Gość Onimusha Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Witam. Posiadam opla corse A zeswapowanego na c14se. Wszystko było by fajnie gdyby nie to ze od początku mam z nim problemy. Próbowałem podłączyc check engine, z wtyczki od wiązki silnika wychodzi brązowy kabelek (z pinu C1 komputera) do którego dawałem żaróweczke i plus, nic się nie odzywal, próbowałem go podlączyc pod kontrolke ssania również nie wstał. Byłem na diagnostyce kompa, nie mógł się z nim połączyć. Pierwsze pytanie czy komp jest padniety czy ja cos źle podłączyłem? Ogólna praca silnika mnie nie zadowala, obroty falują, a przy lekkim dodawaniu/ujmowaniu gazu auto żabkuje. Wymieniona była sonda lambda oraz krokowy, obroty nadal falują. Olej strasznie zajeżdza benzyną, wymieniłem juz olej ale zapach został (przed wlaniem swieżego oleju nie płukałem silnika). Wężyk od odmy czyściłem więc raczej jest drożna, jakis czas temu pod korkiem zrobiło się mleko ale z racji że auto nie jest garazowane a w zime w zasadzie nie było jeżdzone tylko odpalane pare razy mogła się w silniku zebrać rosa. Mogła to byc również UPG, ale nie zauwazyłem ubywajacego płynu chłodniczego ani oleju. Silnik się dogrzewa termostat sprawny, co prawda za szybko sie nie nagrzewa ale temperature trzyma normalną wg wskaźnika więc niedogrzanie odpada. Niestety bez diagnozy błędów ciężko coś mi na ten temat powiedzieć, obawiam się że komp może byc do wymainy ale czy wtedy by odpalał i pracował w miare normalnie?? Mam również nadzieje że nie czeka mnie wymiana pierścieni bo za te pieniądze moge c20ne kupić..   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3640-kilka-problem%C3%B3w-z-c14se/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 z wtyczki od wiązki silnika wychodzi brązowy kabelek (z pinu C1 komputera) do którego dawałem żaróweczke i plus, nic się nie odzywal Komputer musi dostac + po zaplonie i dopiero wtedy wlaczy kontrolke check engine.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3640-kilka-problem%C3%B3w-z-c14se/#findComment-20906 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Onimusha Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 A czy kontrolka nie powinna sie zapalic po dostaniu byle jakiego plusa? Próbowałem pod kontrolke ssania, a to raczej reaguje po przekręceniu zapłonu. Jeżeli nie to napiszcie w który kabelek dokładnie mam sie wpiąć? W któryć z kostki stacyjki?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3640-kilka-problem%C3%B3w-z-c14se/#findComment-20911 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Check sie zapala w momencie kiedy właczasz zapłon i to dlatego ze KOMPUTER silnika dostaje + (włacza przekaznik, podaje napiecia na wszystkie czujniki, wtryski itd) i dodatkowo podaje mase na zarówke. Nie powiem ci ktore piny bo nie mam schematu do c14se. Mam do c14nz Mozna to zrobic raz i porzadnie; Znajdz przewód brązowo-niebieski w okolicy komputera ale od wiazki budy. Włacz zapłon i daj go na mase - check powinien swiecic --> czyli instalacja budy ok Nastepnie poszukaj przewodu brazowo-niebieskiego wychodzacego z wtyczek komputera i połacz go z kontrolka - jesli po wlaczeniu zaplonu kontrolka nie zaswieci sie to sprawdz wszystkie masy na silniku (przykrecone w okolicy obudowy walka). Jesli check na zaplonie bedzie swiecił to zajmiemy sie wywoływaniem błedów.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3640-kilka-problem%C3%B3w-z-c14se/#findComment-20932 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Onimusha Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Jak sprawdzic błędy to wiem, tyle że oryginalny silnik jaki był w tej corsie do 10s na gazniczku, instalacja budy jest tu tak prosta jak instalacja dynama w rowerze. Nie mam kabla od checka ani tez nie mam kontrolki check w zegarach. Tak jak napisałem wcześniej, połączyłem kabel brązowy który wychodzi z pinu C1 kompa ( schemat wkleje później bo gdzieś miałem) z plusem kontrolki od ssania. Czy to nie przeszkadza? Ktos mi juz mówił że to może byc byle jaki plus po zapłonie nawet od czujnika oleju. Ważne jest że prąd tam dochodzi ale sygnału na żarówce nie ma. Rozumiem że kabel brązowy z pinu C1 to minus? żarówka powinna byc sterowana masą. [ Dodano: 2012-05-20, 18:33 ] Obiecany schemat, taki znalazłem w necie, czerwone napisy nie są odemnie. http://imageshack.us/photo/my-images/412/s4edytowanywk0.jpg/ [ Dodano: 2012-05-21, 16:27 ] Nikt naprawdę nie jest w stanie pomóc?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3640-kilka-problem%C3%B3w-z-c14se/#findComment-20941 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się