Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem.

 

Silnik na benzynie pracuje w zasadzie normalnie, poza lekkim poszarpywaniem na małej prędkości obrotowej i z małym obciążeniem jest ok. Problem jest z czasem wtrysku benzyny w odniesieniu do LPG.

 

Parametry z live data;

- MAP na jałowych 0,45-0,46bara - wg programu powinien się mieścić 0,3-0,5bara. Na zapłonie jest standard 1,01bara

- sonda zwykła jednoprzewodowa, czyta tylko 2 cylindry bo mam kolektor żeliwny 4-3 bez wyjścia na sondę i sonda jest w stawiona w jedną z portek zaraz przy kolektorze.

Faluje normalnie, pod obciązeniem bardzo szybko, na jałowym ciut wolniej. Zawuważyłem że kilka razy jak stał dłużej na jałowych (koło 10 minut) to sonda leciała na 0V. Dopiero przejechanie się "obudziło ją".

Kończy się czy jest za daleko od kolektora i traci temperaturę?!

- czas wtrysku na jałowych około 2,1ms. Program podpowiada że na 1500obr/min powinno być 0,6-1,3ms, ja mam rzędu 1,8-1,9ms

 

Ciśnienie paliwa na jałowych 2,5bara, lekkie uchylenie przepustnicy i jest pełne 3 bary

 

TPS razem z przepustnicą musiałem regulować bo było widać że uchylona a sam TPS wskazywał 0,73V. Po regulacji mam 0,53V na zamkniętej. MAP przy tym 0,45bar.

Krokowy teraz mieści się w swoim zakresie.

 

Jedna osoba stwierdziła że MAP w moim silniku powinien mieć 0,29-0,32bara. Jeśli by tak było to mam dziurę w dolocie (nic nie słychać). Mi program podpowiada 0,3-0,5bara

 

Szukać nieszczelności, podmienić sondę (kupię nową) czy wpiąć sondę tak aby czytała wszystkie cylindry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy wpiąć sondę tak aby czytała wszystkie cylindry?

Ja bym tak zrobił.

Doświadczenia z sondą mówią mi, że wystarczy zwiększyć średnicę wydechu i sonda zgłupieje a silnik zacznie świrować. Czytając 2 cylindry widzi "rzadsze" spaliny i stąd może być problem. Nie mówię, że to na pewno to, ale od tego bym zaczął, aby miała prawidłowe warunki pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro sonda czyta tylko dwa cylindry to podczas pracy dwóch pozostałych wykrywa stan zubożenia i wtedy komp podlewa benzyny tak jak piszesz wstaw ją tak żeby czytała z 4 i powinno być OK. Problem z tymi sondami że nie mogą być dalej w układzie bo nie mają grzałki i tylko spaliny ją dogrzewają a w dalszej części układu jest już za zimno dla niej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem, wiem, tylko ze tu jest fullgrup, to miałem nadzieję że nie odczuje tego tak bardzo. Tak czy siak sonda będzie czytała z 4 garków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Full grupa ma wtrysk przed samym ssaniem tak jak każdy inny układ wtrysku i spaliny muszą być analizowane po każdym zapłonie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koryguje ale z doświadczenia silniki serii x.... po upaleniu sondy oprócz większego spalania nie wykazują innych większych objawów nie wiem czym to jest spowodowane systemem ECU innym algorytmem nauczania map. W silnikach serii c... spalanie idzie drastycznie w górę problemy z odpaleniem ciepłego silnika długo kręci bo go zalewa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W silnikach serii c... spalanie idzie drastycznie w górę problemy z odpaleniem ciepłego silnika długo kręci bo go zalewa

 

To się zgadza, teraz ciepły c16se musi zakręcić kilka razy zanim odpali i generalnie ma wydłużony czas wtrysku.

X... palił na dotyk, zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.