Skocz do zawartości

Skuti90

Members
  • Liczba zawartości

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Mój pierwszy poradnik napisany również na innym forum, więc moderacje proszę o ew. poprawki. Instalacja tempomatu w Astrze H, 1.4 XEP gdy nie mamy wiązki czujnika sprzęgła, bądź jest niekompletna. Na początek szukamy wiązki czujnika sprzęgła, powinna to być brązowa wtyczka z czarnym i szarym przewodem. Pomoc Warto również sprawdzić wtyczkę z czujnika hamulca, powinna mieć 4 piny. W moim przypadku wtyczka była spięta za zegarami razem z główna wiązką. Zakupiłem więc manetkę wraz z czujnikiem sprzęgła. Po instalacji i zaprogramowaniu op-com, tempomat nie działał. Zerkamy na schemat i zabieramy się za sprawdzenie instalacji Sprawdziłem miernikiem czarny przewód we wtyczce sprzęgła, który powinien dawać napięcie po zapłonie, u mnie było wiec polowa sukcesu. Jeśli nie mamy wtyczki ciągniemy przewód do tylnej skrzynki bezpieczników REC i wpinamy się w pin 15. Czas na sprawdzenie szarego przewodu w złączu X1, które powinno znajdować się lewej stronie (u mnie po stronie schowka) nie zależnie od wersji trzeba zdemontować plastik który znajduje się przy progu. Można ściągnąć uszczelkę drzwi łatwiej będzie zlokalizować klipsy które trzymają ten plastik, podważamy i ściągamy cały plastik. Jeśli widzimy złącze odkręcamy dwie plastikowe nakrętki na dole i u góry bardziej schowaną dla lepszego dostępu i rozpinamy złącze (ja przed rozpięciem odpiąłem akumulator). Szukamy pinu 38. W moim przypadku szary przewód dochodził do pinu 38 w żeńskiej wtyczce, ale już nie wychodził z męskiej. Część główna - przeciągnięcie przewodu z UEC do wtyczki X1. Narzędzia: Torx T30, T15 do odkręcenia plastików pod kolumna kierowniczą lub schowka, nasadka 10mm, mały śrubokręt, konektory do przewodów(ew. lutownica i koszulki termokurczliwe), przewód bezpiecznie 3m ( w zależności gdzie musimy go poprowadzić). Otwieramy maskę i zdejmujemy pokrywy bezpieczników. Odkręcamy 3 śruby Torx T30 i nakrętkę 10 mm. Delikatnie wyciągamy cały moduł UEC i odkładamy w bezpieczne miejsce. Wyciągamy złącze XE3 (patrząc od przodu dolne po prawej) i szukamy pinu 27 z szarym przewodem. Wpinamy się w szary przewód (pin 27) z naszym nowym przewodem (ja użyłem konektorów), który staramy się ładnie puścić po istniejących wiązkach do środka kabiny jak komu wygodnie. Ja zrobiłem małą dziurę nad główną wiązką i wyszedłem po lewej stronie (u mnie za schowkiem, który zdemontowałem dla lepszego dostępu). W wersjach z kierownicą po lewej stronie można zdemontować plastiki pod kołem kierownicy. Teraz wpinamy się w szary przewód w złączu X1 na pinie 38. Jeśli ktoś ma ochotę może wpiąć się bezpośrednio we wtyczkę czujnika sprzęgła lub dołożyć pin do męskiej strony złącza X1. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Programujemy OP-COM w trzech modułach, ECU, CIM i IPC ( tu czasami się zdarza że nie ma odpowiedniej kontrolki, lecz tempomat i tak będzie działać). Uruchamiamy oprogramowanie i wchodzimy w zakładkę „Diagnostyka” Wybieramy rok produkcji naszego auta oraz model. Widzimy poszczególne sekcje, które pojazdu. Jako pierwszy programowałem licznik (opcjonalnie jak jest kontrolka). Wchodzimy w „Nadwozie” I wybieramy „ IPC ECU sterownik zestawu wskaźników” Wybieramy zakładkę „Programowanie” I po otwarciu kolejnej strony zakładkę „Konfiguracja wariantów programu” Zostaniemy poproszeni o CAR PASS. Podajemy go i naciskamy „OK” W zakładce „Tempomat (Cruise Control)” zmieniamy na WYSTĘPUJE i naciskamy PROGRAMUJ. Potwierdzamy, naciskamy TAK. Wracamy do zakładki nadwozie i tym razem wybieramy „CIM Moduł kolumny kierowniczej”. Wchodzimy w zakładkę „Programowanie” i dale jw. "Konfiguracja wariantów programu". W zakładce „Tempomat (Cruise control)” zmieniamy na występuje i dajemy PROGRAMUJ. Potwierdzamy, naciskamy TAK. Sterownik silnika. Wracamy do zakładki z sekcjami pojazdu i wybieramy zakładkę „Silnik” Wybieramy z listy nasz motor. Kolejny raz wybieramy zakładkę „Programowanie” I zakładkę „Konfiguracja wariantów programu” W „Tempomat (Cruise control)” zmieniamy na WYSTĘPUJE i następnie naciskamy „Wykonaj kodowanie” Potwierdzamy, naciskamy TAK. Zamykamy program i odłączamy interface. W moim przypadku brakowało "tylko" połączenia z złącza X1 do złącza XE3. Nie widzę chyba jednak przeciwwskazań by przy braku wtyczki z czujnika sprzęgła pociągnąć ten przewód bezpośrednio do wtyczki oraz z modułu REC i cieszyć się tempomatem. Chętnie odpowiem na ew. pytania Pozdrawiam
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.