Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kajzer-K1

Witam jestem tu nowy ale mogę jakoś pomóc miałem nie jeden taki przypadek ciężkiego odpalania na cipełym silniku.

Tak więc na początek trzeba sprawdzić kąt wtrysku Vagiem jeżeli poprawny to następną czynnością będzie zagrzanie auta i sprawdzenie czy po odpięciu czujnika temperatury płynu chłodzącego odpali bez zarzutu a moim zdaniem tak właśnie będzie :-)

Jeżeli tak jest nie oznacza to że czujnik temperatury jest do wymiany, trzeba znów sięgnąć po Vaga i najlepiej po nocy na dworze sprawdzić czujnik temperatury jakie wartości pokazuje w zegarach, w silniku oraz na zewnątrz, jeżeli nie ma większych odchyłek znaczy to że czujnik temperatury jest OK. Idąc dalej pozostaje tylko jedna rzecz mianowicie silniki na pompie miały tendence (zwłaszcza silnik ALH a jest to taki sam jak AHF) do tego że obiawem uszkodzenia pompy wtryskowej było właśnie cieżkie palenie na ciepłym silniku.

Tak więc pozostają trzy wyjścia

1.Zmiana map w silniku u jakiegoś dobrego tunera

2.Wymiana pompy na jakąś używkę(bez pewności że będzie dobra)

3.Założenie małego urządzonka na czujnik temperatury płynu chłodzącego, którego zadaniem będzie przy rozruchu jakieś 15 sekund oszukać ten czujnik i podać mu dane że jest minusowa temperatura, wtedy ECU przestawia dawkę oraz kąt wtrysku tak jakby na dworze było minus 20 stopni, po czym następuje rozruch bez problemu a po 15 sekundach to sprytne urządzenie przestaje działać a nasz silnik pracuje tak jakby nie było tegoż urządzenia.

To tyle myślę że troszke zobrazowałem problem cieżkiego palenia na ciepłym silniku i komuś się to przyda.

Serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2898-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-motoru/page/2/#findComment-16688
Udostępnij na innych stronach

Założenie małego urządzonka na czujnik temperatury płynu chłodzącego, którego zadaniem będzie przy rozruchu jakieś 15 sekund oszukać ten czujnik i podać mu dane że jest minusowa temperatura, wtedy ECU przestawia dawkę oraz kąt wtrysku tak jakby na dworze było minus 20 stopni, po czym następuje rozruch bez problemu a po 15 sekundach to sprytne urządzenie przestaje działać a nasz silnik pracuje tak jakby nie było tegoż urządzenia.

 

Ale problem zostaje prawda? Masz jakiś schemat tego opóźniacza i zasadę działania? np. odcina on czujnik na czas rozruchu wbijając do ECU błąd czy tez podstawia wartość temperatury?

Spotkałem się z takimi "fachowcami" co opornik wstawiają w przewód na czujniku i ECU cały czas zaniża np. o 20*C i teraz jak jest 0* to dawka idzie jakby miał -20*C. A ludzie jęczą że pali dużo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2898-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-motoru/page/2/#findComment-16691
Udostępnij na innych stronach

Gość Kajzer-K1
Ale problem zostaje prawda? Masz jakiś schemat tego opóźniacza i zasadę działania? np. odcina on czujnik na czas rozruchu wbijając do ECU błąd czy tez podstawia wartość temperatury?

Spotkałem się z takimi "fachowcami" co opornik wstawiają w przewód na czujniku i ECU cały czas zaniża np. o 20*C i teraz jak jest 0* to dawka idzie jakby miał -20*C. A ludzie jęczą że pali dużo.

 

Witam

Widzisz problem pozostanie bo jest on związany z niedomaganiem pompy wtryskowej, to co ja montowałem u swoich dwu kolegów na ich własną prośbę było z Allegro za jakieś 100pln i po montażu nie ma żadnych błędów w ECU to "oszukuje" ECU na kilka może kilkanaście sekund podczas rozruchu nic poza tym się nie dzieje, po odpaleniu i podłączeniu Vaga wartości w "MB" (bloki mierzalne) są zgodne z warunkami pracy silnika, a urządzonko to jakby nie istniało :-)

Myslę że wyjaśniłem troszkę

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2898-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-motoru/page/2/#findComment-16693
Udostępnij na innych stronach

o co ja montowałem u swoich dwu kolegów na ich własną prośbę było z Allegro za jakieś 100pln i po montażu nie ma żadnych błędów w ECU

Jeżeli myślisz o tym :

http://obrazki.elektroda.net/75_1188757756.png

to troszkę tych kolegów wystawiłeś z kasy :

http://allegro.pl/przekaznik-hfkw-012-1zw-12v-dc-samochodowy-8443-i2028653923.html

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2898-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-motoru/page/2/#findComment-16718
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli myślisz o tym :

http://obrazki.elektroda.net/75_1188757756.png

to troszkę tych kolegów wystawiłeś z kasy :

http://allegro.pl/przekaz...2028653923.html

 

Witam nie myslałem o tym zakupiłem dokładnie to:

http://www.serwis.tv/?1,uprocessor-diesel-fix

i nie wydaje mi się że to co podałeś nie przypomina w najmniejszym stopniu tego zakupionego przezemnie

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2898-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-motoru/page/2/#findComment-16786
Udostępnij na innych stronach

No to jakiś lepszy bajer :)

No fajne ustrojstwo a najważniejsze że działa tak jak chcemy bez błędów i zakłóceń i szkód dla silnika czy ECU.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2898-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-motoru/page/2/#findComment-16803
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania