Skocz do zawartości

Wymiana klocków, regeneracja samoregulatorów Peugeot Partner


Rekomendowane odpowiedzi

Często nam się zdarza że podczas wymiany klocków hamulcowych dostrzegamy że jeden klocek jest mocniej zużyty od drugiego, przyczyną takiego stanu jest zapieczenie samo-regulatorów zacisku hamulcowego. Prace wykonane poniżej można stosować do innych samochodów gdyż w większości samochodów są stosowane zaciski opierające się na tej samej metodzie działania.

 

Naprawę rozpoczynamy od podniesienia samochodu oraz zabezpieczeniu przed spadnięciem, zdejmujemy koło.

Odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk

zacisk.JPG

 

zdejmujemy zacisk i wciskamy tłoczek, wyjmujemy zużyte klocki i czyścimy mocowania klocka, sprawdzamy czy prowadnice zacisku chodzą płynnie w swoich gniazdach

P2153474.JPG

 

jeśli tak nie jest wyjmujemy je i dokładnie czyścimy gniazdo

P2153475.JPG

 

oraz prowadnice

P2153476.JPG

 

dokładnie sprawdzamy czy osłona gumowa nie jest uszkodzona jeśli jest potrzeba to wymieniamy na nową, prowadnice po wyczyszczeniu smarujemy smarem grafitowym lub miedzianym co uniemożliwi jego ponowne zatarcie w gnieździe.

Wkładamy nowe klocki orz prowadnice na swoje miejsce i przykręcamy zacisk, sam zacisk powinno iść ręką ruszać na prowadnicach jeśli tak jest można uznać że praca została zakończona przechodzimy na drugą stronę samochodu.

 

Po wszystkich pracach należy pamiętać przed ruszeniem w drogę o parokrotnym naciśnięciu pedału hamulca w celu dobicia klocków do tarczy.

 

 

Grzes997

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.