Skocz do zawartości

spadek mocy i wzrost spalania diesel tddi


Gość pawelpawel

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawelpawel

Witam!

Mam diesla 1,8 tddi Ford Focus 2000.

Od jakiegoś miesiąca mam problem z terkoczącym silnikiem. Wzrosło spalanie paliwa, opisywane czarne kłeby dymu przy ruszaniu tak wygląda mój problem.

Niby klasyczny problem diesla ale gdy pojechałem na komputer gośc od razu stwierdził; POMPA, moje pytanie czy od razu wymieniać pompe czy zacząć od wtryskiwaczy?

Po drodze jeszcze miałem wymieniany napinacz i nie równe obroty silnika ustały chwilowo, nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie.

 

Dzięki z góry za porady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Po drodze jeszcze miałem wymieniany napinacz

 

Który napinacz? Paska rozrzadu czy paska osprzetu silnika?

 

Powiedział dlaczego pompa i co jeszcze? Zły kąt wtrysku? Cos uszkodzone?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelpawel

paska osprzetu silnika

 

stwierdził że to pompa i od razu krzyknął za naprawe min 3000 zł !!!

za chwile dodał że przy okazji wtryski by sie przydało noi rozrząd przy okazji ... miałem wrażenie że najlepiej to pasowałoby wymienić cały silnik i wszystkie części na nowe, sam nie wiem co o tym myśleć :-?

 

Najlepiej jakby ktoś znał dobrego fachowca z doświadczeniam w Krakowie lub okolicach no ale o takiego to ciężko chyba...

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Szkoda ze nie zapytałes co jest z pompa nie tak ze chce ja wymieniac.

 

Spróbuj podjechac do innego mechanika, moze cos wiecej Ci powie.

 

Opisane przez CIebie problemy moga miec najrózniejsze przyczyny, zaczynajac od złej regulacji/ potrzebie wyregulowania na uszkodzonych elementach (wtryskiwacze, osprzet pompy) skonczywszy. Troche za mało wiemy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelpawel

Postanowiłem na początek powymieniać filtry, olej. Wszystko możliwe że to pompa ale żeby od razu wszystko naraz naprawiać, tego Pana mechanika odwiedze jak coś padnie bo coś mi się wydaje że chciał zarobić na mnie ale to nie ważne.

Po wymianie własnie oleju i filtrów napisze czy się sytuacja poprawiła, może to komuś pomoże. Narazie dzięki za zainteresowanie!

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

jeszcze jedno spadel mocy oraz wzrost zużycia paliwa moze być objawem niewłaściwej pracy zaworu EGR lub zatkania dolotu więc go sprawdź ale jak już będziesz u mechanika i ewentualnie Ci go wymieni bo bedzie w nim np cewka walnięta to niech wyczysci ci cały dolot za zaworem EGR ponieważ egr może być tylko zabrudzony a osady w dolocie mogą spowodować zatkanie przepływu spalin a wtryski możesz przeczyścić np X-flush marki XENUM stosowałem w moim CLio 1,5 dci poprawiło kulturę pracy i zaczeło auto lepiej jeździć i właśnie zostało mi jeszcze oczyszczenie egr i dolotu ale na razie nie mam czasu na to może w przyszłym miesiącu

 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania