Skocz do zawartości

Sharan 96r 2.0 lpg Problemy z odpaleniem po 7dniach postoju


Gość longin1983

Rekomendowane odpowiedzi

Gość longin1983

Witam i pozdrawiam po długiej nieobecnosci :P

Mam taki problem. Po 7 dniach postoju mój Sharan odmówił posłuszenstawa. Kreci jak szalony ale nie odpala ani na bezynie ani na gazie. Brak iskry. Palec i kopułka w dobrym stanie. Wydaje mi sie tez ze nie słysze pompy. Zakupiłem nowy akumulator i ku mojemu zdziwieniu po podłaczeniu tak jak był podłączony stary zrobiło sie zwarcie. Patrze dokładnie co jest nie tak, a tu sie okazuje ze stary akumulator był podłaczony ODWROTNIE!!!.

Podłaczyłem tak jak powinno byc czyli klema z czerwonymi przewodami do plusa. Wymieniłem na kabelku przy aku bezpiecznik bo sie spalił i zaczoł znowu krecic, ale nadal nie odpala ale nie sprawdzałem czy jest iskra. Teraz moje pytanie czy słaby akumulator podłaczony jest wstanie zakrecic rozrusznikiem? Dodam ze teraz nie działa mi oswietlenie i zegar w kabinie wszystko inne działa poprawnie. Dodam jeszcze ze przed wymiana akumulatora troche warjowała elektryka było słychac w głosnikach przekrecanie kluczyka i mrugała deska rozdzielcza i po kazdym przekreceniu kluczyka w pozycje zapłon wszystkie wskazniki robiły "gaz do dechy" i opadały na swoje pozycje. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone (które znalazłem). Pozdrawiam i przepraszam kolegów za mało profesjonalny opis problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Dziwne... Odwrotnie podlaczony aku i rozrusznik nie powinien nawet zakrecić. Rozrusznik "włącza" automat, a automat włacza stacyjka. To zwykly elektromagnes. Odwracajac biegunowość elektromagnes powinien walic w drugą strone, a jesli jakims cudem zwałby grube styki rozrusznika to ten powinien zakrecic w druga strone - czyli w miejscu.

 

Niemozliwe zebys mogl tak jezdzic. Lepiej sprawdz od samego poczatku jak wygladaja klemy i czy czerwona/czarna leci do rozrusznika, a brazowa napewno jest przykrecona do masy. Wiekszosc zarówek wytrzyma taki numer, elektronika juz raczej nie.

 

Sharan to pewnie wtrysk, wiec najpierw sprawdz czy komputer zyje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Włacz zapłon, kontrolka silnika powinna sie zaswiecic. Na kazdej wtyczce kazdego czujnika musi byc napiecie okolo 5V (na włączonym zapłonie). Albo odrazu podpiac kompa i sprawdzic live date.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość longin1983

Nie swieci mi sie "czek"

 

[ Dodano: 2012-12-03, 00:54 ]

Ale masz pewnosc ze by nic nie działało? Bo sam juz niewiem co widziałem :P Ale wydaje mi sie ze tak bym sie nie pomylił.

 

[ Dodano: 2012-12-03, 11:18 ]

Komp podmieniony, nadal niema iskry. Moze cewka jest walnieta. Albo jakis przekaznik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Wiec na poczatek trzeba sie zajać tym aby czek sie zaswiecil.

Wspominałes cos ze zegar nie działa. Chek bierze + z zegarów a mase podaje komp.

 

1 Trzeba sprawdzic dlaczego prad nie dochodzi do licznika.

2 Pózniej masy i zasilania komputera

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Niestety nie mam schematu elektryki do vw. Ale trzeba sprawdzic co sie dzieje we wtyczce komputera (czy na odpowiednie piny jest podawany +, masa i + po zaplonie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania