Skocz do zawartości

ekmir

Members
  • Liczba zawartości

    59
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. A kwestia mocowania sprężarki klimatyzacji ?
  2. Z uwagi na zużycie silnika, chciałbym go wymienić. Mam w Corsie silnik Z10XE, Corsa C z klimatyzacją. Podobno silnik Z10XE z klimatyzacja różni się od silnika Z10XE bez klimatyzacji. jaka jest różnica pomiędzy tymi silnikami ?
  3. W Corsie C 1.0 (silnik: Z10XE) z klimatyzacją i LPG zauważyłem, że ubywa płynu chłodzącego. W ostatnim okresie już dwukrotnie już robiłem dolewkę - tak mniej więcej po przejechaniu ok. 1000 km. Przy obecnych temperaturach zauważyłem też, ze dość mocno dymi. Co może być przyczyną takiego zachowania ?
  4. Z uwagi na brak świateł cofania niedawno wymieniłem czujnik wkręcany w silnik. Światła się ponownie pojawiły i było wszystko OK. Kilka dni temu zaobserwowałem jednak ponowny brak świateł cofania. Okazało się, że jest spalony bezpiecznik. Niestety po wymianie bezpiecznik ponownie uległ uszkodzeniu (przepaleniu). Wygląda na to, ze w układzie jest zwarcie. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem ? Gdzie może najprawdopodobniej może znajdować się przyczyna zwarcia ?
  5. Podepnę się pod temat. W Corse C 1.0 (silnik: Z10XE) pojawiły się problemy z prędkościomierzem. W czasie jazdy nagle wskazówka opadła na 0 km. Potem kilka razy naprzemiennie wszystko wracało do normy i występowały przypadki wskazywania 0 km podczas jazdy. Teraz już cały czas wskazówka prędkościomierza "stoi" na 0 km. W sytuacji gdy wskazówka prędkościomierza wskazuje 0 km podczas jazdy mamy do czynienia również z dziwnym objawem lekkiego skrętu w lewo (lekko kręcącej się kierownicy w lewą stronę). Objaw ten nie zawsze występuje przy prędkości 0 km podczas jazdy ale jeśli się pojawia to tylko w takich momentach. Skręt w prawo jest bez zmian. Co może być przyczyna takiego zachowania auta ? [ Dodano: 2018-05-24, 19:47 ] Niestety ciągle mam problem z tym prędkościomierzem. Bardzo proszę o pomoc.
  6. Ostatecznie po wizycie w serwisie okazało się, że pierwsze diagnozy były zbyt pesymistyczne. Wymiana uszczelniacza i oleju - i nie słychać już "klekotania".
  7. Mam do wymiany jeszcze uszczelniacz. Jakiej firmy wybrać: oryginał GM, Febi czy może Corteco lub Elring ?
  8. Zestawy rozrządu występują w różnych konfiguracjach. Czy zestaw w składzie: łańcuch rozrządu, ślizgi , napinacz, będzie odpowiedni ? Czy raczej szukać zestawu rozbudowanego składającego się z: 3 kół zębatych + śrub mocujących, 3 ślizgów, napinacza hydraulicznego, łańcucha, uszczelki pokrywy rozrząd i uszczelniacz wału korbowego ?
  9. Wymieniono: tarczę, dwumasę i wysprzęglik Teraz jest OK
  10. W ostatnim okresie zaobserwowałem podczas jazdy, że silnik w Corsie C 1.0 (silnik Z10XE) jakoś dziwnie pracuje. Dźwięk, który towarzyszy pracy silnika przypomina tak jakby klekotanie/terkot. Nagrałem ten dźwięk: https://vocaroo.com/i/s0hsq3pI7A4y Bardzo proszę o pomoc w diagnozie przyczyny i podpowiedź w jaki sposób usunąć problem.
  11. ekmir

    Problem z hamulcami Opel Zafira

    Zdemontowałem w obu tłoczkach wewnętrzny pierścień segera. Niestety ten wewnętrzny tłoczek z gwintem w obu przypadkach nie chce wyjść [ Dodano: 2017-09-09, 21:58 ] Po wielu próbach, w końcu udało się wyjąć/wyciągnąć ten wewnętrzny "tłoczek" z wewnętrznym gwintem. Niestety troszkę został z zewnątrz potraktowany szczypcami. To chyba jednak nie będzie przeszkadzać w roli jaką spełniać będzie w zregenerowanym zacisku ? [ Dodano: 2017-09-14, 09:35 ] No właśnie wymieniam tłoczki i stąd moje pytania. [ Dodano: 2017-09-21, 21:46 ] zaciski tylne zostały zregenerowane (jarzma też), a hamulce z tyłu odpowietrzone. Ręczny działa Problem jest jednak nadal z twardym pedałem
  12. ekmir

    Problem z hamulcami Opel Zafira

    Mam też problem z hamulcami w Zafirze. Postanowiłem zregenerować zapieczone zaciski hamulcowe. Zdemontowałem zacisk i jarzmo. Jarzmo już zostało zregenerowane. Napotkałem jednak problem z tłoczkiem. Udało się go wykręcić ale nie chce wyjść środek tłoczka. Po zdjęciu zawleczki wyjąłem sprężynę spiralną i łożyskową płytkę. Niestety nie mogę wyjąć wewnętrznego tłoczka , który ma w środku gwint do wkręcenia w zacisk. Jak go wyjąć ?
  13. Zamierzam zregenerować zaciski zestawem: http://www.autobox.net.pl...A-A-MERIVA.html Zastanawiam się również nad regeneracją prowadnic. Nie wiem tylko czy ten zestaw bedzie pasował: http://www.autobox.net.pl...IAT-LANCIA.html Co o tym sądzicie ?
  14. ekmir

    smarowanie zacisków hamulcowych

    ATE smar PLASTILUBE lub Smar TEXTAR Ceratec będą odpowiednie ?
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.