Skocz do zawartości
ArKos

Dane techniczne silników GM - benzyna do 2,0

Rekomendowane odpowiedzi

Dane techniczne silników GM w porządku "alfabetycznym" czyli począwszy od najmniejszych. Uwaga: tylko silniki benzynowe.

 

10N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHV

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 72,0

Skok tłoka (mm): 61,0

Pojemność (cm3): 993

Moc (kW przy min-1): 29 / 5000, 29 / 5400 (Kadett C/D)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 66 / 3400 (Kadett D), 70 / 2600 - 3000 (Kadett C), 72 / 2200 (Kadett A)

Stopień sprężania: 7,8 : 1, 7,9 : 1 (Kadett C/D)

Układ sterujący silnika: Kadett A Gaźnik Opel Carter 30; Kadett C Gaźnik Solex 30 PDSI; Kadett D Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

10S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHV

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 72,0

Skok tłoka (mm): 61,0

Pojemność (cm3): 993

Moc (kW przy min-1): 33 / 5400, 35 / 5400 (Kadett A), 35 / 5600 (Kadett C), 37 / 5800 (Kadett D)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 68 / 2600 - 3800, 70 / 3400 - 3800 (Kadett D), 72 / 2800 (Kadett A), 72 / 3400 (Kadett C)

Stopień sprężania: 8,8 : 1, 9,2 : 1 (Corsa A)

Układ sterujący silnika: Corsa A Gaźnik Weber 32 TL; Kadett A Gaźnik Opel Carter 38; Kadett C Gaźnik Solex 30 PDSI; Kadett D Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

X10XE

 

Układ cylindrów: R3

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 12

Średnica tłoka (mm): 72,5

Skok tłoka (mm): 78,6

Pojemność (cm3): 973

Moc (kW przy min-1): 40 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 82 / 2800

Stopień sprężania: 10,1 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic M 1.5.5

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

Z10XE

 

Układ cylindrów: R3

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 12

Średnica tłoka (mm): 72,5

Skok tłoka (mm): 78,6

Pojemność (cm3): 973

Moc (kW przy min-1): 43 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 85 / 3800

Stopień sprężania: 10,1 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic ME 1.5.5

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

Z10XEP

 

Układ cylindrów: R3

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 12

Średnica tłoka (mm): 73,4

Skok tłoka (mm): 78,6

Pojemność (cm3): 998

Moc (kW przy min-1): 44 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 88 / 3800

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic ME 7.6.1, od MJ05 Bosch Motronic ME 7.6.2

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

11N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu:

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 75,0

Skok tłoka (mm): 61,0

Pojemność (cm3): 1078

Moc (kW przy min-1):

Moment obrotowy (Nm przy min-1):

Stopień sprężania: 7,8 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

11S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu:

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 75,0

Skok tłoka (mm): 61,0

Pojemność (cm3): 1078

Moc (kW przy min-1):

Moment obrotowy (Nm przy min-1):

Stopień sprężania:

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

11SR

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHV

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 75,0

Skok tłoka (mm): 61,0

Pojemność (cm3): 1078

Moc (kW przy min-1): 44 / 5200, 44 / 5600 (Kadett B)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 83 / 3500 - 4500, 85 / 3800 - 5000 (GT)

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

12N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHV

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 61,0

Pojemność (cm3): 1196

Moc (kW przy min-1): 38 / 5600 (Kadett C bis MJ77), 39 / 5400 (Kadett D), 40 / 5400 (Ascona B, Kadett C od MJ77, Manta B)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 80 / 3400 (Kadett C bis MJ77), 82 / 3600 (Kadett D), 85 / 3400 (Ascona B, Kadett C od MJ77, Manta B)

Stopień sprężania: 7,8 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 30 PDSI; Ascona B od 1/76, Kadett C od MJ77, Kadett D, Manta B Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

12NC, od MJ87 E12N, od MJ88 E12GV

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHV

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 61,0

Pojemność (cm3): 1196

Moc (kW przy min-1): 33 / 5000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 80 / 2200 - 2600

Stopień sprężania: 8,0 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Weber 32 TL

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

12NV

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 77,8

Skok tłoka (mm): 62,9

Pojemność (cm3): 1196

Moc (kW przy min-1): 38 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 86 / 2600

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg 1 B 1

Typ rozrządu: Pasek

 

