Skocz do zawartości
punciak

OPEL ASTRA, czemu nie załancza sie wentylator?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z autem nie załancza mi sie wentylator, teraz rozsadzilo chodnice, wymieniony czujnik w chlodnicy, brak rezultatu, podpiety na krutko wentylator dziala, ( w kostce czunika 2 piny zmostkowalem kreci) co jest? pomijajac ze auto kuleje, nie ma wogole przyspieszenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentylator sterowany jest czujnikiem temperatury na chłodnicy.

Drugi czujnik jest na silniku (z tego idzie info na deskę rozdzielczą).

Z Twojego posta widzę, że wymieniłeś odpowiedni :)

 

Sprawdź instalację, czy przypadkiem nie masz gdzieś przeciętego kabla tak od czujnika jak i od wentylatora.

Sprawdź miernikiem jakie napięcie idzie do wentylatora.

Podgrzej czujnik temperatury i zobacz jaki daje opór (musisz sprawdzić jakie parametry powinien mieć Twój czujnik).

 

Może też być tak, że masz walniętą uszczelkę pod głowicą i ciśnienie płynu niebezpiecznie wzrasta mimo, iż temperatura nie jest zbyt wysoka (tylko prędzej chyba wysadziłoby węże).

 

Edit:

To także wytłumaczyłoby brak mocy auta.

 

Więcej pomysłów nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A uszczelke jak sprawdzic , czy to ona winna bez zdejmowania głowicy? co do czunika, to jak mostkuje wtyczke to wentylator sie kreci po zapłonie, wiec obstawiam instalacje na sprawna,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już się jakiś spec powinien wypowiedzieć... ;)

 

Ja mogę Ci tylko podać przykładowe objawy uszkodzonej uszczelki (znalezione w necie):

 

• Zwiększony poziom oleju na bagnecie

• Trudności w uruchomieniu silnika

• Brak kompresji (przedmuchy)

• Wysoka temperatura silnika

• Zapach spalin wewnątrz auta

• Spuchnięte węże układu chłodzenia

• Ubytek płynu chłodzącego

• Tłuste plamy w zbiorniku wyrównawczym

• Biała chmura dymu podczas przyspieszania lub dodawania gazu

• Nierówna praca na biegu jałowym

• Powstawanie bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka

• Wyrzucanie płynu ze zbiorniczka po odkręceniu korka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A uszczelke jak sprawdzic , czy to ona winna bez zdejmowania głowicy?

 

Wystarczy CZYTAĆ DZIAŁ PORADNIKÓW, czyli stosować się do regulaminu forum... Jest szczegółowo opisana samodzielna diagnostyka uszczelki, termostatu etc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.