Skocz do zawartości
slawek7

Zaworek zwrotny spływania oleju w silniku Z12XE (Corsa C)

Rekomendowane odpowiedzi

Tego się obawiałem, nowa obudowa strasznie droga silnik za tę kasę idzie kupić i jeszcze na olej i piwo zostanie. Pytanie czy pompa od x10xe będzie pasić bo używki od xep drogie i pewnie w podobnym stanie a w tych starszych silnikach problem pomp chyba tak często nie występował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa od z12xe w drodze (podobno silnik po pękniętej porcelance świecy zrobił się olejożerny i poszedł na części) teraz się zastanawiam wlać 5w30 czy 5w40?

 

[ Dodano: 2017-07-14, 23:12 ]

Teoretyczne takie same, teraz zderzenie teorii z praktyką

 

2w7o5f5.jpg

 

pompy są prawie takie same, na silnik pasują ale pompa wody jest inna (uszczelka z12xe leży na pompie od z12xep).

 

14obns.jpg

 

Sama pompa od z12xe ma znacznie lepszą konstrukcję (zębatka napędzana z wału ma kołnierz, który trzyma ją na właściwym miejscu, w starej był w obudowie wyskości 1mm i wchodził w zębatkę)

 

2u5ezo4.jpg

 

Trochę wyższe zębatki

 

33ae4nc.jpg

 

Atak nowa pompa wyglądała po godzinie

 

259j2uo.jpg

 

Trzeba tylko jeszcze starą uszczelkę usunąć.

Zostaje jeszcze dylemat jaki olej, ale może Arkos coś doradzi jak się na mnie nie obraził :-D

 

Muszę jeszcze pompę wody zamówić :(

 

Aaaa... bym zapomniał luzy pomierzyłem osiowy 0,09 poprzeczny poniżej 0,03 takim najcieńszy szczelinomierz.

 

[ Dodano: 2017-07-15, 18:40 ]

No to pompa w samochodzie a niespodzianek przybywa, czujnik położenia wałka z12xep jest odrobinę grubszy... :( zastanawiam się zamówić inny czy roztaczać...

 

[ Dodano: 2017-07-20, 21:26 ]

Czujnik nie jest grubszy tylko dłuższy no i grubszy na końcu. rozwiązanie na szybko poszło czyli:

Stary czujnik wału obcięty i roztoczony

2nks09h.jpg

 

Pasuje jak trzeba

 

2rw6m3m.jpg

 

Sprzęt testowy podpięty

 

1olgqo.jpg

 

No to odpalamy

 

2mm8qoy.jpg

 

i grzejemy...

 

mvhyxy.jpg

 

Nawet trochę więcej niż powinno być. W sobotę będę miał z12xe to podmienię czujnik zobaczymy czy błędu nie wywali.

 

Teraz tylko uciszyć twinporta :) bo już klekocze.

 

Olej poszedł 5w30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawę czujnika położenia wału tez przerabiałem.

W XEP jest trochę inny i sama tarcza jest na wałku ssącym jest inna.

 

Mam do Ciebie prośbę możesz mi nagrać jak chodzi u Ciebie silnik.

Na poniższym filmie jest mój. Jest po całkowitej kapitalce, był na części od góry do dołu rozbierany, mierzony i sprawdzany na luzy i zużycia.

 

I nie mogę się pozbyć takiego dziwnego stuku który słychać w tle. Tak jakby z tyłu silnika od strony kabiny. to jest zawsze na zimnym jakąś chwilę po odpaleniu (nie od razu jakieś 5 minut) i przestaje dopiero jak się nagrzeje. Brak mi pomysłu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.