 

12NZ

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 72,0

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1196

Moc (kW przy min-1): 33 / 5000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 88 / 2800

Stopień sprężania: 9,1 : 1

Układ sterujący silnika: Multec

Typ rozrządu: Pasek

 

 

12S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHV

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 61,0

Pojemność (cm3): 1196

Moc (kW przy min-1): 44 / 5400, 44 / 5800 (Kadett D)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 88 / 3400 (Kadett B), 88 / 3000 - 3600 (Kadett D), 90 / 2600 - 3400 (Ascona B, Kadett C, Manta B), 90 / 2600 - 3800 (Ascona A, Manta A)

Stopień sprężania: 9,2 : 1, od 3/75 9,0 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

12SC

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHV

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 61,0

Pojemność (cm3): 1196

Moc (kW przy min-1): 40 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 84 / 3600

Stopień sprężania: 9,0 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Weber 32 TL

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

12ST

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 77,8

Skok tłoka (mm): 62,9

Pojemność (cm3): 1196

Moc (kW przy min-1): 40 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 90 / 2200

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg 1 B 1

Typ rozrządu: Pasek

 

 

A12N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHV

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 61,0

Pojemność (cm3): 1196

Moc (kW przy min-1): 37 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 80 / 3400 (Kadett C), 80 / 3600 (Kadett D)

Stopień sprężania: 7,8 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 30 PDSI; Kadett C od MJ77, Kadett D Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

A12ST

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 77,8

Skok tłoka (mm): 62,9

Pojemność (cm3): 1196

Moc (kW przy min-1): 37 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 88 / 2200

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg 1 B 1

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C12NZ

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 72,0

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1196

Moc (kW przy min-1): 33 / 5000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 88 / 2400, 86 / 2800 (Corsa B)

Stopień sprężania: 9,1 : 1

Układ sterujący silnika: Multec

Typ rozrządu: Pasek

 

 

S12S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHV

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 61,0

Pojemność (cm3): 1196

Moc (kW przy min-1): 43 / 5600 (Ascona B, Manta B), 43 / 5800 (Kadett D)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 88 / 3000 - 3600 (Kadett D), 90 / 3000 - 3400 (Ascona B, Manta B)

Stopień sprężania: 9,0 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

S12ST

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 77,8

Skok tłoka (mm): 62,9

Pojemność (cm3): 1196

Moc (kW przy min-1): 40 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 90 / 2200

Stopień sprężania: 9,0 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg 1 B 1

Typ rozrządu: Pasek

 

 

X12SZ

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 72,0

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1196

Moc (kW przy min-1): 33 / 4600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 88 / 2800

Stopień sprężania: 10,0 : 1

Układ sterujący silnika: Multec

Typ rozrządu: Pasek

 

 

X12XE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 72,5

Skok tłoka (mm): 72,6

Pojemność (cm3): 1199

Moc (kW przy min-1): 48 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 110 / 4000

Stopień sprężania: 10,1 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic M 1.5.5, Bosch Motronic ME 1.5.5

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

Z12XE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 72,5

Skok tłoka (mm): 72,6

Pojemność (cm3): 1199

Moc (kW przy min-1): 55 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 110 / 4000

Stopień sprężania: 10,1 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic ME 1.5.5

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

Z12XEP

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 73,4

Skok tłoka (mm): 72,6

Pojemność (cm3): 1229

Moc (kW przy min-1): 59 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 110 / 4000

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic ME 7.6.1, od MJ06 Bosch Motronic ME 7.6.2

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

13N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 75,0

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1297

Moc (kW przy min-1): 44 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 96 / 3800 (Ascona B, Manta B), 94 / 3400 - 3800

Stopień sprężania: 8,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Pasek

 

 

13NB

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 75,0

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1297

Moc (kW przy min-1): 44 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 96 / 3200

Stopień sprężania: 8,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg 1 B 1

Typ rozrządu: Pasek

 

 

13S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 75,0

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1297

Moc (kW przy min-1): 55 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 101 / 3800 - 4600

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Ascona B, Ascona C bis MJ85, Kadett D, Manta B Gaźnik GMF Varajet II; Ascona C od MJ85 Gaźnik Pierburg 2 E 3; Kadett E Gaźnik Pierburg 2 E 3

Typ rozrządu: Pasek

 

 

13SB

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 75,0

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1297

Moc (kW przy min-1): 51 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 101 / 3800 - 4200

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg 1 B 1, od MJ86 Gaźnik Pierburg 2 E 3

Typ rozrządu: Pasek

 

 

13SH

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 75,0

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1297

Moc (kW przy min-1): 61 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 108 / 4200

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch LE-Jetronic

Typ rozrządu: Pasek

 

 

A13S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 75,0

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1297

Moc (kW przy min-1): 51 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 97 / 3800 - 4600

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik GMF Varajet II

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C13N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 75,0

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1297

Moc (kW przy min-1): 44 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 96 / 3400

Stopień sprężania: 9,0 : 1

Układ sterujący silnika: Rochester Multec

Typ rozrządu: Pasek

 

 

S13N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 75,0

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1297

Moc (kW przy min-1): 44 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 94 / 3400 - 3800

Stopień sprężania: 8,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Pasek

 

 

 

S13S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 75,0

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1297

Moc (kW przy min-1): 50 / 5800, od MJ87 52 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 98 / 3800 - 4600

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik GMF Varajet II

Typ rozrządu: Pasek

 

 

14NV

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 77,6

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1389

Moc (kW przy min-1): 53 / 5600, 55 / 5600 (Kadett E, Vectra A), 55 / 5800 (Astra F)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 108 / 3000, 110 / 3000 (Astra F)

Stopień sprężania: 9,4 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg 2 E 3

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C14NZ

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 77,6

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1389

Moc (kW przy min-1): 44 / 5200, 44 / 5600 (Corsa A, Kadett E)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 103 / 2600 (Corsa A), 103 / 2800

Stopień sprężania: 9,4 : 1

Układ sterujący silnika: Multec

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C14SE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 77,6

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1389

Moc (kW przy min-1): 60 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 114 / 3400, 116 / 3400 (Corsa A)

Stopień sprężania: 9,8 : 1, 10,0 : 1 (Corsa A)

Układ sterujący silnika: Multec M

Typ rozrządu: Pasek

 

 

E14LV

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów:

Średnica tłoka (mm): 77,6

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1389

Moc (kW przy min-1): 44 / 5200

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 105 / 2600

Stopień sprężania: 8,6 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg 2 E 3*

Typ rozrządu: Pasek

 

 

X14NZ

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 77,6

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1389

Moc (kW przy min-1): 44 / 5200, 40 / 5200 (Österreich)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 103 / 2800

Stopień sprężania: 9,4 : 1

Układ sterujący silnika: Multec

Typ rozrządu: Pasek

 

 

X14SZ

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 77,6

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1389

Moc (kW przy min-1): 44 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 106 / 3000

Stopień sprężania:9,6 : 1

Układ sterujący silnika: Multec

Typ rozrządu: Pasek

 

 

X14XE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 77,6

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1389

Moc (kW przy min-1): 66 / 6000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 125 / 4000

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Multec S

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z14XE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 77,6

Skok tłoka (mm): 73,4

Pojemność (cm3): 1389

Moc (kW przy min-1): 66 / 6000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 125 / 4000

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Multec S

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z14XEL

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 73,4

Skok tłoka (mm): 80,6

Pojemność (cm3): 1364

Moc (kW przy min-1): 55 / 5200

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 120 / 3800

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic ME 7.6.1, od MJ06 Bosch Motronic ME 7.6.2

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

Z14XEP

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 73,4

Skok tłoka (mm): 80,6

Pojemność (cm3): 1364

Moc (kW przy min-1): 66 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 125 / 4000

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic ME 7.6.1, od MJ06 Bosch Motronic ME 7.6.2

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

15N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 82,5

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1492

Moc (kW przy min-1): 44 / 4800 (Rekord B), 43 / 4800, od 1/69 44 / 5200

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 105 / 2800 - 3600 (Rekord B), 105 / 2500

Stopień sprężania: 8,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 35 PDSI, od 1/66 Gaźnik Opel Carter 36, od 1/69 Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

16N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 85,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1584

Moc (kW przy min-1): 50 / 5200, od 1/75 44 / 5000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 110 / 3400, od 1/75 105 / 3000 - 3400

Stopień sprężania: 8,2 : 1; od 1/75 8,0 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

16NV

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 80,0

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 55 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 123 / 3000 - 3400

Stopień sprężania: 8,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg 1 B 1

Typ rozrządu: Pasek

 

 

16S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 85,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1584

Moc (kW przy min-1): 59 / 5200, od 3/75 55 / 5200, 55 / 5000 (Ascona B, Manta B)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 115 / 3800 - 4200 (Kadett C), 120 / 3400, od 3/75 117 / 3000 - 3400, 117 / 3800 (Ascona B, Manta B)

Stopień sprężania: 9,5 : 1, od 3/75 8,8 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 32/32 DIDTA-4

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

16SH

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 80,0

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 66 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 126 / 3800 - 4200

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik GMF Varajet II

Typ rozrządu: Pasek

 

 

16SV

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 60 / 5400, od MJ90 60 / 5200

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 130 / 2600

Stopień sprężania: 10,0 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg 2 E 3

Typ rozrządu: Pasek

 

 

A16NV

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 80,0

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 51 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 120 / 3000 - 3400

Stopień sprężania: 8,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg 1 B 1

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

A16S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 85,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1584

Moc (kW przy min-1): 51 / 5000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 113 / 3400 - 3800

Stopień sprężania: 8,8 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 32/32 DIDTA-4

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

A16SH

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 80,0

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 66 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 126 / 3800 - 4200

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik GMF Varajet II

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C16LZ

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 55 / 5200

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 121 / 3400

Stopień sprężania: 8,6 : 1

Układ sterujący silnika: Multec

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C16NZ

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 55 / 5200, 53 / 5200 (Corsa A od MJ89)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 125 / 2800, 125 / 3200 (Ascona C, Corsa A, Kadett E)

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Multec

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C16NZ2

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 80,0

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 55 / 5200

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 125 / 2800

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Multec

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C16SE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 74 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 135 / 3400

Stopień sprężania: 9,8 : 1

Układ sterujący silnika: Multec M

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C16SEI

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 72 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 132 / 3400

Stopień sprężania: 10,0 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic M 1.5

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C16XE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 80 / 5500

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 150 / 3500

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Multec S

Typ rozrządu: Pasek

 

 

E16NZ

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 55 / 5200, 55 / 5000 (Kadett E)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 127 / 2600

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Multec

Typ rozrządu: Pasek

 

 

E16SE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 74 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 135 / 3400

Stopień sprężania: 10,0 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch L3-Jetronic

Typ rozrządu: Pasek

 

 

S16SH

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 80,0

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 66 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 126 / 3800 - 4200

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik GMF Varajet II

Typ rozrządu: Pasek

 

 

X16SZ

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 52 / 5000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 128 / 2800

Stopień sprężania: 10,0 : 1

Układ sterujący silnika: Multec SZ

Typ rozrządu: Pasek

 

 

X16SZR

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 55 / 5200

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 128 / 2600, 128 / 2800 (Astra G, Vectra B)

Stopień sprężania: 9,6 : 1

Układ sterujący silnika: Multec SZ

Typ rozrządu: Pasek

 

 

X16XE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 78 / 6000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 148 / 4000, 150 / 4000 (Corsa B)

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Multec S

Typ rozrządu: Pasek

 

 

X16XEL

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 74 / 6200 (Astra F, Vectra B bis MJ99), 74 / 6000 (Astra G, Vectra B od MJ99, Zafira A)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 148 / 3500 (Astra F), 150 / 3200 (Vectra B bis MJ99), 150 / 3600 (Astra G, Vectra B od MJ99, Zafira A)

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Multec S

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Y16XE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 74 / 6000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 150 / 3600

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Multec S

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z16LEL

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 110 / 5000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 210 / 1850 - 5000

Stopień sprężania: : 1

Układ sterujący silnika:

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z16LER

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 141 / 5850

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 230 / 1980 - 5850, 266 mit Overboost

Stopień sprężania: : 1

Układ sterujący silnika:

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z16LET

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 132 / 5500

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 230 / 2200 - 5500

Stopień sprężania: 8,8 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic ME 7.6.2

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z16SE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 62 / 5400, 64 / 5400 (Combo C, Meriva)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 138 / 2600, 138 / 3000 (Combo C, Meriva)

Stopień sprężania: 9,6 : 1

Układ sterujący silnika: Multec S

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z16XE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 74 / 6000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 150 / 3600

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Multec S (F)

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z16XE1

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 77 / 6000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 150 / 3900

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Multec S (F)

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z16XEP

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 76 / 6000 (Astra G), 77 / 6000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 147 / 3600 (Astra G), 150 / 3900

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Multec S (F)

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z16XER

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 85 / 6000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 155 / 4000

Stopień sprężania: 11,0 : 1

Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 75.1

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z16YNG

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 81,5

Pojemność (cm3): 1598

Moc (kW przy min-1): 69 / 6200 (Zafira B), 71 / 6200

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 133 / 4200 (Zafira B), 140 / 4200

Stopień sprężania: 12,5 : 1, 12,8 : 1 (Zafira B)

Układ sterujący silnika: Multec S (F)

Typ rozrządu: Pasek

 

 

17N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 88,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1698

Moc (kW przy min-1): 44 / 4600, 1/69 49 / 4600, od 3/75 44 / 4800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 118 / 2300, od 1/69 120 / 2550, 120 / 2000 (Rekord D/E), od 3/75 114 / 2200 - 3000

Stopień sprężania: 8,2 : 1, od 3/75 8,0 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Opel Carter 36, od 1/69 Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

17S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 88,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1698

Moc (kW przy min-1): 55 / 5200 (Rekord B/C), 61 / 5400 (Rekord D)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 130 / 2500 - 2900 (Rekord B), 130 / 2700 (Rekord C), 130 / 2600 - 3800 (Rekord D)

Stopień sprężania: 8,8 : 1 (Rekord B/C), 9,8 : 1 (Rekord D)

Układ sterujący silnika: Rekord B/C Gaźnik Solex 35 PDSI, Rekord D Gaźnik Solex 32/32 DIDTA

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

18E

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 85 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 151 / 4800

Stopień sprężania: 9,5 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch LE-Jetronic

Typ rozrządu: Pasek

 

 

18N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 55 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 135 / 3000

Stopień sprężania: 8,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik

Typ rozrządu: Pasek

 

 

18NV

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 60 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 135 / 3000

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg 2 E 3

Typ rozrządu: Pasek

 

 

18S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 66 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 143 /

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik GMF Varajet II

Typ rozrządu: Pasek

 

 

18SE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 82 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 158 / 3000

Stopień sprężania: 10,0 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch L3-Jetronic

Typ rozrządu: Pasek

 

 

18SEH

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 85 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 160 / 4600

Stopień sprężania: 10,0 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch L3-Jetronic

Typ rozrządu: Pasek

 

 

18SV

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 66 / 5200, 66 / 5400 (Vectra A)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 148 / 3400, 148 / 2800 (Vectra A)

Stopień sprężania: 10,0 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg 2 E 3

Typ rozrządu: Pasek

 

 

A18N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 51 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 132 / 3000

Stopień sprężania: 8,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C18NE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 74 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 140 / 3000

Stopień sprężania: 8,9 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch LU-Jetronic

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C18NT

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 66 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 135 / 3000

Stopień sprężania: 8,9 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch LU-Jetronic

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C18NV

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1):

Moment obrotowy (Nm przy min-1):

Stopień sprężania:

Układ sterujący silnika:

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C18NZ

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 66 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 145 / 3000

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Multec

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C18XE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 81,6

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1799

Moc (kW przy min-1): 92 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 168 / 4800

Stopień sprężania: 10,8 : 1

Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 56.0

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C18XEL

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 81,6

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1799

Moc (kW przy min-1): 85 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 168 / 4000

Stopień sprężania: 10,8 : 1

Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 56.0

Typ rozrządu: Pasek

 

 

E18NV

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 62 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 143 / 2600

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg Ecotronic 2 E-E

Typ rozrządu: Pasek

 

 

E18NVR

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 65 / 5200, 65 / 5400 (Vectra A)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 143 / 3000, 143 / 3200 (Omega A)

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg Ecotronic 2 E-E

Typ rozrządu: Pasek

 

 

S18E

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu:

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 85 / 5800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 151 / 4800

Stopień sprężania: 9,5 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch LE-Jetronic

Typ rozrządu: Pasek

 

 

S18NV

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 62 / 5400, 64 / 5000 (Omega A)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 137 / 3400, 140 / 3400 (Omega A)

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg Ecotronic 2 E E

Typ rozrządu: Pasek

 

 

S18S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 84,8

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1):

Moment obrotowy (Nm przy min-1):

Stopień sprężania:

Układ sterujący silnika: Gaźnik Pierburg Ecotronic 2 E E

Typ rozrządu: Pasek

 

 

X18XE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 81,6

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1799

Moc (kW przy min-1): 85 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 170 / 3600

Stopień sprężania: 10,8 : 1

Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 56.5

Typ rozrządu: Pasek

 

 

X18XE1

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 80,5

Skok tłoka (mm): 88,2

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 85 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 170 / 3400

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 70

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z18XE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 80,5

Skok tłoka (mm): 88,2

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 90 / 6000, 92 / 5600 (Astra G/H, Vectra B, Zafira A), 92 / 6000 (Corsa C, Meriva, Tigra B)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 167 / 3800, 170 / 3800 (Astra G/H, Vectra B, Zafira A), 165 / 4600 (Corsa C, Meriva, Tigra B)

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 71; Astra H, Signum, Vectra C Siemens Simtec 71.5

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z18XEL

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 80,5

Skok tłoka (mm): 88,2

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 81 / 5600, 85 / 5600 (Astra G, Vectra B)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 167 / 3800, 170 / 3800 (Astra G, Vectra B)

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 71, Vectra C Siemens Simtec 71.5

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z18XER

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 80,5

Skok tłoka (mm): 88,2

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 103 / 6300

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 175 / 3800

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 75.1

Typ rozrządu: Pasek

 

 

19E

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 93,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1897

Moc (kW przy min-1): 77 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 152 / 3400 - 4600, 155 / 4200 (Manta A), 155 / 4800 (Manta B)

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch L-Jetronic

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

19HL

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 93,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1897

Moc (kW przy min-1): 78 / 5660

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 160 / 3650

Stopień sprężania: 9,5 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Weber 40 DFO

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

19N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 93,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1897

Moc (kW przy min-1): 55 / 4800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 135 / 2200 - 3400

Stopień sprężania: 7,9 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

19S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 93,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1897

Moc (kW przy min-1): 66 / 5100, od 1/75 65 / 4800, 66 / 4800 (Ascona B, Manta B)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 140 / 2500 - 3100 (Rekord B), 149 / 2800 (Rekord C), 149 / 2500 - 3100, od 3/75 150 / 2600 - 3800

Stopień sprężania: 9,0 : 1, od 1/75 8,8 : 1

Układ sterujący silnika: Rekord B Gaźnik Solex 32/35 DIDTA-4 (Schaltgetriebe), Rekord B Gaźnik Solex 32/32 DIDTA-4 (Automatik), Gaźnik Solex 32/32 DIDTA, od 6/75 Gaźnik Zenith 35/40 INAT

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

19SH

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 93,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1897

Moc (kW przy min-1): 71 / 5200, od 3/75 66 / 4800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 150 / 3800, od 3/75 148 / 3800

Stopień sprężania: 9,8 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Zenith 35/40 INAT

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

A19N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 93,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1897

Moc (kW przy min-1): 51 / 4800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 130 / 2200 - 3000

Stopień sprężania: 7,9 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Solex 35 PDSI

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

S19S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 93,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1897

Moc (kW przy min-1): 65 / 4800

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 145 / 2600 - 3800

Stopień sprężania: 8,8 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Zenith 35/40 INAT

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

20E

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 95,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1979

Moc (kW przy min-1): 81 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 162 / 3400, 163 / 3000 (Rekord E)

Stopień sprężania: 9,4 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch L-Jetronic, od MJ82 Bosch LE-Jetronic

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

20EH

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 95,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1979

Moc (kW przy min-1): 85 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 162 / 3000

Stopień sprężania: 9,4 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch L-Jetronic

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

20N

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 95,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1979

Moc (kW przy min-1): 66 / 5200

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 145 / 3000 - 3800, 145 / 3800 (Ascona B, Manta B)

Stopień sprężania: 8,0 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik GMF Varajet II

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

20NE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 85 / 5200, 85 / 5600 (Ascona C, Kadett E)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 175 / 2600, 175 / 3000 (Ascona C, Kadett E)

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic ML 4.1, od MJ90 Bosch Motronic M 1.5

Typ rozrządu: Pasek

 

 

20S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 95,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1979

