Skocz do zawartości
prezesik25

[nadwozie] Naprawa tylnej wycieraczki Golf 3

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Od jakiegoś czasu zauważyłem, ze tylna wycieraczka po włączeniu nie powraca na miejsce lub skacze i przerywa.

Częstą usterką jest zatarcie trzpienia, do którego przymocowane jest ramię wycieraczki.

 

Potrzebne klucze:

 

- płaski 13 (do odkręcenia ramienia wycieraczki)

- płaski lub nasadowy 10 (do wykręcenia mechanizmu wycieraczki)

- śrubokręt krzyżak (do odkręcenia pokrywy tylnej klapy)

- torx T10 (do rozkręcenia mechanizmu wycieraczki)

- klucz płaski typu "szwed" (do odkręcenia nakrętki zewnętrznej mechanizmu wycieraczki)

 

Zaczynamy od zdjęcia maskownicy wycieraczki podnosząc ją do góry.

następnie płaskim kluczem 13 odkręcamy nakrętkę trzymającą ramię wycieraczki i je zdejmujemy.

 

50737326.th.jpg

 

następnie kluczem typu "szwed" odkręcamy nakrętkę trzymającą od zewnątrz mechanizm wycieraczki

 

67434204.th.jpg

 

Po zdjęciu czarnej osłony klapy od wewnątrz (odkręcając wkręt krzyżak w miejscu wgłębienia na rękę) rozłączamy gumowy wężyk doprowadzający płyn oraz wtyczkę zasilającą.

 

83340635.th.jpg

 

Po rozłączeniu tych elementów odkręcamy (wg kolejności na zdjęciu) cztery śrubki na klucz 10

 

84027341.th.jpg

 

72324337.th.jpg

 

... i mamy cały mechanizm tylnej wycieraczki już wyjęty.

 

Wyjmujemy dyszę spryskiwacza ciągnąć do góry (nie obracać!!)

 

11931216.th.jpg

 

Odkręcamy torxem T10 śrubki trzymające obudowę mechanizmu.

 

34409016.th.jpg

 

 

07c.th.jpg

 

Po odkręceniu zdejmujemy obudowę, razem z nią wyjdzie plastikowy element,który podaje płyn do dyszy:

 

72980634.th.jpg

 

07c.th.jpg

 

74749616.th.jpg

 

następnie wyjmujemy cały metalowy trzpień, na którym mocowane jest ramię wycieraczki

 

07ab.th.jpg

 

07bs.th.jpg

 

U mnie on ciężko wychodził, więc nakręciłem nakrętkę trzymąjącą ramię wycieraczki i kilka razy uderzyłem młotkiem.

Cały trzpień będzie wychodził razem z metalowym łącznikiem.

 

Jak widać metalowy trzpień zatarł się w miejscach pokazanych strzałką:

 

94782119.th.jpg

 

Trzpień czyścimy papierem ściernym, a następnie smarujemy smarem (ja użyłem grafitowego do przegubów) i wkładamy ponownie. Teraz powinien chodzić lekko.

 

21686994.th.jpg

 

32883785.th.jpg

 

Następnie czyścimy uszczelkę obudowy, można wyczyścić cały mechanizm i nasmarować ponownie.

Skręcamy obudowę.

 

Po skręceniu smarujemy i wkładamy plastikowy trzpień doprowadzający płyn do dyszy.

 

Trzpień nie pracuje razem z wycieraczką!! Na nim obraca się metalowy trzpień, który czyściliśmy papierem ściernym.

 

Bierzemy dyszę, smarujemy smarem i wkładamy ją od góry pamiętając, ze wejdzie ona tylko w jedno miejsce, dlatego ma ona zaznaczony żółtą strzałką rowek.

 

93040937.th.jpg

 

44175814.th.jpg

 

po włożeniu mechanizmu do środka blokujemy go dużą nakrętką, aby nam nie wypadł.

 

69664204.th.jpg

 

i skręcamy śrubkami na klucz nr 10, łączymy gumowy wężyk oraz wtyczkę, zakładamy osłonę klapy bagażnika, ramię wycieraczki przykręcając nakrętką na klucz nr 13, zakładamy maskownicę i cieszymy się sprawną wycieraczką.

 

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.