Skocz do zawartości

fel=x

Members
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Jak 16 zaworów, to tłoki uderzyły w zawory i pokrzywiły zawory, miałem to samo u Fiat Siena. zdjąć głowice, sprawdzić co jeszcze się stało, np. gniazda zaworowe, denka tłoków a nawet czy nie doszło do skrzywienia któregoś z korbowodów. Dziwne, że w warsztacie, widząc że silnik 16 zaw. wymieniali zerwany pasek nie sprawdzając przynajmniej kompresji, czy jak pracuje klawiatura, przy pokręcaniu korbowodem. Ja swój zezłomowałem.
  2. Samochód sprowadzony z, Niemiec, przez handlarza, samego "szefa firmy"i od niego kupiony. - Odkręciłem dekiel klawiatury, silnika i zobaczyłem jakąś dziwną, brunatną, galaretowatą maź, przyklejoną do dekla, miałem kilka starych aut, i nigdy z takim czymś się nie spotkałem. Przy dalszym rozbieraniu silnika, cienkie warstwy brunatnego osadu znajdowały się w kanałach dolotowych, na ścianach cylindrów, szczególnie trzeciego cylindra, w którym po cofnięciu tłoka, warstwa tej substancji była najgrubsza. Tego cholerstwa na deklu nie można było zmyć, żadnym rozpuszczalnikiem, oprócz nitro i do chlorokauczuku. Co to może być??? - nie potrafię dodać zdjęcia 64KB
  3. Wszystko nowe sprawdzane wodą, nie ma przebić, tak jak po kupnie, wymienione olej, filtry,płyn w chłodzeniu, pasek itp. Zapłon ustawiony na punkty, sprawdzany w/g. pozycji tłoków, sprawdzone czujnik wału, wałka rozrządu wszystko OK. Iiskra słaba i z przerwami, to wychodzi już z cewki widać po wyciągnięciu kabla, z pozostałych otworów strzela po prostu ogniem do obudowy, a na tym jednym pojawia się taka "nitka" jak zbliży się kablem aby go włożyć. świeca jest czarna i mokra. Po podłączeniu lampy miga ona tak jakby przy jednym cyklu pracy tłoka, świeca dawała kilkakrotnie iskrę, a nieraz nic. Ale dziwne że łatwo odpala, nie gaśnie równo pracuje na wolnych, ale jak dam gwałtownie gazu to się zadławi i strzeli sobie tak jakby do wydechu. A jeszcze sonda lambda także wymieniłem, bo na komputerze mechanikowi tak wyszło, chociaż jak sprawdziłem w domu to nie jest jeszcze taka zła. Czego jeszcze można się czepić.
  4. Stary moduł dawał słabą iskrę z przerwami na jeden cylinder, wymieniłem na nowy i jest to samo, na tym samym wyjściu uto odpala ładnie pracuje ale nie wchodzi płynnie na obroty. Jak to zdiagnozować, co jest przyczyną.
  5. Jaka ogólnie może być przyczyna, takiego zjawiska: Po włączeniu wstecznego biegu, na małym gazie jest Oky. ale po dodaniu więcej gazu np: pod górkę, normalne obroty wzrastają, samochód przyśpiesza ale po zmniejszeniu gazu, a nawet zdjęciu nogi, z gazu i zahamowaniu obroty nie spadają, tylko są wysokie. Dopiero jak wyrzucę bieg, (jest takie stukniecie) na N obroty spadają do normalnych. Jadąc do przodu takich objawów nie ma.
  6. Kupiłem Sienę, zapala się lampka ładowania, prawdopodobnie siadł regulator napięcia, przy sprawdzaniu urwałem taki cienki kabel (stary i sztywny). Jak wymontować alternator żeby dobrze zrobić, a się mocno nie namordować, i rozebrać pól samochodu, bo nie ma dojścia, ani z dołu ani z góry. Do moderatora, wczoraj zakładałem temat w dziale Elektryka i elektronika - nie wiem, o co chodzi, że temat został przeniesiony.
  7. Witam. Czy ktoś z was, miał już takie coś? - wymieniałem silnik z w moim VW T3 1,7D na 1,9 D (1Y) od golfa. Silnik odpaliłem, ładnie pracuje, nie dymi, jeszcze nie jeździłem bo muszę wymienić pompę "vacum". Dzisiaj zrobiłem próbę "mrozową" przy ziemi -22 st/c silnik (jedno grzanie) po +/- 10/12 sek odpalił, więc zostawiłem go na ok. godziny na wolnych obrotach, po tym czasie, wyszedłem aby go zgasić i od razu usłyszałem dziwne, rytmiczne lekko przytłumione,stukanie nie takie jak zawieszony wtrysk, czy zawór, ale jakby coś się poluzowało i jedno o drugie stukało, nie szczękało. Obejrzałem wszystko, jest ok. wygląda na to, że jakby w silniku od strony skrzyni, ale trudno zlokalizować, po dodaniu gazu, jakby zanikało, a na wolnych znowu, po wyciśnięciu sprzęgła, jest to samo. Jakie są wasze, tylko sugestie? - wiem że nie słysząc trudno konkretnie coś powiedzieć,ale tak żebym coś się orientował, bo przywiozę jakiegoś "mechaniora" ( nie chciałbym znowu wyciągać silnika, rozbierać i szukać, jak nie ma takiej potrzeby) ale z nimi to sami wiecie jak jest? - nie chcę żeby wciskał mi głupoty, a wyciskał kasę.
  8. Dzięki. Termo włącznik sprawdzałem,miernikiem po wykręceniu, wskazuje przepływ prądu, ale na nowym tak samo. Dzisiaj znalazłem w necie, że sprzedali mi to ustrojstwo od forda z klimatyzacją i nie wiem, jaka jest różnica oprócz temperatury załączania, czyżby nowy był też wadliwy? Przekaźnik nie jest zwarty bo słychać jak rozłącza i włącza. Jeszcze jedno jak zmostkuję we wtyczce termo włącznika wentylator chodzi tzn. wina termo włącznika? - tylko zmylił mnie ten nowy.
  9. Po przekręceniu kluczyka, już w pierwsze położenie tzn. (świecą kontrolki) zaczyna pracować wentylator chłodnicy, kupiłem nowy termo włącznik i jest to samo. Przestaje pracować po wyjęciu bezpiecznika (20) lub zdjęciu wtyczki z termo włącznika, lub rozłączeniu kostki przed wentylatorem, albo przekaźnika, koło akumulatora. Po ponownym wkręceniu termo włącznika, samo wyjęcie bezpiecznika nic nie daje, wentylator, pracuje nadal. Co robić laikiem całkowitym nie jestem ale
  10. Po zwiększeniu obrotów, ciśnienie paliwa zrywa wężyki nadmiaru z wtryskiwaczy. Po wymianie wężyków na nowe, zerwało wężyk na połączeniu, po miedzy pompą a bakiem.
  11. Koło wałka rozrządu jest na stożku, przykręcone tylko śrubą. Po czwartku będę próbował, może dojdę. Mam jeszcze jeden problem - dlaczego ginie masa na rozruszniku, nie chce kręcić i to nie zawsze, np. odpalam rano przejadę się, po zatrzymaniu próbuję odpalić a tu głuchy. Innym razem razem, kręci za każdym razem. Przełożę masę pod śrubę rozrusznika - ale co może być przyczyną takiego zachowania?
  12. Pali dobrze i na zimnym i na ciepłym, wcześniej był problem, po zgaszeniu i postoju nie chciał palić, zapowietrzał się układ. W zimie palił do -8/10 bez problemu na starym akumulatorze, teraz trochę dymi, przy szybkim dodaniu gazu, dym brunatny z lekką domieszką niebieskiego. Temperatura normalnie jak wcześniej, do 80/godz. ma lepsze przyśpieszenie jak wcześniej - jakie powinny być luzy zaworowe, nie mogę nigdzie znaleźć
  13. Już to próbowałem, tylko wtedy po dodaniu gazu, i puszczeniu pedału silnik nie schodzi z obrotów i musiałem tę śrubę cofnąć. Filtr paliwa i powietrza nowe, zbiornik czyszczony
  14. Po zrobieniu głowicy (uszczelniacze zaworów, ustawienie luzów) wymiana paska rozrządu, auto do 80/godz. idzie super, powyżej "potyka się" jakby silnik nie dostawał, odpowiedniej ilości paliwa. Czy przyczyną może być, złe ustawienie wyprzedzenia wtrysku, czy opóźnić , czy przyśpieszyć, czy jakaś inna przyczyna.
  15. Tak zapowietrzony - Zmieniłem przewód gumowy, pomiędzy filtrem a pompą. okazało się, że to w nim tworzy się "bąbelek" powietrza, który blokuje paliwo, po odpowietrzeniu pali, ale za jakiś czas po zgaszeniu silnika, tworzy się nowy. Drugi problem to ustawienie wyprzedzania wtrysku, ustawiałem na liniał i szczelinomierz, blokada pompy, punkty na kole zamachowym - zapala "kulawo" pracuje i gaśnie. Trzeba przyśpieszyć lub opóźnić zapłon - jak? - Czy muszę całą procedurę powtarzać, za każdym razem, wybierając kolejne miejsca na kole, czy jest inny sposób?
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.