Skocz do zawartości

ipIV

Members
  • Liczba zawartości

    30
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O ipIV

  • Tytuł
    Advanced Member

Profile Information

  • Lokalizacja
    Ruda Śl.
  • Interests
    Różne
  1. Cześć! Ma ktoś pomysł jak wyjąć mechanizm hamulca ręcznego z zacisku? Nie widać żadnego pierścienia segera itp.... a trzyma się. Ma ktoś jakiś pomysł? foto: Pozdrawiam
  2. ipIV

    Wada fabryczna paska rozrządu?

    Wysłałem tez pytanie w tej sprawie do Fiat Auto Poland -> potwierdzili to co Dayco mi odpisało. Tak ma być. (w każdym razie na większości pasów oryginalnych tak to wygląda) --------------- Edit 25.07.2014: Tak dla 100% potwierdzenia pasek fabryczny po 70 000km: To samo
  3. ipIV

    Wada fabryczna paska rozrządu?

    Wszystko jest ok. Napisałem maila do firmy Dayco (ona robi paski fiata) i od razu odpisali: http://fiatpunto.com.pl/Tooth_Cover_Fabric_Joint.pdf -------------- Jeszcze kilka fotek znalezionych w internecie: Używany vs. nowy: Także myślę, że nie ma czym się przejmować.... tylko po roku skontrolować jak to wygląda zdejmując osłonę paska
  4. Do tej pory nigdy nie zauważyłem czegoś takiego... To tak ma być czy jest to wada fabryczna? Moim zdaniem to jest wada... Oryginalny pasek fiat 0046403659
  5. No mam.... kwestia czasu aż intensywniej lecieć zaczęło... Nie chłodnica tylko rurka łącząca obudowę pompy z wężem chłodnicy. Jest połączona z obudową pompy na oring który pewnie puścił. Rurka trzyma się na 1 śrubkę M6. Potem lekko szarpnąć i wychodzi
  6. Tjet 1.4 16V. Tu @1,5 bar to myślę, że 200KM lekko Też nie ma problemu z montażem.
  7. 8-10 za same częsci Jak ma być pro a nie troche drutu i taśmy izolacyjnej Żeby porządnie modzić punto to ... musi się trafić maniak nie żałujący pieniędzy bo w innym wypadku wyjdzie coś takiego: Na początek kar ałdjo: Na koniec pro mody mechaniczne: Ewolucja moda: Jeszcze dodajmy rurę z odkurzacza I jest pałer
  8. Dorzucić należy do tego rozkodowane immo - trzeba centralkę kupić z 16V... a jak sie wyrwie z centralką fiat code i kluczyki to można rozkodowanie immo odpuścić do tego całą wiązkę silnika trzeba kupić. Pompe wody z 16V, koło pasowe na wale. Ponadto cała wiązka silnika + listwa wtryskowa. Ponadto należałoby odprężyć silnik tzn. zrobić kanapkę lub zapodać tłoki z 16V (tłoki w 16V sa niższe.) Nie wymienisz to będzie stuku puku i dziury w tłokach. + pompa wody + koło pasowe na wale (bo szerszy pasek rozrządu jest 22 zamiast 15mm) Czyli najlepiej cały silnik wymienić ----------- Bez rzeźby mechanicznie nie podejdzie. Lepiej Tjeta + komp stand alone, bo seria ecu nie zadziała bez BSI. Tjet jest pewną modernizacją wolnossącego 1.2 16V. Mechanicznie będzie prawie p&p. A w serii 150KM jest. A potencjał bez mechanicznych modyfikacji to ok 200KM Tjeta od biedy można przykręcić do seryjnej skrzyni, ale mechanizm różnicowy długo nie pociągnie. Dla C514.5 max moment to bodajże 180 czy 200Nm. A przy seryjnych 102Nm czasami się rozpaść lubi Ale najlepiej - właściwie p&p jest 1.4T z PGT. 100% zgoda. Za to ten silnik 1.2 8V w Punto I ma duży potencjał - bez problemu można dorzucić T. + świnie. Na centomanii jest wątek Turbo za 1000zł - można poczytać. Ale te 1000zł jeśli chodzi o zasilanie paliwem to mega druciarnia. W Punto II już nie jest tak łatwo A dziubdzianie w stożki, wałki i inne takie mam już za sobą. Poza tym, że na filmiku licznika wychodziło 1-2s szybciej to ja szczerze nic nie odczułem. A paliło 0,5-1l więcej. Wróciła seria -------------------- Jedyne rozsądne rozwiązanie to sprzedaż i kupno innego. Za 3-4tys GT, drugie tyle wrzucić żeby doprowadzić samochód do db stanu i można jeździć --------------------- Z tego co kojarzę rekord z tego silnika (1.2 8V 73KM) bez uturbienia to 103KM. Wałek catcamsa, obrobiona i splanowana głowica, wydech 100% przelot, program, lekkie koło zamachowe itp. http://ital-performance.pl/projekty_puntogt.html -> to punto było rok temu na sprzedaż.... nawet za 6000zł nie poszedł Właściciel sprzedał na częsci i wyszedł na tym lepiej :E Trafiają się okazje. Lepiej nie babrać się w modzenie 1.2 bo zwyczajnie się to nie opłaca.
  9. Przy obecnych warunkach atm. ciężka sprawa z tą chłodnicą... ale to jest pkt do sprawdzenia... Wymieniana pół roku przed padem UPG... nówka oryginał
  10. Panowie mam problem, wałkowany na forum 10x tylko że ja juz wszystko posprawdzałem... wszystkie połączenia - nic 0,00 śladów wycieku. Od momentu kiedy padła mi UPG 1,5 roku temu znika płyn chłodniczy. Jak UPG była do wymiany to znikało 100ml/1000km A jaja z rozruchem były :> (przez kilka sek palił na 3 gary) itp. płyn wybijał jak sie korek odkręciło itp. Po wymianie nadal ubywało ale mniej... ale z czasem coraz więcej - 0 widocznych wycieków, nalotu itp. Czasami w kabinie zalatywało płynem chłodniczym - to wymieniłem dla świętego spokoju nagrzewnicę, na której de facto było 0 zacieków - wyglądała ok. Po wymianie nagrzewnicy 0 poprawy... ale płynu coraz więcej ucieka. Nie ma objawów że to znowu upg :> 0 widocznych wycieków - wszystkie połączenia posprawdzałem włącznie z okolicami pompy która de facto ma 20kkm. 500km temu dolałem 350ml.... dziś zaglądam znowu jest poniżej MIN. Tym razem 400ml dolałem na MAX. Nie mam już siły.... Miesiąc temu nawet desperacko wsypałem proszek do uszczelniania układu chłodzenia i.... nic to nie dało... nawet rzekłbym że pogorszyło sytuacje :> Ma ktoś jakiś pomysł gdzie może ciec a nie widać? :> Jedyne co mi przychodzi do głowy to zatyczki otworów technologicznych, ale na tych, które wydać - 0 śladów wycieku. Może sprzedałby mi ktoś jakiś patent na namierzenie tego wycieku bo mam coraz głupsze pomysły - np. dolać atramentu
  11. Objawy: zapach płynu chłodniczego, tłustawy nalot na przedniej szybie. U mnie była to konsekwencja awarii uszczelki głowicy. Ciśnienie zrobiło swoje. -------------------------- Były 2 typy - valeo i magneti marelli... no i żeby sie dowiedzieć jaki jest to hmmm trzeba rozkręcić lub na zespole nagrzewnicy wyczaić nabitą nazwę producenta U mnie było magneti marelli nr kat.: 46722928 "grzejnik nagrzewnicy" 140zł ASO plus 2 oringi uszczelniające połączenie rurek z naszym wymiennikiem ciepła nr kat: 46722925 - 2 szt. 30zł aso/2szt. :E Poza tym dwie opaski "na śrubkę" Litr płynu chłodniczego takiego jaki mamy wlany --------------------------------- typ valeo - nie wiem :> --------------------------------- Odpinamy aku. Wykręcamy: kierownicę, plastiki, konsolę, wyjmujemy schowek, wyjmujemy bodykompa, odpinamy wtyczki pod schowkiem wszystkie!, odkręcamy listwę masy pod schowkiem. Kierownicę ustawiamy na prosto. Odkręcamy blaszaną osłonę centralki wspomagania, wyjmujemy z niej wszystkie wtyczki, wyjmujemy wszystkie wtyczki z przełącznika zespolonego, wyjmujemy zegary. Odkręcamy śrubę trzymającą przegub dolnego wałka kierowniczego i ją wyjmujemy. Odkręcamy 4 nakrętki M6 trzymające kolumnę kierowniczą. wyjmujemy kolumnę kierowniczą. --------------------------- Wyjmujemy schowek - otworzyć, sworznie zawiasu są na sprężynkach - odsunąć i zahaczyć i schowek mamy w rękach. Odkręcamy 2 śrubki imbusowe pod konsolą nawiewu. i odczepiamy ten biały plastik z pokrętłami i wpychamy dalej. Wyjmujemy radio --------------------------- Odkręcamy śruby deski: - w dolnych rogach 2 imbusowe z L i P strony. - z lewej i prawej śruba M8 (13mm) z lewej nad skrzynką bezpieczników z prawej za zaślepką obok schowka. - Odkręcamy śrubę imbusową która jest nie pod, nie obok, nie nad, tylko ZA schowkiem. Odkręcamy 2 śruby imbusowe pod konsolą (większe) - zdejmujemy 3 zaślepki na górze deski. - kable tam gdzie była skrzynka bezpieczników wpychamy za deskę. - Odpinamy wtyczkę od centralki airbag (na tunelu środkowym przy grodzi.) - odkręcamy 3 górne śruby imbusowe będące pod zaślepkami. - WYJMUJEMY DESKĘ RAZEM Z WIĄZKĄ ELEKTR Jak mamy niefabryczne druciarstwa to może być problem i będzie trzeba przecinać przewody. ---------------------------- Przymierzamy się do wyciągnięcia zespołu nagrzewnicy Odkręcamy korek płynu chłodniczego Odkręcamy odpowietrznik przy nagrzewnicy i niech zassie powietrze po czym zakręcamy. Zespół trzyma się na 8 nakrętek M6. 3 wewnątrz, 5 pod maską. Odkręcamy wewnątrz wspornik łączący prawy słupek z mocowaniem kolumny kierowniczej. Zdejmujemy węże pod maską (wycieknie dużo płynu chłodniczego) Odkręcamy 2 nakrętki pod maską przyczepione do grodzi z dużymi 3cm podkładkami - 1 z lewej na wysokosci alternatora drugą na godzinie 20:00 w stosunku do króćców węży. Odkręcamy 3 nakrętki trzymające gumę otaczającą króćce do których podłączamy węze i wyjmujemy tę gumę. Zatykamy rurki bo zalejemy wnętrze auta płynem. Odpinamy wtyczkę elektryczną która jest przyczepiona do zespołu nagrzewnicy nad pedałem gazu. Odkręcamy 3 nakrętki wewnątrz na górze. Wyjmujemy zespół nagrzewnicy. -------------------------- Dobieramy się do grzejnika nagrzewnicy.... Odkręcamy śrubkę trzymającą plastik, który trzyma końce rurek alu - przy króćcach węży. Odkręcamy 2 srubki trzymające osłonę grzejnika. Odkręcamy opaski mocujące rurki do grzejnika. Wyjmujemy rurki i nasz felerny wymiennik ciepła . Warto cały zespół wyczyścić Składamy w odwrotnej kolejności, dobrze zakładając opaski łączące grzejnik z rurkami! Można dać na nowe oringi trochę silikonu Skręcamy. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności Przyda się dużo takich spinek: ------------------------------------ Dolewamy płynu, zakręcamy odpowietrznik i wszystko powinno być oki [ Dodano: 07 Paź 2011 22:04 ] aha... tak wygląda typ Valeo: Proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu
  12. http://www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=17&t=4452
  13. tak, to jest max, ale widziałem takie krzywe - b. podobne. idealnie takie same nie są.
  14. jadąc na np. pół gwizdka mamy gdzieś ustalony pkt pracy pod krzywą - cały obszar jest dostępny i krzywa mocy na "pół gwizdka" wygląda bardzo podobnie do krzywej gazu w podłodze. tylko niższa jest Tzw. pod-charakterystyka. Więc stąd to dodanie gazu. (nie jest idealnie taka sama ale podobna )
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.