JOrge 0 Zgłoś Napisano 9 Maj 2017 Cześć Jestem posiadaczem Astry J 1.4 Turbo. Chciałem dodatkowo zabezpieczyć swoją Astrę w postaci ukrytego micro switcha lub kontaktronu odcinając obwód np. pompy paliwa, napięcia na cewce itd. Chciałem zasięgnąć porady na jakim obwodzie zastosować przerwę, tak aby w razie czego na komputerze nie zrobiła się choinka i nie sypało błędami. Czy ktoś ma podobne zabezpieczenie albo byłby w stanie pomóc rozwiać moje wątpliwości ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArKos 5 Zgłoś Napisano 9 Maj 2017 Mam w swojej Mokce i montuję takie zabezpieczenia. Najwygodniej odciąć pompę paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzes997 6 Zgłoś Napisano 10 Maj 2017 Mam w swojej Mokce Mam i ja w Zafirze i potwierdzam pompa do odcięcia gdyż ona nie jest kontrolowana przez ECU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JOrge 0 Zgłoś Napisano 10 Maj 2017 Bardzo dziękuje za odpowiedź, czy jakieś miejsce na obwodzie pompy bardziej lub mniej polecacie ? Chodzi o to, czy zrobić odcięcie zaraz za skrzynką bezpieczników czy w innym miejscu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzes997 6 Zgłoś Napisano 10 Maj 2017 <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; color: #000000 Wszystko jest opisane wystarczy poszukać http://forum.samnaprawiam.com/zabezpieczamy-samochod-alarm-odciecie-zaplonu-itp-vt2218.htm?highlight=alarm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JOrge 0 Zgłoś Napisano 10 Maj 2017 Tak widziałem, mega dobra robota. Założyłem ten wątek by się upewnić czy odcięcie pompy paliwa nie spowoduje wyświetlaniu błędów w komputerze samochodowym, gdyż próbując rozeznać temat u okolicznych elektryków/elektroników informowali, że nie montują takich rzeczy bo komputer będzie sypał błędami, a z kolei inni bez problemu robią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArKos 5 Zgłoś Napisano 10 Maj 2017 Trzeba wiedzieć, jak odciąć pompę. Wiele warsztatów w tym ASO odmawiają montażu takiego zabezpieczenia, bo począwszy od Astry III / Zafiry B / Corsy D do młodszych, zaczynają się schody. Nieumiejętne zamontowanie takiego odcięcia (braki w wiedzy) skutkuje generowanie błędów przez sterowniki, najczęściej przez sterownik silnika. Ja montuję i w Mokce i w Insignii i w każdym innym obecnie produkowany Oplu i nie ma żadnych błędów. Nawet auta z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Astra 5). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antwren 0 Zgłoś Napisano 29 Listopad Najlepiej przeciąć obwó drozrusznika.Wówczas,gdy zapomnisz- masz ciszę, a nie próżne kręcenie rozrusznikiem. Praktycznie najłatwiej wstawić spalony bezpiecznik rozrusznika i pociągnąć z niego 2 przewody na ukryty wyłącznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArKos 5 Zgłoś Napisano 29 Listopad 1. po co formatowanie czcionki i wrzucenie szarego koloru liter, żeby stały się niewidoczne? 2. rozrusznik to najgorsza opcja, bo da się wtedy odpalić "na pych" 3. jaki spalony bezpiecznik rozrusznika? Może troszkę się zastanowisz, zanim znowu coś napiszesz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach