Skocz do zawartości

harry200

Members
  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O harry200

  • Tytuł
    Nowicjusz

Profile Information

  • Lokalizacja
    Raszyn
  1. Przedstawiam krótki opis montażu tarcz podświetlanych INDIGLO w Zafira A 1.Demontujemy obudowę kierownicy ,manetki kierunkowskazów i wycieraczek. Odkręcamy maskownicę licznika 2.Demontujemy pokrętło włącznika świateł wkładając wkrętak w zaznaczony otwór i pociągając do siebie. Wyjmujemy przełącznik świateł 3.Demontujemy gniazdo wyłącznika świateł 4.Odkręcamy dwie śrubki na dole licznika i odbezpieczamy blokadę gniazda licznika, wyciągamy licznik 5.Odkręcamy śruby mocujące osłonę 6. Demontujemy blokadę licznika, podważamy zapinki i rozpoławiamy licznik 7.Zapamiętujemy w jakim położeniu były wskazówki (wychylenie wskazówek można sprawdzić w OP-COM i zapamiętać gdzie są jak damy na 100%) i demontujemy je podważając delikatnie (ja to zrobiłem widelcem jak na zdjęciu) 8.Przyklejamy na tarcze taśmę dwustronna 9.Przyklejamy nowe tarcze na stare i zakładamy wskazówki w zapamiętanej pozycji.W obudowie trzeba wyciąć otwory na przewody zasilania tarcz. 10.Podpiłowujemy zatrzaski ok. 1mm żeby zrekompensować grubość nowych tarcz 11.Pod miejsca w których skręca się dwie połówki licznika należy podłożyć podkładki ok.1mm 12.Ustawiamy suwak zabezpieczający w pozycji jak na zdjęciu i montujemy dżwignię 13.Podłączamy zasilanie” +” inwentora pod szary przewód (zasilanie podświetlenia licznika) i ‘’-‘’ (na ramie pod licznikiem jest punkt podłączenia masy) ,montujemy licznik i podłączamy zasilanie tarcz pod inwentor. 14.Montujemy wszystkie obudowy .Efekt jak na zdjęciach poniżej. Zajęło mi to 4 godziny pracy..Przy maksymalnym ściemnieniu podświetlenia występuje zjawisko migotania tarcz i podświetlenia MID oraz klimatyzacji. Można to wyeliminować podłączając inwentor do pod światła pozycyjne i jeżeli będą świecić za jasno to zastosować odpowiedni rezystor.
  2. 2.2 DTI w Oplu nie ma pompy paliwa w zbiorniku ale możę być tak jak pisze poprzednik albo woda w filtrze albo paliwo jeszcze letnie w zbiorniku,jedno i drugie uniemożliwi odpalenie silnika
  3. Witam, jakiś czas temu pompa wspomagania zaczęła mi coraz głośniej buczeć, postanowiłem ją rozebrać i spróbować naprawy. Żeby ją wyjąc jest trochę zabawy ale po zdemontowaniu przewodów od turbo, górnej śruby do alternatora i przesunięciu go do silnika jest na tyle miejsca że pompa wychodzi do góry .Odkręcamy opaskę zaciskową i zdejmujemy plastikową osłonę. Odkręcamy dwie śruby kluczem imbusowym 6 i wyciągamy pompę z korpusu, następnie kluczem Torx T 40 odkręcamy dwie śruby i możemy rozłożyć pompę. Najczęściej jednak w tych układach siadają łożyska od silnika , żeby do nich się dostać trzeba zdemontować dolną osłonę ( jest trochę z tym zabawy ponieważ ona jest przyklejona do korpusu klejem silikonowym ).Demontujemy wirnik silnika i wymieniamy dwa łożyska 6000 2RS i 6000,wklejamy z powrotem dolną osłonę ( ja do tego celu użyłem kleju do klejenia blach karoserii samochodowych) ,składamy pompę i górna osłonę. Montujemy do samochodu i zalewamy olejem ok.0,6 l . Możemy całość sprawdzić podłączając dwa grube przewody zasilające do akumulatora oraz cienkie- czarny (plus po stacyjce) i niebiesko-biały (kontrolka ładowania) do plusa. Brązowo-białego nie podłączamy gdyż on służy do diagnostyki. Po podłączeniu tych przewodów pompa startuje, trzymamy ją na obrotach ok. jednej minuty ,po tym czasie kręcimy kierownicą w prawo i w lewo i układ mamy odpowietrzony. Rozłączamy prowizorkę i podłączamy pod instalacje samochodu. Cała naprawa zajęła mi ok.7 godzin z czego 3 godz. to czas na wyschnięcie kleju do dolnej pokrywy. Lepiej to zrobić jak tylko zaczyna pompa hałasować bo jak łożyska całkiem padną to w pierwszej kolejności pójdą tranzystory mocy a te ciężej jest kupić niż łożyska..Według mnie lepiej ją naprawić niż kupować niepewną używkę za 500 zł..
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.