Skocz do zawartości

ArKos

Administrators
  • Liczba zawartości

    7298
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Aktywność reputacji

  1. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od gsm18Swift MK6 1,3 Benzyna 2006 rok hałas na biegu jałowym   
    https://suzuki.7zap.com/en/
  2. Confused
    ArKos otrzymał reputację od krisw5Pobór prądu, po wyjęciu kluczyka.   
    Czyli zerowym. Do elektryka odstawić.
  3. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od sosik1111Radio opel   
    Tak
  4. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od gsm18Corolla E12 1,4 D4D 2005 rok problem z rozruchem   
    Myjesz ropą czyli paliwem, ale zlewasz je w kanał a nie do baku. Można wykręcić czujnik i wypłukać wewnątrz listwę CR.
  5. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od gsm18Corolla E12 1,4 D4D 2005 rok problem z rozruchem   
    1. cały układ paliwowy do płukania z opiłków
    2. wtryski do demontażu i na stół - do rozebrania, wyczyszczenia i ponownego skalibrowania
    3. pompa do regeneracji - używka to loteria, może być taka jak ta
    4. filtr paliwa oczywiście trzeba nowy po wyczyszczeniu CAŁEGO układu paliwowego z przewodami wtrysków i listwą CR włącznie.
  6. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od gsm18Corolla E12 1,4 D4D 2005 rok problem z rozruchem   
    Opiłki w układzie? Pompa się zaciera?
  7. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od sosik1111sprzegło   
    Nie
  8. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od sosik1111Płukanie silnika   
    https://www.youtube.com/results?search_query=płukanka+silnika
  9. Sad
    ArKos otrzymał reputację od longin1983Wymiana dwumasy na sztywne koło. Jakie konsekwencje.   
    Rozwalona skrzynia od wibracji?
  10. Like
    ArKos otrzymał reputację od holcuKia Sorento - czy to kończące się sprzęgło?   
    Jak znam życie, to nigdy nie wymieniano płynu w wysprzęgliku. Przepompować czystym płynem na zasadzie odpowietrzenia sprzęgła i zobaczyć.
  11. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od adam1954Wymiana sprzęgła w skrzyni easytronic na przykładzie Astra H   
    Czynności są standardowe i analogiczne (poza kilkoma wymienionymi dalej) z manualną skrzynią.
    - demontaż kół, sworzni wahaczy, końcówek drążków i łączników stabilizatora przy amortyzatorach
    - odkręcić przednią i tylną łapę skrzyni biegów - przednia na 2 śruby, tylna na 3, wymontować półosie napędowe po uprzednim zabezpieczeniu spływu oleju ze skrzyni (jakiś pojemnik potrzebny)
    - odkręcić krzyżak kolumny kierownicy na maglu - we wnętrzu pod nogami kierowcy
    - wymontować akumulator, podstawkę akumulatora, zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia i wypiąć wiązkę do sterowników skrzyni
    - podwiesić do przedniego pasa chłodnice
    - odłączyć okablowanie biegnące do pompy wspomagania - 1 przewód masowy od klemy, 1 przewód zasilający z małej skrzynki bezpieczników w komorze, 1 wtyczka za zbiorniczkiem wyrównawczym
    - odkręcić 6 śrub mocujących przednią ramę (sanki) i zdjąć ją
    - odkręcić 3 śruby misa olejowa-skrzynia, odkręcić u góry 3 śruby skrzynia-silnik
    - podlewarować silnik i odkręcić łapę skrzyni - 3 śruby
    - lekko opuścić zespół napędowy
    - odkręcić 2 ostatnie śruby boczne silnik-skrzynia
    - zdjąć skrzynię
    - odkręcić docisk, zdjąć również tarczę, ocenić stan koła zamachowego
    - w skrzyni wymontować stary wysprzęglik i zamontować nowy - odpowietrzyć wstępnie na ziemi: odkręcić odpowietrznik, wcisnąć wysprzęglik, zakręcić odpowietrznik, puścić wysprzęglik. Czynność powtarzać do chwili, gdy nie poleci powietrze, pamiętać o uzupełnianiu płynu hamulcowego w zbiorniczku na skrzyni.
    - zamontować nowy docisk i tarczę, przeprowadzić resztę czynności w odwrotnej kolejności
    - podłączyć urządzenie diagnostyczne TECH-2 i wykonać programowe odpowietrzenie siłownika sprzęgła
    - za pomocą TECH-2 wykonać ustawienie punktu styku sprzęgła
    - wykonać jazdę próbną i jeśli występują niepożądane zjawiska w pracy skrzyni (zmiana biegów) wykonać TECH-2 adaptację skrzyni
    - ustawić geometrię zawieszenia

