Skocz do zawartości

Wyskakujący bieg czwarty w skrzyni F16


Rekomendowane odpowiedzi

Synek... Właśnie udało ci się wyprowadzić mnie z równowagi. Pieprzysz od rzeczy nie mając pojęcia o czym, podobno ktoś cię obraża - no to chwila wytchnienia - 2 tygodnie odpoczynku od pisania.

Jak przemyślisz, to pogadamy, bo póki co jesteś na tym forum tyle, co oranżada ma gwarancji, a zaczynasz tu rządzić jak pijany zając pod miedzą.

 

Bajo...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas ostrej akcji rwania zaślepki, ona ukręciła się w sposób beznadziejny...

Muszę wyciągać skrzynię i rozwiercać, wyrywać tą zaślepkę, ale przyznam że teraz zapadka znajdująca się w środku zaślepki pracuje bardzo ciężko i bieg nie wyskakuje.

Wniosek z tego taki że zapadka za lekko pracowała, lub się wyrobiła.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast grzebac przy skrzyni mogles na poczatek sprawdzic owe cięgno.

 

Czwarty bieg i drugi bieg sa z jednej "strony". Moze wystarczyloby wyregulowac drazek - w sensie zeby wydłuzyc?

 

Spokojna jazda - silnik nie lata na poduszkach, jest ok

Ostra jazda - silnik przesuwa sie na poduszkach a za krótki drazek powoduje "wyrwanie" biegu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już wiadomo... ;)

Więc mówiąc wodzik chodziło mi dokładnie o "pręt selektora" (źródło: program EPC), a zapadka to dokładnie "kołek blokujący, szyna zmiany biegów", natomiast zaślepka to "korek, palec zamykający" i on właśnie się ukręcił.

Więc konkretnie, kołek blokujący blokuje na pręcie selektora bieg trzeci i czwarty, a nie jak wcześniej pisałem drugi i czwarty. Kołek się wytarł i dlatego bieg czwarty wyskakiwał, po wymianie miód malina! :jupi:

Przerąbane było z wyrywaniem tej zaślepki, złamała się, trzeba było skrzynie wyciągać, rozwiercać i inne tego typu kombinacje przeprowadzać, ale ostateczny rezultat super.

 

Tak więc, jeżeli komuś wyskakuje bieg to niech się nie martwi bo można to zrobić w 20 minut, jeżeli nie ma się takich przygód jak ja...

 

Pozdrawiam was serdecznie.

 

P.S. Jeżeli ktoś będzie potrzebował to pomogę rozwiązać ten problem ze szczegółami.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 years later...

mam pytanko mam skrzynie F16 ale z boku mam cos w stylu korka kontrolnego na klucz imbusowy czy to napewno f16 czy moze jakas poskladana z kilku?

oraz ile tego oleju wchodzi do tej skrzyni, 2cm poniżej korka ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jakim korku na imbusa piszesz. W F16 kontrolę poziomu oleju robi się przy prawej półosi - śrubka na klucz 13. Wlewa sie do momentu przelania się oleju przez ten otwór a nie żadne 2cm poniżej.

 

Poza tym: jeśli mowa o VB to nie miała F16 tylko F18.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.