Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Bartas,

chodzi mi o kabel , który ma iść tutaj:

4_1290893787.jpg

żaden kabel wolny mi nie został z wiązki, a z jakiego koloru powinien wychodzić??może problem mam dlatego bo wiązka do lamp jest z 1,6 ;-)

 

a i teraz przypomniałem sobie, jest jeszcze jeden kabel

19_1290893965.jpg

kolor niebiesko-żółty urwany jest trochę, ma on iść do czujnika ciśnienia oleju to wiem, ale gdzie to ma być dokładnie?? :-|

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boskiwjk, no to ten jednopinowy przy termostacie, jak obstawiałem. Ja mam lekko inaczej bo mam mot 4.1 i trochę inaczej przychodzi.

Na fotce widać niebieski kabelek, wychodzi z okolic lampy, nie pamiętam teraz dokładnie skąd ale mogę zejść i obadać ;-)

img4498g.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Boskiwjk, z tego co pamietam niebieski jest do wskaźnika temp

 

heh a inni przekonują mnie, że ten niebiesko-zolty to do czujnika cisnienia oleju ;-) sam juz nie wiem

 

[ Dodano: 2010-12-20, 20:53 ]

Odkopię trochę temat, poruszę wątek spięcia pompy, jak wcześniej wyczytałem należy z okrągłej kostki, jaka została po wiązce z 1,6 (ta koło nóg pasażera , albo jak kto woli przy kompie), kabel czerwono-niebieski spiąć z kabelkiem o tym samym kolorze, który znajduje się w kostce okrągłej przy aku(2.0). W kostce okrągłej łączącej wiązkę silnika z wiązką auta odnalazłem taki kabel czerwono-niebieski(gruby), jednak w kostce z 1,6 takiego nie ma.

W kostce okrągłej tej koło nóg pasażera są takie kolory:

-czerwony gruby, najprawdopodobniej +

-brązowo-biały

-niebieski gruby

-zielono-biały.

Jakby ktoś mógł poradzić , który to kabel od pompy byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 5 months later...
Gość lewan

podepne sie do tematu, potrzebuje pomocy mianowicie:

nie mam iskry

nie dziala pompka paliwa, moge zrobic ja na krotko poprzez wlacznik ale wolalbym ori,

 

kolo ecu mam 3 wtyczki:

1: kabel czerwono niebieski

2: zielona 4 kable

3: czarna 4 kable

 

co do 2 i 3 to podlaczylem juz check oraz punkty diagnostyczne,

 

co do wtyczki kolo cewki przekladalem kolorami kabelki ale w wtyczce od samochodu mam 9 kabelkow a w wtyczce od silnika 7, takze prosze o jakas pomoc jak chociaz znalesc iskre, lub co moglem zrobic zle, pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1: kabel czerwono niebieski

pompa paliwa

2: zielona 4 kable

3: czarna 4 kable

Nie pamiętam w której kostce, ale:

czarny -plus po stacyjce

brązowo zółty - kontrolka check engine

brązowo niebieski - serwisowy czyli pin wywoływania kodów błędów

 

W komorze silnika są 2 duże wtyki - prostokątna i okrągła...

 

Okrągła wtyczka:

1 gruby brązowy - Masa

2 gruby czarno czewrony - Wzbudzenie rozrusznika

3,4 dwa (2) czarne - + po stacyjce

5 czerwono niebieski (więcej czerwonego) - Zasilanie ECU

6 zielony - obrotomierz na deske

7 niebiesko zielony - ciśnienie oleju zegar

8 niebiesko zółty - ciśnienie oleju kontrolka

9 niebiesko czerwony (więcej niebieskiego) Pompa paliwa

10 niebiesko biały - wzbudzanie altka

11 biało czarny - do filtra par paliwa

 

Prostokątna:

a gruby czerwony plus z aku

b mniej gruby czerwono niebieski (więcej czerwonego) zasilanie ecu

c czarny -plus po stacyjce

d brązowo zółty - check engine

e brązowo niebieski - serwisowy

f niebiesko czerwony(więcej niebieskiego) pompa paliwa

g zielony - obrotomierz na zegary

 

Niektórych kolorów może nie być (na przykład niebiesko żółty) zależnie od tego, z czego pochodzi wiązka.

