Skocz do zawartości

viking81

Members
  • Postów

    38
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    Zabrze

viking81 Osiągnięcia

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam i zwracam się z prośbą o Wasze opinie. Ravka I gen rok produkcji 1999, 2.0 PB+LPG. W trakcie jazdy zapaliła się kontrolka oleju i silnik stracił moc. Ponownie nie udało się odpalić auta. Odholowane do mechanika i diagnoza to zerwany pasek rozrządu. Został wymieniony, ustawiony, lecz wychodzi brak kompresji na trzech cylindrach-wskazanie ok 5. Jeden pokazuje 13. Pytanie czy możliwe takie uszkodzenia po zerwaniu paska w tym silniku? Kolejne pytanie, czy jest sens ładować się w koszty demontażu głowicy i sprawdzania wszystkiego, czy może lepiej szukać jakieś używki. No i na koniec czy w ogóle warto naprawiać, czy sprzedać jako uszkodzone tak jak stoi?
  2. Witam, - pojazd Toyota RAV4 2.0 benzynka 1998r. przebieg do niedawna teoretycznie ok 180000km - problem: Dokładnie 1 stycznia 2017 po dwóch dniach postoju na lekkim mroziku wsiadłem do autka przekręciłem kluczyk, zapaliło bez problemu. W trakcie jazdy zauważyłem, że licznik przebiegu dziennego wskazuje 0. Nacisnąłem przycisk kasowania przebiegu i przełączyłem widok na licznik łącznego przebiegu i ku mojemu zdziwieniu on również pokazywał 0. Sytuacja obecnie wygląda następująco: Wsiadam do auta, przekręcam kluczyk bez odpalania, tak żeby tylko kontrolki się zapaliły i stan licznika wskazuje 0. Ruszam, licznik się "kręci" pokazuje przejechane km i po zatrzymaniu, wyłączeniu silnika i ponownym przekręceniu kluczyka stan liczników wynosi 0. Tak więc na chwilę obecną mam autko z 1998r z zerowym przebiegiem...ktoś chętny na nówkę sztukę . A tak poważnie co może być przyczyną? Wyczytałem w necie,że u niektórych osób był to zwiastun padającego aku ale jeżdżę tak krótkie dystanse od 4 dni i raczej by już musiał paść aku gdyby to była jego wina...
  3. Najazdy się przydają, nie tylko do napraw itp ale chociażby po to, żeby zajrzeć wygodnie pod autko i sprawdzić co tam "słychać":-)
  4. Dzięki. U mnie występuje jedynie wysoka temperatura i ubytek płynu, ale ten ubytek to nie są jakieś duże ilości. W poprzedniej asterce F jak padła uszczelka pod głowicą to zbiorniczek płynu był pusty. Po odkręceniu korka zbiorniczka, płyn pachnie tak jak płyn, nie czuć spalin i nie widać żadnych plam na jego powierzchni, płyn nadal ma swój kolor. [ Dodano: 2015-07-25, 21:32 ] Okazało się, że w asterce padł termostat,przy okazji chłodnica odmówiła posłuszeństwa i zakończyło się na wymianie powyższego.
  5. Też chodziło mi to po głowie, ale wolałbym nie....Na warsztacie można to jakoś sprawdzić?
  6. Witam, mam problem z wysoką temperaturą silnika w Astra G 1,6 8V rok prod 1999 i cieknąca chłodnicą ale opiszę wszystko po kolei: 1 - jakiś miesiąc temu zacząłem zauważać, że wskazówka temperatury silnika która zawsze była równo na środku, zaczyna wykraczać poza środek i jest "w połowie" drogi do 100C - nie było to regułą, jednego dnia tak się zdarzało, innego nie. 2 - jednocześnie zauważyłem, że ubywa trochę płynu chłodniczego 3- astra zawędrowała do znajomego warsztatu, gdy mechanik się przejechał wszystko akurat było ok, temperatura w normie. Wymieniony został płyn i przepłukany układ chłodzenia. 4 - przez ok 2 tygodnie wszystko było ok, wskazówka temperatury na środku pola. 5- nagle przy krótkiej trasie, po ok 2 km wskazówka temperatury znów zawędrowała powyżej środkowego pola, w tym samym dniu działo się tak jeszcze kilka razy podczas kilku jazd po kolei. Po chyba 4 trasie, wskazówka wróciła na właściwy poziom. I tak się działo co nieregularnie co jakiś czas, raz wskazówka była na właściwym polu, a innym razem wędrowała powyżej środkowego pola ale nigdy nie dochodziła do 100C. Za każdym razem gdy wskazówka znajdowała się na na wyższym poziomie to oba wentylatory ciągle pracowały. 6- dzisiaj po przejechaniu ok 3 km wskazówka znów przekroczyła środkowe pole , lecz tym razem dotarła do 100C. Zgasiłem silnik, ostygł, znów ruszyłem i po kilku km znowu to samo czyli wskazówka na 100C. I dzisiaj zauważyłem rozszczelnienie chłodnicy wzdłuż jej boku i delikatny wyciek płynu. Pytanie, czy wcześniej już mogła chłodnia troszkę być rozszczelniona tylko ani ja ani nikt na warsztacie tego nie zauważył ( to by tłumaczyło chyba małe ubytki płynu ze zbiorniczka) i to właśnie ona powodowała nagrzewanie się silnik i wariowanie wskazówki czasami. Czy może jest tak, że przyczyna nagrzewania się jest inna a rozszczelnienie chłodnicy jest tylko efektem przegrzewania się a nie powodem?
  7. Witam, ostatnio po powrocie do garażu poczułem w okolicach wlewu paliwa zapach benzyny. Więc aby to sprawdzić zdemontowałem osłonę przewodu paliwa tego od wlewu do zbiornika i...tragedia. Wiadro błotka i syfu wygrzebałem stamtąd, przewody były nim chyba tak długo oblepione, że stworzyły jedną całość. To co wygrzebałem śmierdzi paliwem i zlokalizowałem na pewno jedną dziurkę w przewodzie. Pierwszy problem to gdzie kupić takie przewody. W serwisie czas oczekiwania miesiąc i sprowadzenie z Belgii od producenta...cena za zestaw ok 600-700zł Na allegro używek nie widać. Dorabiają gdzieś takie przewody? I kolejna sprawa czy da się je wymontować samemu bez kanału? a oto przewody: Jestem już po wymianie Całą operację da radę przeprowadzić bez kanału, ale przydaje się podnośnik o większym zakresie niż podstawowy no i jakieś kobyłki do podstawienia. Grubsza rura wchodzi do gumowego przewodu, a ta cienka do elastycznego i obie są mocowane opaską metalową....odkręcenie wymagało trochę czasu bo syf i ruda zrobiły swoje.
  8. Witam, w mojej Ravce pojawił się wyciek z maglownicy. Czy ktoś zna jakiś godny polecenia warsztat na Śląsku? Im bliżej Zabrza tym lepiej Pozdrawiam
  9. Witam, chciałbym w najbliższym czasie zrobić w mojej Ravce parę rzeczy: - wymienić tuleję wahacza - to akurat w każdym warsztacie powinni zrobić - zrobić konserwację podwozia - i tutaj pojawia się pytanko gdzie? Zna ktoś jakiś godny polecenia warsztat lub kogoś kto ma warunki do wykonania takiego zabiegu? Najlepiej w okolicach Zabrza, Ruda Śląska... No i dodam tylko, że w progu mam małą dziurkę więc to przed konserwacją też jest do zrobienia Pozdrawiam
  10. Stacyjka - 50zł, dorobienie klucza z kodowaniem 180zł.
  11. Dzięki, teraz pora poszukać kogoś kto się tym zajmuje.
  12. Witam, w mojej Rav-ce rocznik 1998 czasami zacina się stacyjka. Po włożeniu kluczyka nie można go przekręcić. Niestety mam tylko jeden kluczyk i nie mam drugiego aby sprawdzić czy to wina kluczyka, czy może wyrobione są już zapadki w stacyjce. Wpuściłem do stacyjki troszkę oleju silikonowego ale po dwóch dniach znowu był problem z przekręceniem kluczyka. Dodam, że czasami kilka razy pod rząd udaje się bez problemu odpalić autko, a czasem wyskakuje chochlik i stacyjka się zacina. Zna ktoś jakiś sposób na sprawdzenie czy to wina stacyjki lub kluczyka?Gdzieś czytałem, że niektórzy ustawiają zapadki w stacyjce pod wyrobiony już kluczyk. Może macie jakiś godny polecenia warsztat który się zajmuje naprawą stacyjek w okolicy Zabrza? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.