Skocz do zawartości

prezesik25

Members
  • Liczba zawartości

    344
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O prezesik25

  • Tytuł
    Auto-expert

Profile Information

  • Lokalizacja
    Łęczyca / Daszyna

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Ostatecznie wymiana samego bezpiecznika 14 załatwiła sprawę, wszystkie błędy zginęły, check zgasł
  2. Witajcie po długiej przerwie  Jak do tej pory dalej śmigam fiatem Stilo i na razie nie zamierzam zmieniać na inne. Mam problem z oplem meriva mojego taty (nexia już sprzedana, poszła do Uzbekistanu). Opel Meriva rocznik 2006 po lifcie, wersja Enjoy (tempomat, czujniki cofania itp). Silnik 1.6 16V z instalacją LPG sekwencja. Błędy, jakie obecnie odczytano migającą kontrolką: 1112 - podejrzewam zablokowane klapy wirowe 1116 - obwód termostatu płynu chłodzącego. Rok temu wymieniony był termostat, który montowany jest razem z czujnikiem. Obecnie błąd się pojawił. Na
  3. No ale syf nie będzie się dostawał do środka auta, bo drzwi mają jeszcze uszczelkę. Ostatecznie będę robił w taki sposób, aby zostały kołki mocujące. Te, dookoła których będzie rdza będą wycięte bo nie wyczyszczę przy nich idealnie blachy z rdzy i za rok będzie"powtórka z rozrywki". Po naprawie miejsc pod listwami pojeżdżę trochę i zobaczę, czy te miejsca brudzą się bardziej jak w moim Stilo, które takich listw nie posiada.
  4. Witajcie. Jutro zabieram się za likwidowanie rdzy znajdującej się pod listwami progowymi w oplu merivie 2006. Rdzy jest na tyle mało, że chyba nie będzie trzeba szlifować blachy z rdzy na wylot. Teraz pytania: Czy po naprawie progu zakładać ponownie listwy? Co będzie jak będę jeździł bez nich? Szczerze, to wywaliłbym je na dobre.
  5. Witam po przerwie. - wymieniłem wszystkie zawory wydechowe na nowe - wszystkie uszczelniacze zaworowe na nowe - wszystkie zawory dotarłem dotarłem pastą "0" - sprawdziłem szczelność naftą na całą noc - zero wycieku Po uruchomieniu silnika było ok, dopiero po przejechaniu 140 km w jedną stronę przy ok. 140 km/h spalił 2l oleju. W drodze powrotnej kolejne 2 litry i strasznie kopcił. Po wykręceniu świec wszystkie tłoki były mokre od oleju. Kolejne zdejmowanie głowicy i wyjęcie tłoków w celu sprawdzenia pierścieni - na wszystkich tłokach pierścienie olejowe (dwa cieniutkie pierści
  6. Witajcie. Jaka powinna być prawidłowa szerokość przylgni na zaworach w silniku 1.6 16v ? Dziś wytargałem głowicę z powodu braku kompresji na jednym cylindrze - wypalony zawór. Vectra będzie sprzedana za ok pół roku, więc głowicy nie daję do remontu, tylko mam zamiar dotrzeć zawory oraz wymienić wszystkie wydechowe. Nie wiem jak mi wyjdzie połączenie nowych zaworów z niefrezowanymi gniazdami...
  7. a to dlaczego? Śruby się zapiekają? Ja w jednym, jak i drugim auciem mam dwa komplety kół, nie muszę stać w kilometrowej kolejce do zmiany kół i nigdy nie jestem zaskoczony przez zimę. Przekładka kół dla leniwego max 1h i sezon rozpoczęty
  8. Witajcie. Pilnie proszę Was o info jakiej długości są fabryczne sztywne przewody hamulcowe w aucie daewoo nexia sedan bez ABS z korektorami sił hamowania wkręconymi w pompę hamulcową. Dokładnie chodzi o tem najdłuższy od pompy do belki. Ja mierzyłem i wyszło mnie 470 cm, a wyczytałem gdzieś w necie o 480 cm. Dzisiaj taki niefart, że na wysokości środkowego słupka drzwi przekorodował owy przewód, jutro będę go wymieniał, a w sobotę rano wyjazd nad morze, ok. 350 km. Obecnie przewód jest zaklepany i zawinięty kilka razy, aby płyn nie wylatał i można było wrócić z działki do domu.
  9. prezesik25

    sprężyny tył nexia

    Oto fota nexii po założeniu sprężyn od astry f combi. Wg mnie to leksza przesada. Jak sprężyny nie siądą to zmienię je na zwykłe sprężyny od astry. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/224e6c7736f30c5f.html
  10. prezesik25

    sprężyny tył nexia

    Zakupiłem sprężyny od Astry F combi, teraz tylko kwestia założenia wraz z nowymi amorami Ogólnie widzę, że są grubsze niż zwykłe sprężyny od nexii.
  11. prezesik25

    Szarpie,Skoda

    też się skłaniam ku powyższemu - sprawdzić. ew. wymienić kable WN, kopułkę, palec rozdzielacza - instalacja LPG jest bardzo czuła na niedomagania układu WN w aucie.
  12. prezesik25

    sprężyny tył nexia

    dzięki za info. Tata ma LPG - butla 43l w kole. Brać nowe, czy używki? Rocznik bez znaczenia?
  13. Witajcie. W nexii taty popękały tylne sprężyny - te cienkie końcówki - standard w oplach. Jak sądzicie, kupować nowe, czy używane? Wg mnie używki mogę trafić jakieś wybite, które po założeniu mogą siedzieć. Z drugiej strony oryginał to oryginał...
  14. aby sprawdzić, czy działa wentylator należy zdjąć wtyczkę z czujnika chłodnicy i zmostkować piny we wtyczce. Podczas mostkowania pinów wentylator powinien zacząć chodzić na I lub II biegu w zależności które piny się zmostkuje.Wentylator w VW chodzi i powinien chodzić nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Jak wentylator nie drgnie to zapewne jest on uszkodzony lub spalony jest bezpiecznik. Czujnik w chłodnicy odpowiada za włączanie wentylatora. Jeżeli termostat trzyma to górny wąż chłodnicy będzie chłodny. Płyn wypływa z silnika dolnym wężem (powinien być gorący tuż przy silniku nawet pr
  15. Witajcie Rozpocząłem zabawę w regenerację alternatora Valeo 90A. Alternator miał końcówkę szczotek, wyrobione (hałasujące) łożyska oraz wytarte pierścienie ślizgowe szczotek (komutator). Potrzebne narzędzia: - imadło - klucz nasadowy (lub płaski oczkowy) nr 8 - klucz płaski oczkowy nr 7 - klucz płaski oczkowy nr 10 - końcówka spline S2 T50 - klucz nasadowy nr 24 - lutownica - cyna - odsysacz cyny (w sklepie elektrycznym max 10 PLN) - obcążki lub jakieś prezycyjne ucinaki - kombinerki - śrubokręt płaski - dwa ściągacze do łożysk (duży i mały) - WD-40 do zapieczonych łożysk
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.