Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Moje auto to Hyundai Trajet 7 osobowy van 2.0 CrDi Automat przbieg 90 tys mil

 

Przyszła zima i auto ciezko zapalało sprawdzono akumulator i nie trzymał. Po wymianie aku odpalał ale dłużej. Poz zimnej nocy nawet za 2gim kreceniem po około 20 sek. Ostatnio przestał palic.

Odpalał na ciepłym bez problemu. Niestety po kolejnych przymrozkach padł. Odpala z plaka lecz ociezale przygasa i z nogą na gazie daje rade lecz potrafi zgasnąc nawet juz ciepły i nie odpalić tragedia to ze gasnie podczas jazdy odcina wspomaganie i ciezko go kontrolowac.

 

Vag pokazał problem z cisnieniem paliwa chłopaczek od kompa obstawia

regulator cisnienia paliwa hyundai 0281002445 bosh hyundai 3140227000

ja myslałem o wtryskach lecz na ciepłym odpalał....

ostatni serwis 2 tys mil temu oprócz świec i filtra paliwa

Mam pytanie co i jak moge sprawdzić samodzielnie zanim wybiore sie w długą ponad 100 mil droge przez meke do mechanika.

 

Jak mam sprawdzic cisnienie dochodzace do wtrysków jesli sie da czy filtr jest zapchany i jak nie zapowietrzyc układu bawiac sie w diagnoste.

 

Mysle ze grzanie swiec odpada skoro odpala na plaku może paliwo sie cofa albo wtryski które nie były sprawdzane bo jak kiedys czytałem jesli auto nagle gasnie to może dojsc do przestawienia rozrzadu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3073-hyundai-trajet-20-crdi-przesta%C5%82-pali%C4%87-na-zimnym-silniku/
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Vag pokazał problem z cisnieniem paliwa chłopaczek od kompa obstawia

 

A dokładniej? Za wysokie? Za niskie?

 

obstawia

regulator cisnienia paliwa

 

To moze byc regulator, ale wcale nie musi

 

Jak mam sprawdzic cisnienie dochodzace do wtrysków jesli sie da czy filtr jest zapchany

 

Juz sam blad wskazuje ze wg sterownika jest nieodpowiednie, na listwie jest czujnik cisnienia ktory to kontroluje.

 

jak nie zapowietrzyc układu bawiac sie w diagnoste.

 

CRDI nie powinien miec takiego problemu.

 

Mysle ze grzanie swiec odpada skoro odpala na plaku

 

I gasnie tez na cieplym, co wyklucza swiece

 

może paliwo sie cofa

 

CR czyli common rail potrzebuje pompki zasilajacej wiec taka powinna byc w zbiorniku. Jesli jest odpowiednio wydajna to nawet cofajace paliwo nie powinno powodowac nieodpalenie silnika.

 

wtryski

 

Uszkodzone wtryski powodowalyby kulawa prace silnika, bo rzadko sie zdarza zeby padly wszystkie na raz

 

dojsc do przestawienia rozrzadu

 

teoretycznie to mozliwe, ale to osobiscie wykluczyłbym.

 

Masz problem z cisnieniem na listwie, wiec j.w najpierw sprawdz czy bledem jest niskie czy zbyt wysokie cisnienie paliwa.

 

Sprawdź jak kolega pisze, a ciśnienie masz mieć 1350 bar więc niech chłopaczek od kompa sprawdzi programem diagnostycznym, opór na wtryskach tak przy okazji ok.0,3-0,5 oma.

A w razie jakby wymieniał wtryski niech nie zapomni ich zakodować.

 

  • 2 tygodnie później...

cisnienie i opor na wtryskach jest odpowiedni nie mam juz pomysłow auto stoi niue nadaje sie do jazdy bo gasnie jak zwiekrzaja sie obroty a to automat wiec jezdzi jak chce a do najblizszego warsztatu 40 mil

 

Gość szymon 1587cm3

Moze byc czujnik;

- wywala jego blad (o ile to ciagle ten sam blad)

problem z cisnieniem paliwa

- regulator jest ok bo

cisnienie i opor na wtryskach jest odpowiedni

 

Wszystko jest mechanicznie ok, ale czujnik wysyla do kompa sygnal "oooo panie za malo/duzo gasimy".

 

Tak mi powiedziano propo czujnika

Bład cisnienia paliwa na czujniku dolotowym wydałem juz 120 euro na różne diagnozy komputerowe a odpalanie auta na plaku samemu to nie lada sztuka szkoda auta.

Samemu diagnozowanie na podjeździe zajmie kilka godzin. Prosze o porade od czego zaczać przegląd i na co zwrócic uwage. Uwazam ze nalezy sprawdzic pompe paliwa podgrzewacz filtr pompe CR oraz czujniki. Dysponuje miernikiem podstawowymi narzedziami 2 lewarki i najazdy

 

[ Dodano: 2012-02-06, 21:26 ]

P0190 - Uszkodzenie w ukladzie czujnika cisnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy

- nieciagly

 

P1622 - Regulacja klimatyzacji

- Staly

 

P1181 - Monitorowanie cisnienia w rampie paliwa

- nieciagly

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania