Skocz do zawartości

Wasyl

Members
  • Liczba zawartości

    502
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Wasyl

  • Tytuł
    Auto-expert

Profile Information

  • Lokalizacja
    Lublin
  1. W sumie tak na co dzień, to wrzuciłbym auto na warsztat i wsadził ręce, ale, że święto, to może podsuniecie mi konkretne rozwiązanie. Dzisiaj całą rodzinką wybraliśmy się do znajomych, można było kręcić film, bo pojechaliśmy w końcu czwartym autem (dobrze, że kilka stoi pod domem), dwa wymagają naprawy. Na pierwszy ogień Passat b5 99r 1.8t AEB Odpalony, stał i się nagrzewał, w pewnym momencie zauważyłem, że zaczął mocno dymić spalonym olejem, rzut okiem pod maskę, olej nie cieknie z nikąd, ale w okolicach sondy zapocenie, stąd wniosek, że zaczął spalać duże ilości oliwy skoro niedopalona aż ląduje w wydechu. Auto jeździ na co dzień bez problemów, myślałem o odmie, ale w tym silniku są chyba tylko rurki, poza tym chyba by wywaliło go na zewnątrz, a nie w wydech? Astra OPC Pomijam fakt, że zaciął się termostat i pojechaliśmy kilometr i nawrotka po następny samochód Ale i padł akumulator - ładowanie 14v, akumulator świeży, mógł zamarznąć elektrolit?
  2. Już rozkminione, popierdzielone były kabelki w instalacji, do tego spalony komp i upalona przepływka - nową też zjarałem Auto już chyba śmiga (chyba, bo sterownik właśnie się powinien naprawić u znajomego elektryka) Jak tylko odbiorę, doposkładam to się podzielę wrażeniami. Ale ogólnie poprawa w stosunku do x20xev jest mocno odczuwalna nawet jak chodziła na max zalana benzyną przez rozwaloną elektrykę - z tyłu mam 235/45/17 i upala kapciocha bez zbędnego katowania
  3. Pytanie za 100 pkt: błędy: 21 Potencjometr przepustnicy - wysokie napięcie 74 Przepływomierz powietrza - wysokie napięcie Oba czujniki na tym samym obwodzie - przedzwoniłem kable, wydaje się ok... [ Dodano: 2015-06-26, 17:07 ] Organoleptycznie stwierdziłem, że drut w przepływce pęknięty. Wymienie, pytanie, magneti marelli za 220zł, maxgear za 170, czy szukać ori używki (ta sama jest w omedze 2.0 8v x20se) - chodzą po 50-100zł, ale czy działają? Kupiłbym używkę na test, ale w okolicy żadnej omegi na graty... A i czy "zbyt wysokie napięcie" dał pęknięty drut?
  4. No niestety tulejka okazała się za długa - wysprzęglik (wew tuleja) opierała się o wieloklin tarczy sprzęgłowej... Stoczyłem 8mm (więc finalnie wymiar tuleji to 16mm) i mam wrażenie, że ledwo co wysprzęgla - krótsza tuleja już by nie zadziałała. Odpaliła, Jedzie do przodu, do tyłu. Jeszcze muszę gazy podpiąć i chłodnice (3szt)
  5. Silnik siedzi w budzie, koło pasowe jest z mot 2.8, jest na 6pk, cały osprzęt pasuje ładnie. Miska olejowa z x20xev nie pasuje do bloku c20xe całkiem plug & play - pomijam to, że trzeba dokupić śruby m6 zamiast m8, to za długi jest smok oleju i haczy o miskę (a na dodatek wypada w miejscu czujnika poziomu oliwy). Ja wymłotkowałem to miejsce i jakoś siedzi, ale możliwe, że trzeba będzie wyspawać nową miskę albo zmienić smok oleju - może z c20ne jest krótszy. Ten z x20xev nie pasuje niestety. Koło zamachowe garnkowe z dociskiem z c20xe, tarcza z VB DTI + tuleja dystansująca pod wysprzęglik 24mm - pod płaski zamach powinna być dłuższa wg mnie, ale jaki wymiar - nie wiem, nie miałem możliwości pomierzyć. Elektryka - wiadomo, polutować wszystko i powinno śmigać Chłodzenie - z tym kapkę problemów, musiałem przerobić termostat na taki z dodatkowym króćcem (bez problemu, bo jest na niego miejsce, trzeba przegwintować i zrobić dziurkęw już istniejącym otworze) no i w ogóle coś przedłużyć coś przerobić, trochę główkowania jest. Dolot powietrza - oczywiście puszka SFI nie włazi, trzeba powercap założyć, zresztą sam kolektor dolotowy ledwo wchodzi przy ścianie grodziowej, nie wiem czy nie będzie dzwonił o budę przy przyspieszaniu/hamowaniu silnikiem Wydech - custom niestety jedynie Także tak to wygląda, jak odpali zdam relację, już jestem umówiony z Bułą na konfrontacje z x25xe, ciekawe jak wypadnie
  6. Obczaję jutro dolne koło z v6, niby też na 6 śrub, znając Opla będzie pasowało Dam znać co i jak, będzie dla potomnych [ Dodano: 2015-06-06, 16:15 ] No niestety - koło z v6 odpada, dzisiaj byłem po takie u Gutka i okazało się, ze odsadzenie jest z dupy. Spróbuję z kółkiem od c20xe mot 2.8 [ Dodano: 2015-06-07, 20:42 ] Panowie, docisk z x20xev pasi do garnka z c20xe?
  7. Logiczne, czyli trzeba będzie odpalić schematy... Jasna sprawa, w takim razie więc zostaje albo szukać koła dolnego z choroba wie czego, albo z mot 2.8 i dać pasek 5pk - powinien dać radę. Co uważasz?
  8. Ano Ostatnio nawet pisałem do Ciebie smsa, ale chyba mam stary numer Cały czas kminie, za rozrządem z XE przemawia właściwie tylko to, że ma 2 lata i 0km przebiegu, jeśli chodzi o osprzęt - to siedziało w Kadecie, więc jest tylko wąski altek i tyle jeśli chodzi o osprzęt Myślę jeszcze nad tym, żeby zostawić wszystko jak leci z x20xev (czyli jak dobrze myślę xe mot 2.8?), czyli i rozrząd i pk osprzętu z xev. Tyle że: kółka rozrządu zębate - wałków i wału będą pasować na wał i wałki xe? No i rolki prowadzące rozrząd - czy będzie do czego przykręcić tą listwę z rolkami? Napinacz kręcony do pompy oleju, domyślam się, że jest tam miejsce. Przy zostawieniu osprzętu z xev altek przykręce na stałe tak jak jest w Kadecie, a napinacz zrobi swoje tak czy siusiak. A, jeszcze jedno pytanie apropos klimy - po co sterownikowi silnika sygnał na klimę?
  9. Witajcie! Jako daily ujeżdżam (zajeżdżam) teraz Omegę B x20xev, silnik jest już totalną padliną, po trzech motodoktorach nawet już nie pije tyle oleju (bo tylko litr na tysiąc ). I teraz tak, mógłbym zrobić remont tego gówna, albo wymienić słupek. Wchodził by w grę swap na x30xe, ale to tylko omega warta czapkę drobnych i niechciałbym się pitolić w przerabianie klimy, nowa sekwencja na 6cyl, kupowanie dawcy, itd... A w garażu... C20XE 2.5 po remoncie, który czeka na lepsze czasy, a żeby sie nie zastał za bardzo może się troszkę poruszać w omedze tongue.gif Pytania na które nie mogłem znaleźć odpowiedzi na necie: 1 Dolne koło pasowe - z xeva oczywiście nie podejdzie, jest jakieś doraźne rozwiązanie, czy zmieniać rozrząd na 2.8 i osprzęt z xev? 2 klima - mocowanie sprężarki - bez lipy? 3 kolektorek - wiadomo, ciąć, spawać, ma ktoś jakieś podpowiedzi? 4 łapy silnika - w fwd wiadomo, że jak pierdnąć w mączkę, Omega w tych samych miejscach jest mocowana? 5 zamach - płaski i tuleja pod wysprzęglik, czy garnuch - będzie potrzebował tuleji? Elektryka też prosta, instalacja mot 2.5 Komuś coś jeszcze wpada do głowy?
  10. Źle podchodzisz do zakupu takiego auta... Kupując auto do 2500zł pierwsze co robisz oglądając je to zasłaniasz sobie licznik z przebiegiem, żeby się nim nie sugerować. Auto ma być po prostu względnie dobrze utrzymane mechanicznie i wizualnie. Weź na oględziny kogoś kumatego i już, bo widzę, że samemu będzie Ci ciężko cokolwiek kupić
  11. Skoro nagle się stało, to może czujnik obrotów silnika znajdujący się w okolicach cewki, nad skrzynią w każdym razie
  12. Nawet do czinkłeczento opłaca się zakładać gaz, co jest dwukrotną wartością auta. Zależy ile kto ma jeździć na tym paliwie
  13. Ja mam na sprzedaż ładnego passata b5, granatowy, czarne skóry, trójramienna kiera, klimatronik, bajerków małych śmisznych trochę, ori czarne lampy z tyłu, czarne angele z przodu, 99 chyba rok, kombi, 1.8t automat. Stan baaaardzo dobry, ze szwajcarii, jeszcez nie zarejestrowany
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.