Skocz do zawartości

viking81

Members
  • Liczba zawartości

    38
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O viking81

  • Tytuł
    Advanced Member

Profile Information

  • Lokalizacja
    Zabrze
  1. Witam i zwracam się z prośbą o Wasze opinie. Ravka I gen rok produkcji 1999, 2.0 PB+LPG. W trakcie jazdy zapaliła się kontrolka oleju i silnik stracił moc. Ponownie nie udało się odpalić auta. Odholowane do mechanika i diagnoza to zerwany pasek rozrządu. Został wymieniony, ustawiony, lecz wychodzi brak kompresji na trzech cylindrach-wskazanie ok 5. Jeden pokazuje 13. Pytanie czy możliwe takie uszkodzenia po zerwaniu paska w tym silniku? Kolejne pytanie, czy jest sens ładować się w koszty demontażu głowicy i sprawdzania wszystkiego, czy może lepiej szukać jakieś używki. No i na koniec czy w ogóle warto naprawiać, czy sprzedać jako uszkodzone tak jak stoi?
  2. Witam, - pojazd Toyota RAV4 2.0 benzynka 1998r. przebieg do niedawna teoretycznie ok 180000km - problem: Dokładnie 1 stycznia 2017 po dwóch dniach postoju na lekkim mroziku wsiadłem do autka przekręciłem kluczyk, zapaliło bez problemu. W trakcie jazdy zauważyłem, że licznik przebiegu dziennego wskazuje 0. Nacisnąłem przycisk kasowania przebiegu i przełączyłem widok na licznik łącznego przebiegu i ku mojemu zdziwieniu on również pokazywał 0. Sytuacja obecnie wygląda następująco: Wsiadam do auta, przekręcam kluczyk bez odpalania, tak żeby tylko kontrolki się zapaliły i stan licznika wskazuje 0. Ruszam, licznik się "kręci" pokazuje przejechane km i po zatrzymaniu, wyłączeniu silnika i ponownym przekręceniu kluczyka stan liczników wynosi 0. Tak więc na chwilę obecną mam autko z 1998r z zerowym przebiegiem...ktoś chętny na nówkę sztukę . A tak poważnie co może być przyczyną? Wyczytałem w necie,że u niektórych osób był to zwiastun padającego aku ale jeżdżę tak krótkie dystanse od 4 dni i raczej by już musiał paść aku gdyby to była jego wina...
  3. viking81

    Najazdy,czy ktoś używa?

    Najazdy się przydają, nie tylko do napraw itp ale chociażby po to, żeby zajrzeć wygodnie pod autko i sprawdzić co tam "słychać":-)
  4. Dzięki. U mnie występuje jedynie wysoka temperatura i ubytek płynu, ale ten ubytek to nie są jakieś duże ilości. W poprzedniej asterce F jak padła uszczelka pod głowicą to zbiorniczek płynu był pusty. Po odkręceniu korka zbiorniczka, płyn pachnie tak jak płyn, nie czuć spalin i nie widać żadnych plam na jego powierzchni, płyn nadal ma swój kolor. [ Dodano: 2015-07-25, 21:32 ] Okazało się, że w asterce padł termostat,przy okazji chłodnica odmówiła posłuszeństwa i zakończyło się na wymianie powyższego.
  5. Też chodziło mi to po głowie, ale wolałbym nie....Na warsztacie można to jakoś sprawdzić?
  6. Witam, mam problem z wysoką temperaturą silnika w Astra G 1,6 8V rok prod 1999 i cieknąca chłodnicą ale opiszę wszystko po kolei: 1 - jakiś miesiąc temu zacząłem zauważać, że wskazówka temperatury silnika która zawsze była równo na środku, zaczyna wykraczać poza środek i jest "w połowie" drogi do 100C - nie było to regułą, jednego dnia tak się zdarzało, innego nie. 2 - jednocześnie zauważyłem, że ubywa trochę płynu chłodniczego 3- astra zawędrowała do znajomego warsztatu, gdy mechanik się przejechał wszystko akurat było ok, temperatura w normie. Wymieniony został płyn i przepłukany układ chłodzenia. 4 - przez ok 2 tygodnie wszystko było ok, wskazówka temperatury na środku pola. 5- nagle przy krótkiej trasie, po ok 2 km wskazówka temperatury znów zawędrowała powyżej środkowego pola, w tym samym dniu działo się tak jeszcze kilka razy podczas kilku jazd po kolei. Po chyba 4 trasie, wskazówka wróciła na właściwy poziom. I tak się działo co nieregularnie co jakiś czas, raz wskazówka była na właściwym polu, a innym razem wędrowała powyżej środkowego pola ale nigdy nie dochodziła do 100C. Za każdym razem gdy wskazówka znajdowała się na na wyższym poziomie to oba wentylatory ciągle pracowały. 6- dzisiaj po przejechaniu ok 3 km wskazówka znów przekroczyła środkowe pole , lecz tym razem dotarła do 100C. Zgasiłem silnik, ostygł, znów ruszyłem i po kilku km znowu to samo czyli wskazówka na 100C. I dzisiaj zauważyłem rozszczelnienie chłodnicy wzdłuż jej boku i delikatny wyciek płynu. Pytanie, czy wcześniej już mogła chłodnia troszkę być rozszczelniona tylko ani ja ani nikt na warsztacie tego nie zauważył ( to by tłumaczyło chyba małe ubytki płynu ze zbiorniczka) i to właśnie ona powodowała nagrzewanie się silnik i wariowanie wskazówki czasami. Czy może jest tak, że przyczyna nagrzewania się jest inna a rozszczelnienie chłodnicy jest tylko efektem przegrzewania się a nie powodem?
  7. Witam, ostatnio po powrocie do garażu poczułem w okolicach wlewu paliwa zapach benzyny. Więc aby to sprawdzić zdemontowałem osłonę przewodu paliwa tego od wlewu do zbiornika i...tragedia. Wiadro błotka i syfu wygrzebałem stamtąd, przewody były nim chyba tak długo oblepione, że stworzyły jedną całość. To co wygrzebałem śmierdzi paliwem i zlokalizowałem na pewno jedną dziurkę w przewodzie. Pierwszy problem to gdzie kupić takie przewody. W serwisie czas oczekiwania miesiąc i sprowadzenie z Belgii od producenta...cena za zestaw ok 600-700zł Na allegro używek nie widać. Dorabiają gdzieś takie przewody? I kolejna sprawa czy da się je wymontować samemu bez kanału? a oto przewody: Jestem już po wymianie Całą operację da radę przeprowadzić bez kanału, ale przydaje się podnośnik o większym zakresie niż podstawowy no i jakieś kobyłki do podstawienia. Grubsza rura wchodzi do gumowego przewodu, a ta cienka do elastycznego i obie są mocowane opaską metalową....odkręcenie wymagało trochę czasu bo syf i ruda zrobiły swoje.
  8. Witam, w mojej Ravce pojawił się wyciek z maglownicy. Czy ktoś zna jakiś godny polecenia warsztat na Śląsku? Im bliżej Zabrza tym lepiej Pozdrawiam
  9. Witam, chciałbym w najbliższym czasie zrobić w mojej Ravce parę rzeczy: - wymienić tuleję wahacza - to akurat w każdym warsztacie powinni zrobić - zrobić konserwację podwozia - i tutaj pojawia się pytanko gdzie? Zna ktoś jakiś godny polecenia warsztat lub kogoś kto ma warunki do wykonania takiego zabiegu? Najlepiej w okolicach Zabrza, Ruda Śląska... No i dodam tylko, że w progu mam małą dziurkę więc to przed konserwacją też jest do zrobienia Pozdrawiam
  10. Stacyjka - 50zł, dorobienie klucza z kodowaniem 180zł.
  11. Dzięki, teraz pora poszukać kogoś kto się tym zajmuje.
  12. Witam, w mojej Rav-ce rocznik 1998 czasami zacina się stacyjka. Po włożeniu kluczyka nie można go przekręcić. Niestety mam tylko jeden kluczyk i nie mam drugiego aby sprawdzić czy to wina kluczyka, czy może wyrobione są już zapadki w stacyjce. Wpuściłem do stacyjki troszkę oleju silikonowego ale po dwóch dniach znowu był problem z przekręceniem kluczyka. Dodam, że czasami kilka razy pod rząd udaje się bez problemu odpalić autko, a czasem wyskakuje chochlik i stacyjka się zacina. Zna ktoś jakiś sposób na sprawdzenie czy to wina stacyjki lub kluczyka?Gdzieś czytałem, że niektórzy ustawiają zapadki w stacyjce pod wyrobiony już kluczyk. Może macie jakiś godny polecenia warsztat który się zajmuje naprawą stacyjek w okolicy Zabrza? Pozdrawiam
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.