Skocz do zawartości

radom46

Members
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O radom46

  • Tytuł
    Nowicjusz

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Sprawdzałem kompresje silnika która wyniosła około 13. Mechanik najpierw stwierdził że jest dostęp do ich wymiany bez ściągania głowicy. Jak się później okazało nie ma więc sprawdził czymś czy guma jest miękka. Na moje oko takie stwierdzenie to nie stwierdzenie.
  2. Witam, Proszę o pomoc. Mam problem z samochodem Peugeot 308 z silnikiem 1.6 VTi 120 KM (2007), a mianowicie podczas ruszania po postoju np. na światłach samochód puszcza chmurkę białego dymu. Objaw ten występuje tylko na rozgrzanym silniku. Silnik spala około 400 ml oleju na 1000 km. Z informacji które znalazłem te silniki tak mają, a producent zaznacza że może ono wynosić nawet 0,5L/1000 km. Na komputerze nie ma żadnych błędów, silnik pracuje równo i normalnie, nie zauważam żadnych spadków mocy. Po za tym objawem nie mam się naprawdę do czego przyczepić w tym samochodzie. Przypuszczam, że winne są temu uszczelniacze zaworowe lub pierścienie. Byłem u mechanika, który stwierdził że to uszczelniacze i powiedział że spróbuje wymienić uszczelniacze bez ściągania głowicy. Nie wymienił ich, ponieważ stwierdził że są dobre. Poprzeczyszczał dostępne okolice silnika, a w momencie odbioru powiedział żebym go najlepiej to sprzedał. Samochód jest mało jeżdżony (92 tys. km wydają się realne sądząc po zużyciu wnętrza i karoserii - sam mechanik stwierdził początkowo że jest jak nowy), ale przez to silnik zanieczyszczony, przez co może stwarzać problemy. Proszę powiedzcie mi czy powinienem iść za radą mechanika czy jednak wymienić te pierścienie/ uszczelniacze zaworowe? Bije się z myślami, ponieważ niedawno wymieniłem już katalizator, komplet świec, kupiłem felgi i opony itp (około 2,5 tys). Wiem też że tak naprawdę nie wiem co kupie następnego. Być może wpadnę z deszczu pod rynnę. Ile tak orientacyjnie może kosztować wymiana pierścieni/ uszczelniaczy? Czy coś może mnie jeszcze zaskoczyć w trakcie naprawy? Warto naprawiać czy może uciekać od tego silnika?
  3. Jakie są koszty wymiany uszczelniaczy których mogę się spodziewać?
  4. Witam, Mam pewien problem z swoim Peugeotem. Na początek przedstawię pacjenta. Jest to 308 z silnikiem 1.6 VTi 120 KM. Samochód z 2007 r z aktualnym przebiegiem 90 tys. Km. Nie tak dawno miałem problem z katalizatorem (niska sprawność), którego wymieniłem jednocześnie pozbywając się złośliwego checka. Niestety ostatnio zaobserwowałem, że mój Peugeot lubi zakopcić podczas ruszania po dłuższym postoju np. na światłach. Dym który się wydobywa jest koloru białego, nie jest on ciągły. Samochód po dodaniu gazu puści taką chmurkę i tyle. Silnik pracuje bez zarzutu, podczas jazdy jakiekolwiek dymienie nie ma miejsca. Dodam, że problem nie ma miejsca na zimnym silniku. Zużycie oleju w moim samochodzie wynosi ok 350-500 ml / 1000km w zależności od stylu jazdy (przy większych obrotach zużycie jest większe) – podobno te silniki tak mają. Poziomu płynu chłodzącego nie ubywa. Olej dolewany na bieżąco oraz wymieniony przeze mnie po zakupie oraz po 10 tys. Brak aktualnych kodów błędów (Kilka miesięcy temu po dłuższej jeździe autostradą wyskoczył błąd P0011 oraz P0054, jednak myśląc że to może jednorazowy błąd pomiaru skasowałem go i już się nie powtórzył. Teraz zastanawiam się czy może mogłoby mieć to coś wspólnego). Proszę bardzo o poradę co może być przyczyną takiego dymienia. Uszczelniacze, pierścienie… a może zupełnie coś innego?
  5. Witam, Mam problem z Peuegotem 206 1.4 75KM (2002r 120 tys. Przebiegu) a mianowicie podczas jazdy zapala się i miga CHECK, któremu towarzyszy sygnał dźwiękowy oraz samochód zaczyna szarpać/ przerywać tak jakby pracował na 3 cylindrach. Błąd zapala się po przejechaniu kilku km, kiedy samochód już się nagrzeje. W momencie szarpania samochód traci moc. Wystarczy wyłączyć samochód, dać mu kilka min i dalej znowu można pokonać kilka km. Odczytałem błędy: P0200 – obwód wtryskiwacza wadliwe działanie P0300 – jednocześnie w wielu cylindrach wykryte wypadanie zapłonów lub losowo w różnych cylindrach P0711 – obwód czujnika temperatury oleju przekładniowego nieprawidłowy zakres wartości sygnały wejściowego lub problem ze sprawnością Auto odstawiłem do mechanika, który zdiagnozował wypalenie cewek zapłonowych (3 z 4 były już kiepskim stanie). Wymienił je oraz wyregulował zawory. Sprawdzał wtryskiwacze jednak nie dopatrzył się niczego więcej niepokojącego. Jedyną rzeczą na którą zwrócił uwagę był kiepsiej jakości olej. Olej został wymieniany 12 tys. Km temu/ niecały rok temu (Lotos). Po powrocie dalej to samo. Do powyższych błędów doszedł: P0350 – obwód pierwotny/ wtórny cewki zapłonowej wadliwe działanie a przecież została zamontowana nowa cewka. Wcześniej też wymieniłem samodzielnie świece zapłonowe. Po telefonie do mechanika zasugerował, że być może komputer potrzebuje kilkunastu uruchomień silnika aby adoptować nową cewkę. Czy ktoś miał podobny problem lub wie co może być przyczyną tych problemów?
  6. Witam, Mam problem z moim niedawno zakupionym Peugeot 308 1.6 VTi 120KM 2007r a mianowicie wyskakuje mi błąd P0420. Po skasowaniu błędu, powraca po przejechaniu około 80 km, później zapala się od razu po uruchomieniu silnika. Poza kontrolką check engine i wyświetlanym komunikatem depollution system faulty z samochodem nic się nie dzieje. Silnik pracuje równo, spalanie zgodne z tym co deklaruje producent, pobór oleju jest typowy w tym modelu samochodu, brak spadków mocy czy ograniczenia obrotów silnika (sprawdzane na autostradzie przy próbie oczyszczania katalizatora, można wkręcić go na obroty nawet 6,5k). Jak wspomniałem, próbowałem przez chwile wypalać katalizator jeżdżąc na lekko wyższych obrotach (3 tys). Samochód nie posiada LPG. Przez ostatni rok samochód przejechał około 700 km. Aktualny przebieg 79000km. Użytkuje go od miesiąca, pierwszy raz błąd wyskoczył po kilku dniach od zakupu. Ostatnio uwałem się do mechanika który stwierdził, że to na pewno nie katalizator. Nie przy tym przebiegu i nie ma ku temu objawów (brak spadków mocy, równa praca). Na początek wymienił świece zapłonowe oraz wyczyścił cewki. Świece były stare i jedna z nic miała nawet przebicie. Zalecił też wymianę oleju i filtrów. Wcześniej tego nie zrobiłem ponieważ olej znajdujący się w silniku po zakupie wydawał się być nowy (jasna barwa). Zakupiłem tylko dedykowany przez producenta olej na dolewki i uzupełniłem braki. Kolejne zalecenie to po wymianie oleju, zalanie lepszego paliwa i wybranie się w trasę, ponieważ z rury wydechowej lekko śmierdzi ale brak dymu. Mam wrażenie, że teraz z upływem przejechania nim 2 tys km zapach jest coraz mniej wyczuwalny, niemniej jednak zastosuje się do zaleceń. Odczytałem dodatkowo błąd własnym mini komputerkiem, poniżej zamieszczam ramkę zamrożoną: Liczba błędów: P0420 System paliwowy 1: CL, używa HO2S System paliwowy 2: ---- Obliczone obciążenie: 21,2% Temperatura cieczy chłodzącej: 104 st. C Krótkotrwałe paliwa korekcja 1: 3,8% Długotrwałe paliwa korekcja 1: -0,7% Obroty silnika: 2787 RPM Prędkość pojazdu: 53 km/h Co może być w takim razie powodem wyskakiwania błędu? Proszę o porady.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.