Skocz do zawartości
Tomek12345

strzelanie podczas jazdy na gazie

Rekomendowane odpowiedzi

witam, bardzo proszę o informację co może być przyczyną strzelania podczas pracy na lpg przy dodawaniu pedału gazu, samochód na chwilę muli się, potem strzela i dopiero po jakimś

czasie zaczyna przyśpieszać, choć do tego czasu strzeli kilkakrotnie,

wczesniej taki problem rozwiązywałem poprzez regulację jednej ze śrub na parowniku (II-ga generacja) a teraz to nie pomaga,

parownik był regenerowany w zeszłym roku,

podczas jazdy na benzynie wszystko z autem jest w porządku,

Proszę o poradę jak to skutecznie usunąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam podobnie przy sekwencji, tylko samochód jedzie płynnie a strzela. Właśnie nad tym móżdżę.........

Przy sekwencji nie ma prawa nic strzelać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem od innego gazownika. Zmieniłem świece na "łoryginały" Bosha poprzednie NGK były już trochę wypalone. Strzeliło ze dwa razy ale jakby teraz mniej. Pan gazownik mówi, że mogę nie mieć katalizatora i to dlatego. Gaz ma inne parametry spalania i robi takie "bum" w rurze, które się niesie po całym układzie wydechowym. Sonda lambda sprawdzona i chodzi OK. Mój kolega mechanik "wydrapał" katalizator w Astrze G u swojej siostry, która też na LPG śmiga. I tam nic nie strzela. Sam już nie wiem co to może być i szlag mnie trafia :-x Dziś muszę trochę pojeździć aby obadać sprawę dokładniej a jutro jadę do pierwszego gazownika regulować po raz drugi. :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Sonda lambda sprawdzona i chodzi OK

Na wolnych czy na wysokich obrotach sprawdzane?

 

Podpiąć kompa gazowego i przejechać się, obserwując lambdę i wtryski zaraz przed strzelaniem. Bo może być tak że kom da sygnał zamknij wtryski a będzie mieszanka bogata bo np. wtrysk się przyciera i jest bum bum w wydechu.

A jak jest na PB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak od biegu jałowego do ponad 3000 obr/min było sprawdzone na postoju oczywiście. Strzela nadal tylko mniej. Przeważnie na początku jazdy lub przy dużych prędkościach gdy się przyśpieszy a potem zahamuje.

A........ a na Pb to jest ok . Auto jest żwawsze, rzekłbym nawet że płynniej chodzi.

Nie wiem co z katalizatorem, może się rozsypał bo jak się pogazuje na 5000-6000 obr to przy wracaniu do biegu jałowego tak jakby trochę kolebotało. Ale to chyba normalne?

Wtryski są REGFAST w dobrym stanie, poprzedni właściciel mówił, że je niedawno wymieniał. A z tym Dream XXI to same problemy. Oprogramowanie dostać to cud, podobno wyregulować też nie łatwo bo to taki prehistoryczny model i z tego co mówił pan gazownik nr. 2 to nie ma tam mapowania podczas jazdy. Wiec po co pan gazownik nr. 1 chce ustawiać w ten sposób? :shock:

Jednak jutro będzie kolejne podejście..... I mam pytania:

- czy w sekwencji istnieje opcja cut-off (może to to)

- czy możliwe jest ze RegFasty sa za wolne i nie nadążają za sterownikiem (tzn. daje on taką wartość czasu wtrysku, że nie są w stanie go zrealizowac) i co wtedy? Otwieraja sie na dłuzej czy zamykają i nie wtryskują? Już myśle na wszystkie możliwe sposoby.... :evil: Jestem w tym zagubiony niczym dziecko bez matki...... :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem tylko ze moja sienna na gazie jaki i na benzynie zaczęła strzelać gdy tlko mocniej wcisnę pedał gazu a mało tego dziś gdy chce ja przełączyć na gaz odrazu gaśnie co to może być nie mam w niej raczej komputera autko jest z 97r wiec trochę przeżyło a gaz z 2001 mam straszny problem bo w październiku jadę do wojska i muszę miec sprawne autko a wiem ile gazownicy biorą za śmieszne naprawy pomożecie proszę o pw:(((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja to tak sobie mysle ze chyba jednak najpierw trzeba popracowac nad swoja pisownia i formulowaniem wypowiedzi bo tak naprawde to guzik da sie z tego twojego belkotu zrozumiec czyli nawiasem mowiac analfabetyzm wtorny widac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie... ponad większość przypadków... powiedzmy że ponad 75% strzelania na gazie... (na benie też)... winne temu zjawisku są w pierwszej kolejności świece (bo tańsze) a potem przewody oraz (jeśli występują) kopułka z palcem rozdzielacza...

