Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam Golfa III 1.8 1992r. Kilka dni temu zauważyłem wycieki oleju pod miską olejową. Początkowo wyglądało to jakby te wycieki wychodziły spod uszczelki miski, więc spróbowałem sprawdzić czy któraś śruba się nie poluzowała i je podokręcałem. Jednak wycieki nie ustały a zauważyłem ślady rozdmuchanego oleju pod maską od strony paska rozrządu. Popytałem mechanika i stwierdził, że najprawdopodobniej puścił simering wałka rozrządu i jest do wymiany a co się z tym wiąże to pasek rozrządu też gdyż będzie zaoliwiony. Czy ktoś mógłby mi opisać krok po kroku wymiane paska łącznie z takimi simeringami bo chciałbym się do tego zabrać sam. Z góry dziękuje i pozdrawiam Was

Wszystkich.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1523-rozrz%C4%85d-wymiana-simeringu-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-i-wymiana-paska/
Udostępnij na innych stronach

No wiesz pasek to mozna wymienic na zapas pasek mysle ze w kwocie do 70zł bys sie zmiescił tez pewnie kwota zalezy od marki paska a wymiana go w niczym nie zawadzi a jak juz to bedziesz miał to juz z głowy i kilka tysi przejedziesz na nim co do zdejmowania go i zakładania to ja osobiscie zalecał bym komus zapłacic za ustawienie i załozenie jego bo jesli nie ma sie o tym pojecia to mozna narobic wiecej szkud niz pozydku.. pozdrawiam

 

Gość szymon 1587cm3

Jesli masz pojecie o mechanice to dasz sobie rade. Ogólna zasada jest opisana w poradnikach i mozna ja stosowac do wiekszosci aut.

 

Po zdemontowaniu rozrzadu, kółka i obudowy masz dostep do zimmeringa. Wkrecasz w niego wkreta do metalu i wyrywasz. Nowy smarujesz olejem (sama gumke) i wciskasz/delikatne wbijasz go na miejsce.

 

Po wymianie zakładasz obudowy, przykrecasz kółko, rozrzad ustawiasz na znaki, montujesz pasek i napinasz go odpowiednio.

 

Dobrze przekrecic silnikiem co najmniej 2 razy kluczem za srube na wale zeby sprawdzic czy nic sie nie klinuje - jesli nie to odpalasz

 

  • 2 tygodnie później...

Potwierdzam objaśnienia Szymona lecz z jednym wyjątkiem - nie zalecałbym demontażu rozrządu.

około pół roku temu jako amator wymieniałem simering na wałku rozrządu silnika od Glofa II - podobny ale nie musi być tak samo. Poprzez wyjęcie wałka uszkodziłem go. Okazało się, że było to niepotrzebne. Wystarczyło tylko odkręcić kółko pasowe z wałka i mamy dostęp do simeringu.

Jeżeli chodzi o zakładanie paska to były odpowiednie oznaczenia na kołach pasowych i obudowie.

Dziś nie wiem gdzie tego szukać ale wtedy KTOŚ znalazł mi w internecie dokładny opis wykonania tejże naprawy.

Uwaga! Możesz mieć trudności w odkręceniu koła pasowego od wałka rozrządu - przez niewłaściwe odkręcanie częściowo popsułem wałek.

 

  • 1 rok później...
Jesli masz pojecie o mechanice to dasz sobie rade. Ogólna zasada jest opisana w poradnikach i mozna ja stosowac do wiekszosci aut.

 

Po zdemontowaniu rozrzadu, kółka i obudowy masz dostep do zimmeringa. Wkrecasz w niego wkreta do metalu i wyrywasz. Nowy smarujesz olejem (sama gumke) i wciskasz/delikatne wbijasz go na miejsce.

 

Po wymianie zakładasz obudowy, przykrecasz kółko, rozrzad ustawiasz na znaki, montujesz pasek i napinasz go odpowiednio.

 

Dobrze przekrecic silnikiem co najmniej 2 razy kluczem za srube na wale zeby sprawdzic czy nic sie nie klinuje - jesli nie to odpalasz

 

Tak to wszystko jest proste, pod warunkiem ,że wszystkie śruby da się odkręcić. Ostatnio w punto II 1,2 chciałem wymienić zimering wałka rozrządu. rozebrałem pół samochodu, zdemontowałem pasek,wymieniłem, także napinacz i pompę a zimeringu nie wymieniłem, bo nie mogłem odkręcić koła zębatego na wałku rozrządu. Śruba 17 trzymająca koło jak przyspawana a ktoś na forum opowiadał ,że mocnym śrubokrętem zablokował koło i je odkręcił. Ja blokowałem koło szyną z przyspawanymi dwoma bolcami i śruby nie odkręciłem. Bez specjalnego przyrządu do blokowania koła, można zapomnieć o jego odkręceniu, ale to jeszcze nie wszystko. Na forum pisano, że są problemy z jego zdjęciem z wałka. Może się okazać potrzebny palnik do jego podgrzania.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania