Skocz do zawartości
Gość rafaln1

Samochody, które chciałbym mieć.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rafaln1

Proponuję taki temacik, pokażmy co nas kręci.

Jakoś tak mi się porobiło, że w motoryzacji oraz muzyce bardziej kręci mnie to co było, niż to co jest.

Moja "trójca":

1. Opel Commodore.

2. Ford Mustang.

3. Ford Capri Mk III.

8c8614a801db9907m.jpg

340fda583c0fd707m.jpg

79ad095083936c70m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z przyziemnych to

Civic V gen coupe, Omega B FL sedan, BMW e46 cabrio, VW Golf 2

a pomarzyć to można o

Mustangu, Fordzie GT, Ferrari i Porshe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te, które ja bym chciał, są i będą jedynie w sferze marzeń niestety

 

 

camaro_1970_04.jpg

 

chevrolet camaro 1970

 

 

 

C10644865_1.jpg

 

plymouth belvedere czyli "christine"

 

 

 

generalnie: USA, lata 60-70, skrzydlaki

mam zware na mózgu na tego typu auta... :oops:

v8, głuchy gulgot z wydechu, przemocny silnik pod maską...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafaln1

Jeśli chodzi o samochody współczesne to: "if i was a rich man":

e94c8629b8af0f5cm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

współczesne auta nie mają duszy

owszem, są legendy, miedzy innymi impreza, ale to auta bez wyrazu

 

co mam na myśli?

spowszechnienie linii nadwozia, spowszechnienie wnętrz i wszędobylskiego tandetnego plastiku, nawet jak mamy do czynienia z wypasioną furą, to i tak to jednak nie jest to - nie ten klimat jak dla mnie

 

proste pytanie:

 

co zwróci najbardziej swoją uwagę, jeśli będzie stado wypaśnych fur stało?

 

1.

BMW_X5_4.8is%2C_2005.jpg

 

2.

Mercedes-Benz-S-400-24382_1242200524143.jpg

 

3.

068158.1-lg.jpg

 

4.

Maybach%20Brabus%20SV%2012%20Biturbo%202005%20-%201024x768.jpg

 

5.

brera.jpg

 

6.

Audi-A6.jpg

 

7.

VW-Passat-CC-21372_1208335124512.jpg

 

8.

C10644865_1.jpg

 

:?:

 

sam tego doświadczyłem będąc na jakimś tam zlocie motoryzacyjnym

przy starym, 40-letnim aucie nie dało sie obrócić, a obok w swoich uturbionych BMW czy potuningowanych VW, Oplach po kilkadziesiąt tysięcy zł, z najnowszymi osiągnięciami techniki, właściciele mieli wydatne żyły na szyi, bo mało kto się interesował... a w dziadku z bajerów było wspomaganie kierownicy i klimatyzacja - i to były wszystkie jego bajery

 

indywidualizm, styl i klimat - to dla mnie jest wyznacznikiem marzeń motoryzacyjnych :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafaln1

Współczesne samochody budują księgowi i ekolodzy.

Dawnej wiele do powiedzenia mieli styliści, którzy jak wiadomo mieli wolną rękę przy tworzeniu.

Właśnie-tworzeniu, bo kiedyś się tworzyło a dziś się produkuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jakie to wszystko piękne, skóra, naturalne drewno, twarde lakiery ołowiowe, pomimo braku poduszek, ABS, ASR, TC, wszystkich innych pierdli, zdecydowanie wolałbym nowego "christine" niż nowego meśka albo bm-kę z tandetnym plastikiem imitującym drewno, pomimo że ma wszystkie systemy bezpieczeństwa

 

te samochody z epoki są po prostu dziełami sztuki technicznej i dla mnie są wręcz wzorem piękna, stylu i klasy

 

wśród nowych aut zapanowała nuda... jedno do drugiego podobne, szare bure i ponure... design bardzo kontrowersyjny i mało aut mi się podoba

na przykład dla mnie W-124 jest 100 razy ładniejszy niż okular w-210... pomijam trwałość, odpornosc na korozję i te sprawy

świat idzie w złym kierunku - masówka, ilość, zero podejścia z punktu widzenia "zróbmy dzieło sztuki" tylko "zróbmy kolejna sztukę"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafaln1
róbmy kolejna sztukę

 

Zauważcie jak krótko trwa dziś życie modelu samochodu.

