Skocz do zawartości
pisiu1973

Opel Zafira - nie odpala, gaśnie po chwili

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Mam problem z odpaleniem samochodu bo kiedy go odpalam to odpala i gaśnie po chwili.Wiem ,że jest zapowietrzony i gdy go odpowietrze to odpali i chodzi normalnie.Nie wiem co robić ponieważ po kilku godzinach gdzieś 6|7 lub dłużej znowu sytuacja się powtaża.Nie wiem gdzie mam szukać ponieważ wymieniłem już zawór zwrotny,wężyki przelewowe,wężyk od filtra do pompy.Nie mam pojęcia którędy dostaje się powietrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz dokładnie wszystkie połaczenia, dokrecenie filtra paliwa i przewodów. W jaki sposób odpowietrzyłes?

 

Jesli to DTi to jest tam rozdzielaczowa pompa wtryskowa.

Jak go odpowietrzyłes i odpaliłem to jezdziłes troche czy pochodził troche i zgasiłes?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To 2.0 TDL odpowietrzałem go odkręcając przewód z wtrysku,jak odpaliłem to jezdziłem i chodzi normalnie,nie szarpie ani nic się nie dzieje,jest wszystko wpożądku.Dopiero gdy dłużej postoi to jest znowu zapowietrzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być ten zawór zwrotny uszkodzony, to że jest nowy nie znaczy że dobry lub jeszcze jest zapowietrzony może starczy jeszcze raz odpowietrzyć i dłużej pojeździć i dać mu trochę popalić w czasie jazdy, oczywiście wszystko zgodnie z przepisami ruchu drogowego ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od kiedy układ wtryskowy odpowietrza sie przewodem wtryskowym?

 

Zamiast zadawać pytania napisz opisz prawidłową metodę odpowietrzania i będzie po kłopocie a najlepiej w formie poradnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 litrowe oplowskie diesle mają pewną przypadłość

przewody paliwowe z pompy są do wtryskiwaczy mocowane na docisk i uszczelnione oringami

często się zdarza, że oringi zaczynają puszczać - przybywa wtedy nieco oleju (niekiedy na bagnecie jest to praktycznie niewidoczne) ale niestety już jest w stanie złapać powietrze

naczytałem sie troche na necie o tych silnikach, w opinii wielu ludzi to choroba konstrukcyjna tych silników zlikwidowana dopiero w silniku 2.2 dti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fachowcy mają do tego specjalna pompkę którą się wpina w obieg paliwa, jeśli to jest pompa rotacyjna to odpowietrzy się sama, w Twoim wypadku jak odpowietrzysz i po paru godzinach jest nadal problem to musisz dokładnie sprawdzić czy niema gdzieś wycieków przecieków i innych podobnych problemów w tych silnikach często pękała pokrywa filtra paliwa przy zbyt mocnym jej dokręceniu, innej rady Ci chyba nikt nie udzieli.

 

P.S. w starych silnikach fabrycznie była montowana pompka ręczna do odpowietrzania, teraz też by się przydała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prawidłową metodę odpowietrzania

 

Prawidłowa metoda odpowietrzania jest taka ze odpowietrza sie przed sekcja tłoczaca... Na wtryskiwaczach sam sie wypowietrzy po chwili "kulawej pracy" i nie ma potrzeby ruszania rurek.

 

Jesli jest reczna pompka to wystarczy podpompowac, jesli jest elektryczna pompa w zbiorniku to nie trzeba nic robic (w razie zapowietrzenia sam sie wypowietrzy)

 

Niestety miejsc w których pompa złapie powietrze jest sporo i trudno je wykryc jesli nie ma śladów paliwa. Przejrzyj jeszcze raz wszystkie połaczenia, filtr paliwa.

 

No to opisz dokładnie jak sięodpowietrza żeby było dobże.

 

Grześ juz napisał, pompa w serwisie, mozna sobie jednak radzic inaczej, chociazby duza strzykawka.

I jest ogólnie taka zasada ze po odpowietrzaniu silnik powinno sie nagrzac i troche pojezdzic zeby nie zostało powietrze miedzy zbiornikiem a filtrem ;) bo pompa pociagnie i znów sie zapowietrzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję wymienić przewody zwrotne/przelewowe, to najczęstsza przyczyna zapowietrzania się tych silników. Dla pewności można wymienić miedziane podkładki z obu śrub przy pompie paliwowej (jedna z nich to zawór zwrotny). Należy sprawdzić czy na filtrze paliwowym nie ma oleju silnikowego, jeśli jest to do wymiany uszczelniacze trawersów. Sprawdzić obudowę filtra paliwa i przewody paliwowe czy są całe oraz uszczelki przy filtrze. Można przedmuchać sprężarką przewody paliwowe idące do zbiornika oraz smok w zbiorniku czy nie są przytkane. Może też być zatkany odpowietrznik w baku. Im szybciej gaśnie silnik po odpaleniu, tym nieszczelność znajduje się bliżej silnika. Gaśnie po upływie ok 15s nieszczelności szukałbym w okolicy filtra, nie można uruchomi silnika lub gaśnie po uruchomieniu to nieszczelność na przelewach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.