Skocz do zawartości

Tumak5

Members
  • Liczba zawartości

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Z tym pierwszym linkiem mogę się zgodzić choć pewien nie jestem, ale ten drugi link to na pewno Grzesiu nie te tuleje. To muszą być takie jak z tej strony: https://www.diskpecas.com.br/produtos/2-17-162-17839/Bucha+do+jumelo+do+feixe+de+molas+ORIGINAL+GM+90216743 tutaj jest zrzut z EPC ze schematem tego zawieszenia i to tuleje gumowe nr 16: http://www.sklep.szpot.pl/p/pl/90216743/tuleja+tlumiaca+-tylne+zawieszenie+combo+b+0430051.html Pozdrowionka i dzięki wielkie
  2. Muszę naprawić zawieszenie tylne w Combo B z 98r. Jest taki luz że strach załadowanym samochodem jechać. Mógł by mi ktoś podać numery katalogowe tulei jakie idą na całe zawieszenie tylne do tego wozu. Pytałem w sklepie i kolega powiedział że tylko oryginały można kupić i prawie 400zł za komplet. Może ktoś podać namiar na sklep gdzie takie tuleje kupie taniej? Chciałem zrobić porządnie, ale 400zł to drogo strasznie... pozdrowionka
  3. Posiadam Opla Combo B z 1998r. Oryginalnie był tam zamontowany silnik X14SZ, ale uległ awarii i zmieniłem głowicę na C14SE więc z 60 KM na 82KM. W opłakanym stanie jest skrzynia biegów (rzęcholi łożysko na wałku atakującym) która posiada przełożenie W428, ale nie wiem czy jest to skrzynia F10 czy F13. Skrzynia jest z impulsatorem elektrycznym, nie na linkę. Chcę wymienić skrzynię tylko nie wiem na jaką. Teraz gdy mocy trochę przybyło teraźniejsza skrzynia zrobiła się krótka i spalanie na LPG wychodzi ok 12 litrów lub więcej. Potrzebuję rady jaką skrzynie najlepiej by było założyć, żeby troszkę mniej palił ten pojazd i żeby nie było tak jak teraz, że na liczniku 110, a silnik z ramy chce wyskoczyć... Też nie chcę skrzyni długiej, bo jak załaduję na pakę ciężary to z miejsca nie ruszę. Znalazłem na szrocie skrzynie z przełożeniem W418 z Astry 1.4 16V, może taka by podeszła, tylko że impulsator ma na linkę i chyba licznik musiał bym też wymienić?... Pozdrawiam i proszę o konkretną radę [ Dodano: 2014-09-10, 17:16 ] Skrzynię już mam W418 właśnie z Astry 1.4 16v i teraz jest pytanie... Jaki indeks ma mieć licznik do skrzyni F13 W418? Proszę o jakąkolwiek podpowiedź, bo nie mogę nic w tym temacie znaleźć. Pozdrawiam
  4. Głowicę z osprzętem już mam z C14SE, ale wiązkę i komp. mam już z 1.6 pełen wtrysk (oznaczeń nie znam, nie było na bloku...). Czy ta wiązka i ECU, będzie pasował do silnika C14SE? Właśnie sprawdziłem i do głowicy nie dali mi listwy z wtryskami... ale trzeba się pilnować na każdym kroku żeby cię nie zrobili w konia... Mam pytanko jaka listwa z wtryskami będzie pasować do tego silnika? Dzięki
  5. Zastanawia mnie właśnie skąd biorą się te 22KM, jeżeli wałek jest taki sam? Różni się ten układ konstrukcją dolotu no i właśnie wielopunktowym podawaniem paliwa. Jeżeli największe znaczenie ma podawanie paliwa to u mnie przy zasilaniu LPG nie będzie zbytniej różnicy w mocy. Mógł by mi ktoś wyjaśnić jakie rozwiązanie przynosi największe korzyści i dlaczego? Dziękuję za wszystkie wyjaśnienia... Dobrej nocy
  6. Czy faktycznie poczuję różnicę w osiągach, lub mniejsze spalanie po takich modyfikacjach? Tylko przypominam że na LPG z mikserem. Pompę paliwa będę miał z silnika C20NE (ta już będzie odpowiednia ).
  7. Witajcie kochani Kupiłem ostatnio Opelka Combo 98r. z silnikiem X14SZ i cieknie mi dość konkretnie olej z pod uszczelki głowicy przy śrubach (proszę nie pisać że może z innego miejsca, bo to raczej sprawdzone) i w związku z tym, że muszę wymienić uszczelkę. Zastanawiam się czy nie zmodyfikować tego silnika do wersji C14SE przyrost mocy 22 KM. Z tego co już wyczytałem różnica jest w głowicy (wałek ponoć taki sam), oczywiście kolektor dolotowy, listwa wtryskowa, potrzebował bym jeszcze wiązkę elektryczną i komp. Pompa paliwa ponoć wyrobi. Co jeszcze potrzebuję żeby zrobić taką modyfikację? Samochód będzie jeździł tylko na gazie z mikserem i nie wiem czy w takim przypadku ma to w ogóle jakikolwiek sens, bo różnica po miedzy tymi silnikami to tylko chyba zasilanie (mono i wielo wtrysk), a gazem będzie zasilany w taki sam sposób. Proszę o opinię w tym temacie. Pozdrowionka
  8. Wczoraj nie wytrzymałem i poszedłem składać silnik zanim jeszcze dostałem odpowiedź, ale od początku. Kilka miesięcy temu poszła mi uszczelka pod głowicą, więc jak już miałem ją zdjętą to stwierdziłem że zobaczę jak tam tłoki wyglądają. Tłoki były nieco po przycierane, więc odszukałem w swoich zasobach inne tłoki o wiele lepsze i założyłem je zostawiając panewki i pierścienie. przy skręcaniu korbowodów obróciłem stopy i zamki panewek były po przekątnej. Po pewnym czasie usłyszałem nasilające się stukanie panewki i pomyślałem że rozkręcę duł silnika i migusiem ją wymienię. Okazało się właśnie wtedy że stopy korbowodów są przykręcone na odwrót. Po chwili dedukcji uzmysłowiłem sobie że panewki muszą być zamontowane zamkami do siebie bo inaczej zaczęły by się obracać i klinować na wale i tak faktycznie było na pierwszym "tłoku" (obrócone o ok 0,5 - 1mm), wiązało się to również ze słabszym smarowaniem. Kontrolka oleju gasła po kilku sekundach. Jak na razie silnik działa i nie klepie. Dzięki za odpowiedz
  9. Kochani napiszcie mi na biegu jak powinny być ułożone panewki korbowe w silniku C20NE, zamkami do siebie czy po przekątnej? Proszę o szybką odpowiedź, bo silnik rozbebeszony i robota stygnie Pozdrowionka
  10. Tumak5