 

Aczkolwiek w większości przypadków winne są przewody... co z tego że zostały wymienione świece i gaz wyregulowany?... A przewody to co? .... Rozumiem że są drogie ale to też jest normalna część która wraz z eksploatacją się zużywa...

 

Kolego luciusz (nie wiem czy Twój temat jest jeszcze aktualny, widzę że trochę minęło ale nie napisałeś że jest ok),piszesz że wymieniłeś świece... a przewody ? (nie widziałem wzmanki o wymianie przewodów tylko świec dlatego pytam)...

Inaczej mówiąc... co Ci po nówkach super świecach jak kable mają "przebicie" i iska zamiast iść na świecę, pajta się gdzieś na jakimś innym metalowym elemencie silnika ? ... :-|

 

Kolego robalwzr tak samo jak powyżej... strzelanie na gazie i benie to objaw przede wszystkim zużytych świec oraz przewodów oraz kopułki i palca (jeśli w danym modelu występują)...

 

Jeśli finansowo jest "ciężko" zawsze można zrobić taką naprawę taniej -> kupić polskie świece "Iskry" (baaardzo tanie) oraz przewody na sztuki i wymienić tylko te na których jest przebicie... będzie to jeździć i nie będzie strzelać ale szału nie będzie... i nie masz gwarancji jak długo to pochodzi gdyż, powiedzmy sobie szczerze, wymiana przewodów na sztuki to jednak trochę druciarstwo... :-/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś wymieniłem przewody na nowe świece tez na ngk podobno najlepsze choć mnie to ani ziębi ani grzeje ma chodzić he mniejsza o to samochód jak kaszlał tak kaszle zaprowadziłem go do magika i powiedział ze to coś z zaworem wydechowym i żebym sobie silnik wymienił sprawdzał ciśnienie cewki świece wszytko ok wiec jutro pojadę odstawić do drugiego zobaczę co mi powie możliwe żeby problem był aż tak duży?? z góry pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam podobny problem tylko ze moja sienna na gazie jaki i na benzynie zaczęła strzelać gdy tlko mocniej wcisnę pedał gazu n(((

Z mojej wiedzy wynika, że strzały na gazie generalnie ...II generacji... walą w dolot, a nie w wylot i po to też ewentualne klapki antywybuchy ,"chroniące" przepływkę i puchę filtra. Jednak gdy już wali to właśnie najczęściej przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu , bo następuje spore zubożenie mieszanki.

Dzieje się tak gdyż nagłe duże uchylenie przepustnicy torpeduje powietrzem, do którego w tym ułamku sekundy nie wyrabia się czasowo krokowiec . Sprawdzone na własnej skórze i potwierdzone zapisanymi badaniami, występuje szczególnie przy gwałtownym ruszaniu. Jak już wali to może naruszyć obudowę filtra i rozszczelnić , czyli dowalić lewe powietrze i zubożyć mieszankę też na benzynie. Sprawdź obudowę , u mnie te spinki g...no trzymały więc całość mocno spiąłem pasem parcianym i spokój. Oczywiście ważna regulacja regulacja reduktora (nieraz konieczna po tankowaniu) najlepiej na słuch równych obrotów ;-) . Co do świec , czy kabli :-o??? Zjeździłem kilka zagazowanych polonezów , teraz omcia 6 lat i zastanawiam się czy nie jest to mit gaziarzy . Oczywiście sprawne bez przebić czy przerw tak jak i do beny muszą być sprawne ale firma dla mnie obojętna. Poczatek był beru ngk , iskra na gaz , teraz jakieś zwykłe silver z kablami jamro i jest OK , tylko nie ruszam gwałtownie :jupi:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.