Kiedyś jeden model produkowano naście lat, przez co był on dopracowany.

A dziś? Kilka lat produkcji po czym następca, podobny do wszystkich innych jeżdżących po ulicach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafaln1
.corrado (jedyny model volkswagena obok którego człowiek nie przechodzi obojętnie )

 

Nie jestem miłośnikiem tej marki ale masz rację-ten samochód jest piękny.

Zwłaszcza patrząc z profilu można się zachwycać.

Aż trudno uwierzyć, ze to brat Golfa czy Passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdy go wyprodukowany porównywano z Porszakiem

 

:shock:

 

a konkretnie co porównywano?

 

 

dla mnie samochodem "sportowym" coupe dekady jest i zawsze będzie calibra - tak, ta zwieśniaczona przez gówniarzy i poobwieszana szpojlerami i gadżetami tesco

 

najpiękniejsza linia

najlepszy Cx - do dziś nie pobity, 0,26 :P

 

no i jest wzorcem do dzisiaj

 

02_opel_calibra_suponix.com.jpg

 

big_opel_astra_coupe_02.jpg

 

swoją drogą corrado również uważam za klasyka "sportowego" - linia bomba, tylko żeby ze środkiem coś zrobili.... ffuuuuuuj - nigdy mi się nie podobał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafaln1

Jeśli chodzi o stylistykę zewnętrzną to jest boska tylko....ten przód podobny to Vento :-/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi o vr6

nawet jeśli, to dupy nie urywa osiągami... :roll:;-)

174kM w aucie o masie ok. 1200kg jedzie tak sobie

calibra v6 podobnie - 170kM 1350kg i jakoś sie odpycha, ale rewelacji nie ma - korek jakieś 7s, calibra podobnie, tam chyba 0,2s na korzyść calibry wychodzi

 

szczerze mówiąc to nie są osiągi auta sportowego :P

 

6s - to górna granica, jeżeli chodzi o przyspieszenie seryjnego "sportowego" auta i na to nawet calibra turbo się nie łapie - ma może z 0,5-0,6s lepiej niż v6

 

w aucie o tak sporej masie dopiero jakieś 250-300kM robi robotę

widziałem filnik, jak leci cali turbo zmodzona na 280kM - to jest to

 

a ja będę miał coś w ten deseń:

 

 

 

czyli jednym słowem: 3.0 v6 211kM z omegi :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W corku był silnik 192Km, 2.9 litra

174Km były montowane w passatach, i gulfach vr6.

Kiedyś był nawet temat na jakimś forum co wybrać, calibrę z silnikiem let-a czy corka vr-a. No i oczywiście zrobił sie dym. Ludzie, jak psy do oczu sobie skakali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ludzie, jak psy do oczu sobie skakali.

 

norma

 

ja się dziwię, że tutaj na tym forum jeszcze scysji nie było, ale widać czytali mój temat, co będę takim pacjentom robił :evil:

 

korek 192kM ciutek lepszy od cali v6, ale różnica wydaje mi sie niezbyt duża

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te nasze korki, calibry, kanciory i inne, zadbane i dopieszczone będą powodować samowolne wykręcanie szyi do tyłu niejednej osobie. Człowiek się obejrzy, westchnie i pomyśli: gdzie się podziały te prawdziwe auta....

Bo to co teraz się produkuje to jak już napisał kolega rafaln 1 masówka

 

Cholera, spać iść miałem a tu link o corsie. Trza czytać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.