Moc (kW przy min-1): 74 / 5200, 74 / 5400 (Ascona B, Manta B)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 153 / 3800, 158 / 3400 - 3800 (Rekord D/E)

Stopień sprężania: 9,0 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Zenith 35/40 INAT; Ascona B od MJ78, Manta B, Rekord E od MJ78 Gaźnik GMF Varajet II

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

20SE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 90 / 5200 (od MJ91), 90 / 5400 (bis MJ91)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 175 / 2600

Stopień sprężania: 10,0 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic ML 4.1, od MJ90 Bosch Motronic M 1.5

Typ rozrządu: Pasek

 

 

20SEH

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 95 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 180 / 4600

Stopień sprężania: 10,0 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic ML 4.1, od MJ90 Bosch Motronic M 1.5

Typ rozrządu: Pasek

 

 

20SER

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 91 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 173 / 2600

Stopień sprężania: 10,0 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic ML 4.1, od MJ90 Bosch Motronic M 1.5

Typ rozrządu: Pasek

 

 

20XE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 115 / 6000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 203 / 4800

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic M 2.5

Typ rozrządu: Pasek

 

 

20XEJ

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 110 / 6000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 196 / 4800

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic M 2.5

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C20LET

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 150 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 280 / 2400

Stopień sprężania: 9,0 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic M 2.7

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C20NE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 85 / 5400, 85 / 5200 (Calibra, Frontera A, Omega A od MJ91, Vectra A)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 170 / 2600, 170 / 3000 (Ascona C, Kadett E)

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic ML 4.1, od MJ90 Bosch Motronic M 1.5, Astra F Bosch Motronic M 1.5.2

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C20NEF

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 74 / 5200

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 158 / 2600

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic M 1.5

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C20NEJ

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 73 / 5200

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 170 / 2600

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic M 1.5

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C20XE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 110 / 6000

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 196 / 4800, od MJ93 196 / 4600

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic M 2.5, od MJ93 Bosch Motronic M 2.8

Typ rozrządu: Pasek

 

 

S20E

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 95,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1979

Moc (kW przy min-1): 77 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 155 / 4200

Stopień sprężania: 9,4 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch L-Jetronic, od MJ82 Bosch LE-Jetronic

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

S20S

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: CIH

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 95,0

Skok tłoka (mm): 69,8

Pojemność (cm3): 1979

Moc (kW przy min-1): 72 / 5200

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 155 / 3800

Stopień sprężania: 9,0 : 1

Układ sterujący silnika: Gaźnik Varajet II

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

X20SE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 85 / 5200, 85 / 5400 (Omega B)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 172 / 2800, 178 / 2800 (Omega B)

Stopień sprężania: 10 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic M 1.5.4

Typ rozrządu: Pasek

 

 

X20XER

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 118 / 6500

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 188 / 4300

Stopień sprężania: 10,8 : 1

Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 70

Typ rozrządu: Pasek

 

 

X20XEV

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 100 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 185 / 4000, 188 / 3200 (Astra F, Vectra B bis MJ99), 188 / 3400 (Astra G, Vectra B od MJ99)

Stopień sprężania: 10,8 : 1

Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 56.1, od MJ96 Siemens Simtec 56.5, Astra G Siemens Simtec 70

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z20LEH

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 177 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 320 / 2400

Stopień sprężania: 8,8 : 1

Układ sterujący silnika: Motronic ME 7.6.2

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z20LEL

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 125 / 5200

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 250 / 1950 - 4000

Stopień sprężania: 8,8 : 1

Układ sterujący silnika: Motronic ME 7.6.2

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z20LER

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 147 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 262 / 4200

Stopień sprężania: 8,8 : 1

Układ sterujący silnika: Motronic ME 7.6.2

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z20LET

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 141 / 5400, od MJ03,5 147 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 250 / 1950 - 5300, od MJ03,5 250 / 1950

Stopień sprężania: 8,8 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic ME 1.5.5

Typ rozrządu: Pasek

 

 

Z20NET

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 129 / 5500

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 265 / 2500

Stopień sprężania: 9,5 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Trionic 8

Typ rozrządu: Łańcuch

 

 

Z20NHH

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 194 / 5300

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 353 / 2500 - 5250

Stopień sprężania: 9,2 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch YNUS

Typ rozrządu: Łańcuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.