Gość luciusz Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Cześć wszystkim! Piszę tutaj pierwszy raz wiec trochę dziwnie się czuję.... Jestem od paru dni posiadaczem Opla Astry G 1,4 16 V z 2004 r. Kupiłem ja z instalacją gazową DREAM XXI N na której jeździ już 8 lat. Szczerze mówiąc to przejechałem nim ze 100 km, ale problem jest następujący: - nie zawsze zapali za pierwszym razem - przeważnie zapali i po 1 -2 sek gaśnie - przekręcam kluczyk - pali, czasem od razu, czasem po kilkunastu sekundach - niekiedy jakby zatrzymuje się na krótko na obrotach 200/min i wchodzi na normalne - zdarza się, że przy dawaniu gazu szarpie (muli raczej), tak samo dzieje się przy zwalnianiu - samochodem telepie jakby chciał jechać a nie mógł, potem jest wszystko OK (na LPG) - rozrusznik kreci cały czas. Aktualnie auto jest u mojego kolegi mechanika, który zmieni filtr paliwa, powietrza i olej. Podpięcie pod komputer nie wykazało żadnego błędu. Samochód odpalam na Pb potem sam się przełącza na LPG. Nie wiem co to może być. Stawiam na moduł zapłonowy bo podobny problem miałem w Almerze 1,4 GX - poszła cewka. Czujnik położenia wału korbowego, za niskie ciśnienie paliwa, zatkany filtr, przebicie? Pomóżcie bo nie wiem co to może być. Boje się aby mi nie zgasł w trasie (za 3 dni zaczynam urlop). Będę wdzięczny za pomoc. P.S. Może niejasno napisałem: zdarza się że silnik uruchamiam za drugim razem. Za pierwszym albo nie załapie albo włączy się na okres 0,5-2 sek i gaśnie. A muli go podczas jazdy (wtedy na LPG już pracuje). A jak o oglądałem przed kupnem to był OK.....   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3872-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Witamy na forum, temat raczej do dzialu LPG. Co do problemu to zapewne chodzi o zle ustawiona instalacje gazowa. Pojezdzij kilka dni na samej benzynie i wtedy napisz co sie dzieje   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3872-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnika/#findComment-22245 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luciusz Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Dzięki za rade. Odpalam na benzynie. Mechanik o którym pisałem też uważa, że to coś LPG robi niedobrego. Ale co to może być Na razie to auto dostane dzisiaj do swych rąk i zacznę je "obczajać". Pojeżdżę na benzynie i napiszę co się dzieje. I dziś wieczorem poprzeglądam dział LPG........   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3872-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnika/#findComment-22248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Ale co to może być Źle ustawiona instalacja, trzeba porządnie wyregulować. Jesli sie okaze ze to przez LPG to przeniesiemy temat do odpowiedniego dzialu, poki co moze zostac tu, chyba ze wódz zdecyduje inaczej   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3872-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnika/#findComment-22250 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 - nie zawsze zapali za pierwszym razem - przeważnie zapali i po 1 -2 sek gaśnie - przekręcam kluczyk - pali, czasem od razu, czasem po kilkunastu sekundach immobilizer? - rozrusznik kreci cały czas. sprawdzić kostkę stacyjki i instalację Podpięcie pod komputer nie wykazało żadnego błędu To podpiąć jeszcze raz i sprawdzić parametry silnika podczas jazdy i na biegu jałowym. Sprawdzić układ ssący czy nie ssie lewego powietrza, spr świece ukł. WN. Na razie tyle   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3872-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnika/#findComment-22253 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekvip Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 ja bym jeszcze sprawdził el;ektro zawór może się zacina . Tak miałem w Astrze F , że po przełączeniu na gaz gasła był problem z odpalaniem . Wyczyściłem kielich w elekro zaworze i było ok.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3872-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnika/#findComment-22280 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Przeczyść krokowca, EGR-a i wyjmij bezpieczniki od LPG i polataj na benzynce troche i zobaczysz co sie dzieje a jak nie pomoże to może byc sonda lambda rypnieta, zarypana przepustnica, przepływomierz i takie pierdoły czasami moga tak robic, ostatecznie cewka zapłonowa. Zobacz   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3872-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnika/#findComment-22404 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luciusz Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Na razie te dwa tygodnie jakoś odpala.... Jestem od tygodnia na urlopie i z 1000 km już przejechane. Staram się przed zgaszeniem silnika przełączać na chwilę na benzynę. Przeważnie się udaje potem odpalić normalnie, chodź nie zawsze:( To chyba będzie wina LPG (tak mi się zdaje, że przy rozruchu sterownik podaje za mało benzyny, ale to jest moja opinia a ja się za bardzo nie znam....). Po urlopie idę do gazownika wymienić filtry i regulować LPG. Wtedy napiszę więcej a na razie dzięki za pomoc. No dobra już po wizycie u gazownika........... [ Dodano: 2012-08-05, 18:45 ] I niewiele pomogło Wymiana filtrów LPg i regulacja 80 zł.... Podpięty został komputer i niby uregulowane wszystko, ale nic się nie zmieniło. Gazownik mówi ze mapa gazu zachodzi na mapę silnika i można zniwelować to tak, że rozłączam akumulator na kilka godzin (na noc najlepiej) i wtedy pamięć ECU się kasuje i nie pamięta zmian od LPG. To to może w najbliższym czasie zastosuje. Ewentualnie można całkowicie odciąć pamięć ECU (jakiś tam kabelek rozłączyć). Ale pojawiły się inne problemy: Pkt 1) Człowiek ten powiedział mi iż skonfigurował instalacje. Po tej konfiguracji podczas jazdy co kilkanaście sekund coś strzela. Taki dźwięk jakby coś uderzało w karoserię, lub strzelało od dołu, dochodzi z tyłu samochodu , od okolic tłumika (tak mi się wydaje). Jak stoję na parkingu i daje gazu to nic nie strzela problem jest podczas jazdy. Z tego co piszą ludzie na forach LPG może strzelać w "przód" i w "tył". Instalacja to Dream XXI N OMVL sekwencja, silnik z wtryskiem to chyba nie może gaz "zawracać" do filtra. Czy przyczyną jest za uboga mieszanka (tą wiadomość znalazłem w naszym zacnym forum )? Dodam że na benzynie wszystko Ok. Pali od razu, płynnie jedzie, nic nie targa, nie faluje, żadnych problemów normalnie cycuś-glancuś. Więc układ zapłonowy raczej nie gra roli (moim zdaniem), pozostaje kwestia LPG. Pkt.2) Podczas przejścia Pb/LPG targa samochodem. Gazownik mówi aby wymienić świece bo nawet jak coś tam mają nie halo ( a wygląd może być OK) to na benzynie mogą pracować dobrze a podczas zmiany zasilania na LPG w cylindrze jest inny skład mieszanki i wtedy mogą już nie wydalać. Jadę go gazownika we wtorek to pokombinujemy. Na razie pomóżcie chłopaki jak możecie a jak się wszystko już wyjaśni (mam nadzieje) to przeniesiemy ten wątek do działu LPG. Z góry dziękuję za pomocne wskazówki [ Dodano: 2012-08-06, 10:56 ] To może być wina wtryskiwaczy....... tak mi dziś powiedział gazownik.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3872-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnika/#findComment-22434 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się