    Czas czynności w warunkach warsztatowych to ok. 6 godzin. Bez diagnoskopu nie da się poprawnie tego wykonać - może palić tarczę sprzęgła lub może się ślizgać, ponieważ niezbędne jest ustawienie punktu styku sprzęgła. Geometria jest niezbędna, żeby auto jechało prosto (demontowana rama przedniego zawieszenia nigdy nie trafi idealnie na swoje miejsce). Cena usługi warsztatowej 650zł (500zł wymiana sprzęgła + 50zł programowanie TECH-2 + 100zł geometria) + części.
    Link "pomocniczy": 
     






















  12. Like
    ArKos otrzymał reputację od Grzes997Wymiana sprzęgła w skrzyni easytronic na przykładzie Astra H   
    Czynności są standardowe i analogiczne (poza kilkoma wymienionymi dalej) z manualną skrzynią.
    - demontaż kół, sworzni wahaczy, końcówek drążków i łączników stabilizatora przy amortyzatorach
    - odkręcić przednią i tylną łapę skrzyni biegów - przednia na 2 śruby, tylna na 3, wymontować półosie napędowe po uprzednim zabezpieczeniu spływu oleju ze skrzyni (jakiś pojemnik potrzebny)
    - odkręcić krzyżak kolumny kierownicy na maglu - we wnętrzu pod nogami kierowcy
    - wymontować akumulator, podstawkę akumulatora, zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia i wypiąć wiązkę do sterowników skrzyni
    - podwiesić do przedniego pasa chłodnice
    - odłączyć okablowanie biegnące do pompy wspomagania - 1 przewód masowy od klemy, 1 przewód zasilający z małej skrzynki bezpieczników w komorze, 1 wtyczka za zbiorniczkiem wyrównawczym
    - odkręcić 6 śrub mocujących przednią ramę (sanki) i zdjąć ją
    - odkręcić 3 śruby misa olejowa-skrzynia, odkręcić u góry 3 śruby skrzynia-silnik
    - podlewarować silnik i odkręcić łapę skrzyni - 3 śruby
    - lekko opuścić zespół napędowy
    - odkręcić 2 ostatnie śruby boczne silnik-skrzynia
    - zdjąć skrzynię
    - odkręcić docisk, zdjąć również tarczę, ocenić stan koła zamachowego
    - w skrzyni wymontować stary wysprzęglik i zamontować nowy - odpowietrzyć wstępnie na ziemi: odkręcić odpowietrznik, wcisnąć wysprzęglik, zakręcić odpowietrznik, puścić wysprzęglik. Czynność powtarzać do chwili, gdy nie poleci powietrze, pamiętać o uzupełnianiu płynu hamulcowego w zbiorniczku na skrzyni.
    - zamontować nowy docisk i tarczę, przeprowadzić resztę czynności w odwrotnej kolejności
    - podłączyć urządzenie diagnostyczne TECH-2 i wykonać programowe odpowietrzenie siłownika sprzęgła
    - za pomocą TECH-2 wykonać ustawienie punktu styku sprzęgła
    - wykonać jazdę próbną i jeśli występują niepożądane zjawiska w pracy skrzyni (zmiana biegów) wykonać TECH-2 adaptację skrzyni
    - ustawić geometrię zawieszenia

    Czas czynności w warunkach warsztatowych to ok. 6 godzin. Bez diagnoskopu nie da się poprawnie tego wykonać - może palić tarczę sprzęgła lub może się ślizgać, ponieważ niezbędne jest ustawienie punktu styku sprzęgła. Geometria jest niezbędna, żeby auto jechało prosto (demontowana rama przedniego zawieszenia nigdy nie trafi idealnie na swoje miejsce). Cena usługi warsztatowej 650zł (500zł wymiana sprzęgła + 50zł programowanie TECH-2 + 100zł geometria) + części.
    Link "pomocniczy": 
     






















Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.