    Blos w silniku C20NE.

    Ten kolega z aukcji nie posiada innych rozmiarów gwizdka niestety. Właśnie z nim rozmawiałem.
  11. Tumak5

    Blos w silniku C20NE.

    No i właśnie, klapowy na pewno robi za duże podciśnienie... Może wiecie gdzie same gwizdki można kupić?
  12. Tumak5

    Blos w silniku C20NE.

    Grzesiu a ten przepływomierz to miałeś taki jak ja mam w vectrze A c20ne?
  13. Tumak5

    Blos w silniku C20NE.

    Jak pisałem wcześniej, mam wątpliwości co do szczelności malutkiego oringu trzymającego gwizdek na dużej śrubie regulacji.... poza tym wszystko tip top. Mam pomysł jeszcze by wywalić cały ten przepływomierz klapowy i zamontować termiczny od Astry C20NE tam był taki, tylko nie jestem pewien czy oprócz przepływki i kompa nie musiał bym nic więcej zmieniać. Mam Motronic M1.5
  14. Tumak5

    Blos w silniku C20NE.

    No tak Greś masz rację zapomniałem napisać, przeczyściłem Blosa na zicher i pousuwałem wszystkie niedociągnięcia fabryczne. Faktycznie przycinała się ta przepustnica, ale popracowałem nad tym i myślę że jest już ok. U mnie raczej był problem z zamknięciem się tej przepustnicy.
  15. Tumak5

    Blos w silniku C20NE.

    No u mnie nie jest idealnie w pionie, jest lekko odchylony, ale nie jakoś przesadnie... Mimo wszystko sprawdzę. Zastanawiam się jeszcze nad kwestią nieszczelności w blosie, tam gdzie duża śruba trzyma gwizdek jest taki mały zielony oring, tam był zauważalny luz.. Może tam by mogło coś uciekać. Znacie może rozmiar jaki ma ten oring?
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.