Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Vectre z silnikiem 1.8 122 km, niby wszytko do tej pory było ok ale ostatnio coraz głośniej silnik zaczął pracowac. Charakterystyczny dźwięk z góry silnika najbardziej słyszalny po odpaleniu i mocnym rozgrzaniu, wskazywał na szklanki. Postanowiłem zajrzeć pod pokrywę zaworów zobaczyć co tam się dzieje. Zdjalem pokrywę i tragedia na tyle brudu to ja nawet na wydechu wski nie widziałem olej to chyba ktoś wymieniał tam co 4 lata. A jeszcze gorsze sa wytarte walki. Gołym okiem widać że duży ich kawałek pływa już w oleju. Popychacze wydają się dobre bo sa twarde ale może też się wydarly ich denka. I teraz pytanie do was przyjaciele. Od czego zacząć naprawe czy kupywac używane walki i wkladac do głowicy chociaż nie wiem jaki jest stan panewek wałka i bieżni głowicy czy lepiej kupić inna głowicę? Jestem zdziwiony bo silnik jest raczej w dobrej kondycj nie bierze oleju może z 0,7 litra na 10 tys , nie dymi. Ciśnienie oleju mierzone na ciepłym ale nie gorącym 3-3,5 bara na biegu jalowym. Doradzcie coś bo nie wiem co robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JA bym zaryzykował i kupił używane wałki, ale zanim by je zamontował sprawdził bym drożność kanałów olejowych smarujących wałki, nie jestem fanem płukanek ale dobrze by było przepłukać silnik z tego świństwa i zalać nowym olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd pewność, czy są wytarte wałki a nie panewki wałków?

Wałki są ze stali. Głowica, mostki z amelinium.

Co jest twardsze?

Na mój rozumek to powyjmować wałki i obejrzeć dokładnie półpanewki czyli mostki + głowica, a potem ewentualnie wywalić hydropopychacze i na sucho skręcić wałki. Musi być czuć lekki luz jak ręką się zadziała, skoro tłuką. Moim zdaniem prędzej głowica poleci niż wałki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skąd pewność, czy są wytarte wałki a nie panewki wałków?
A no pewność mam bo zdemontowalem pokrywę zaworów i gołym okiem widać że wałki sa wydarte. Mostki i głowica pewnie bardziej tak jak mówisz ale tam już nie zaglądałam. Nie chce mi coś wrzucić zdjęcia więc daje link walki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie pokazuje jedynie krzywki wałków. Nie zmienia to faktu, że należy sprawdzić powierzchnię pracującą w panewkach i upewnić się, że głowica jest w porządku. Jeśli jest, to wystarczy wymienić same wałki.

Sprawa druga to kwestia wytarcia krzywek. Albo auto ma kosmiczny przebieg (>300-350kkm) albo smarowanie góry jest kiepskie. Bezwarunkowo należy to sprawdzić.

 

P.S.

Patrząc na gnój w silniku (ten szlam co widać) to albo faktycznie ma sporo najechane, albo rzadko ktoś olej wymieniał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jak sprawdzić smarowanie góry silnika? Ciśnienie oleju sprawdzilem wkrecajac manometr zamiast czujnika oleju i wskazywało 3 bar na biegu jalowym. Olej nie był gorący bo ciężko teraz zagrzac ale mocno ciepły. Przebieg nie wiem jaki jest faktyczny ale na blacie ma 205 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o samo ciśnienie. Chodzi o SMAROWANIE góry. Mogą być zaszlamione kanały olejowe i za mało go dociera do wałków. Na zdjętych wałkach i wyjętych popychaczach wszystkie zawory są zamknięte. Mając zdjęty rozrząd i pozamykane zawory, mamy pewność, że silnikowi nic się nie stanie. Wystarczy odpiąć wtyczki od wtrysków, żeby nie lały paliwa i można zakręcić. Olej powinien się pojawić na górze po 2-3-4 sekundach od rozpoczęcia kręcenia i powinno go być dużo. Wcześniej wykręcić świece, żeby mu łatwiej było kręcić i żeby na skutek pozamykanych zaworów nie musiał fest ssać.

 

Co do przebiegu raczej nie powinienem się mylić, bo ten segment nie robi rocznie 10-15kkm, szczególnie za granicą. Realne przeloty tej klasy benzyniaka to 35-40kkm rocznie za granicą. Auto ma 15 lat. Resztę można dopowiedzieć sobie samemu...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=239098848&isSearchRequest=true&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&fuels=PETROL&fuels=LPG&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=29&pageNumber=1&fnai=prev

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=236873189&isSearchRequest=true&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&fuels=PETROL&fuels=LPG&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=29&pageNumber=1

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=238730352&isSearchRequest=true&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&fuels=PETROL&fuels=LPG&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=29&pageNumber=1

Diesle jeżdżą jeszcze więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem teraz od czego zacząć.. spróbuje może najpierw zrobić jakąś płukanke zdjąć pokrywę zaworów i miskę porządnie wyczyścić zmienić olej i wtedy zobaczyć te smarowanie góry tak jak radzisz. Przy okazji zmierze speezanie by chociaż trochę sprawdzić w jakim stanie jest ten silnik. Bo naprawdę nie chce zmieniać samochodu a jeśli nie opłacalna jest naprawa to trzeba będzie. Lub kupić drugi słupek w dobrym stanie chociaż to też loteria

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiar kompresji wskaże stan dołu. Najpierw na sucho, potem próba olejowa, ale musi być rozrząd poskładany. W sieci i u nas na forum jest sporo o próbie olejowej i interpretacji wyników.

Finansowo lepiej opłaca się kupić słupek - byle można sprawdzić, jak pracuje w aucie - np. jakiś anglik na handel czy auto złom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za wskazówki. W najblizszym czasie zrobię pomiary i napisze co z tego wynikło może kiedyś komuś się czegoś to przyda

 

[ Dodano: 2017-02-11, 00:51 ]

jestem świeżo po pomiarze kompresji która wygląda następująco

na sucho:

1 cylinder- 17 bar

2 cylinder- 17,5 bar

3 cylinder- 18 bar

4 cylinder- 17,5 bar

 

próba olejowa:

1 cylinder- 19 bar

2 cylinder- 18,5 bar

3 cylinder- 19,5 bar

4 cylinder- 19 bar

i teraz nie wiem jak to ugryźć. Dla tego silnika wartość nominalna wynosi 1.7 MPa czyli 17 bar, a u mnie jest 17 tylko przy próbie olejowej wzrasta do 19 bar. Czyli jak pierścienie puszczają i olej uszczelnia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dół silnika dobry. Nie ma co gryźć. Ustalić przyczynę zacierania się wałków, zrobić górę i silnik przeleci drugie tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.