 

Mogłeś pomylić wtyczki - czujnika wału z tps-em i wtedy nie odpali, bo czujnik wału powoduje generowanie iskry. Obie wtyki są czarne, więc i łatwo o pomyłkę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lewan

wiacka pochodzi z vectry, wraz z calym silnikiem byla wyciagana,

 

9 niebiesko czerwony (więcej niebieskiego) Pompa paliwa

 

nie widzialem takiego kabelka w okraglej wtyczce u mnie idzie on kolo ecu,

 

podlaczalem kolo ecu dwa kabelki czerwono niebieskie ale popmka dalej nie chodzila, w wtyczce od samochodu kolo ecu takiej okraglej jest 5 kabelkow w tym czerwony czyli + gdzie mam go wpiac to nie jest zalilanie do kompa?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to nie jest zalilanie do kompa?
5 czerwono niebieski (więcej czerwonego) - Zasilanie ECU

 

Wkradł się czeski błąd:

9 niebiesko czerwony (więcej czerwonego) Pompa paliwa

Powinno byc "więcej niebieskiego" no ale nieistotne, wiązki poszczególnych modeli mogą się lekko różnić.

 

Czytaj dalej:

Mogłeś pomylić wtyczki - czujnika wału z tps-em i wtedy nie odpali, bo czujnik wału powoduje generowanie iskry. Obie wtyki są czarne, więc i łatwo o pomyłkę.

 

Lub przekaźnik pompy paliwa nie żyje.

 

Najpewniejszym rozwiązaniem jest wzięcie miernika, rozebranie wtyczki ECU i jazda kabel za kablem - musisz dojść do tego, czy wszystkie wtyczki są okej i która do czego jest.

 

Schematy leżą na necie, pierwszy lepszy:

 

c20ne_m1.5.gif

 

 

Opis :

 

1. Wtryskiwacz

2. Elektrozawór odpowietrzania zbiornika paliwa

3. Pompa paliwa

6. Regulator biegu jałowego (silnik krokowy)

7. Silnik krokowy biegu jałowego

10. Moduł zapłonowy

11. Cewka zapłonowa

23. Solenoid oczyszczania EGR

24. Solenoid przepustnicy spalin

30. Zespół przepływomierza

31. Masowy miernik przepływu powietrza

32. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze

33. Potencjometr położenia przepustnicy

36. Przełącznik otwarcia przepustnicy

37. Sonda lambda

38. Cewka indukcyjna

39. Czujnik położenia wału

40. Czujnik Halla

42. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

43. Czujnik temperatury powietrza

45. Czujnik spalania stukowego

46. Potencjometr CO

49. Czujnik prędkości pojazdu

80. Klimatyzacja

81. Obrotomierz

83. Złącze diagnostyczne (ALDL)

84. Tablica rozdzielcza

85. Automatyczna skrzynia biegów

91. Przekaźnik pompy paliwa

92. Przekaźnik wtrysku (pompy paliwa)

100. Sterownik (ECU)

112. Kontrolka "check engine"

113. Selektor oktanowy

167. Solenoid zwiększonego ciśnienia paliwa

203. Zespół sterowania ASR

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lewan

tylko ten + co pisalem czerwony ktory jest od wiazki samochodu przy ecu, gdzie mam go podlaczyc w 16nz podlaczony byl do kompa jako zasilanie, te check itp juz podlaczylem zostal mi tylko ten czerwony kabelek:/

 

wszystko bylo ok z vectra razem z kumplem ja rozbieralem,

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.