodzić i nie doprowadzić do jej wrzenia i przegrzania silnika.

 

Termostat może być zepsuty w pozycji otwartej i zamkniętej.

Gdy będzie cięgle otwarty silnik będzie nagrzewał się dłużej, podczas jazdy w zimę wręcz w ogóle się nie nagrzeje. Jedyna szansa na skrzyżowaniach, przy postoju i jeździe tocząc się... Jednak podczas jazdy normalnej silnik wychłodzi się szybko do minimum.

 

Jak będzie zamknięty to wentylator niewiele pomoże, temperatura cieczy będzie w pewnym momencie będzie za duża i o skutkach lepiej nie myśleć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/4390-wymiana-termostatu-citroen-berlingo-14-pb/#findComment-24953
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania