Skocz do zawartości

eeliasz14

Members
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Witam, posiadam kia ceed 1.6 crdi 90km 2010 rok, od jakiegoś czasu zdarza się problem głosnej, twardej pracy silnika. Nie zawsze ale problem jest. Nie zauważam wtedy spadku mocy auto jedzie noemalne ale z dzwiekiem traktora. Wystraczy wtedy dodać trochę gazu i dźwięk ustaje. Jest więc to tylko przy okreslonych obrotach raczej tych w przedziale 1500-2000 tys. Zauważyłem też jakby delikatnie przybylo oleju nie dużo ale jednak. Dodatkowo jest taki oto wyciek jakby z odmy jakby z wtryskiwaczy. Zbierając wszystko do kupy macie jakieś pomysły? Jakie powinno być ciśnienie sprezania w tym silniku, może od tego zacznę diagnoze. Silnik posiada dpf, samochód użytkowany na mieszanych trasach z przewaga krotszych
  2. Wydaje się jakby paliwo cofalo się do zbiornika, jakby nie trzymał jakiś zaworek zwrotny. A to że odpali na 10 s to z tych resztek które zostały w pompie. Później musi od nowa się układ napełnić dlatego długo kręci.
  3. Dobra wszystko już wiem jeszcze raz dzięki Arkos za pomoc.
  4. Mi się wydaje że coś masz z paliwem. Wymieniałes filtr? W dieslach filtr ma na dole śrubę która spuszczasz wodę czy parafinę która się zbiera i w mrozie robi się kasza.
  5. Dzięki wielkie za wskazówki. W najblizszym czasie zrobię pomiary i napisze co z tego wynikło może kiedyś komuś się czegoś to przyda [ Dodano: 2017-02-11, 00:51 ] jestem świeżo po pomiarze kompresji która wygląda następująco na sucho: 1 cylinder- 17 bar 2 cylinder- 17,5 bar 3 cylinder- 18 bar 4 cylinder- 17,5 bar próba olejowa: 1 cylinder- 19 bar 2 cylinder- 18,5 bar 3 cylinder- 19,5 bar 4 cylinder- 19 bar i teraz nie wiem jak to ugryźć. Dla tego silnika wartość nominalna wynosi 1.7 MPa czyli 17 bar, a u mnie jest 17 tylko przy próbie olejowej wzrasta do 19 bar. Czyli jak pierścienie puszczają i olej uszczelnia?
  6. Nie wiem teraz od czego zacząć.. spróbuje może najpierw zrobić jakąś płukanke zdjąć pokrywę zaworów i miskę porządnie wyczyścić zmienić olej i wtedy zobaczyć te smarowanie góry tak jak radzisz. Przy okazji zmierze speezanie by chociaż trochę sprawdzić w jakim stanie jest ten silnik. Bo naprawdę nie chce zmieniać samochodu a jeśli nie opłacalna jest naprawa to trzeba będzie. Lub kupić drugi słupek w dobrym stanie chociaż to też loteria
  7. W takim razie jak sprawdzić smarowanie góry silnika? Ciśnienie oleju sprawdzilem wkrecajac manometr zamiast czujnika oleju i wskazywało 3 bar na biegu jalowym. Olej nie był gorący bo ciężko teraz zagrzac ale mocno ciepły. Przebieg nie wiem jaki jest faktyczny ale na blacie ma 205 tys
  8. A no pewność mam bo zdemontowalem pokrywę zaworów i gołym okiem widać że wałki sa wydarte. Mostki i głowica pewnie bardziej tak jak mówisz ale tam już nie zaglądałam. Nie chce mi coś wrzucić zdjęcia więc daje link walki
  9. Witam. Posiadam Vectre z silnikiem 1.8 122 km, niby wszytko do tej pory było ok ale ostatnio coraz głośniej silnik zaczął pracowac. Charakterystyczny dźwięk z góry silnika najbardziej słyszalny po odpaleniu i mocnym rozgrzaniu, wskazywał na szklanki. Postanowiłem zajrzeć pod pokrywę zaworów zobaczyć co tam się dzieje. Zdjalem pokrywę i tragedia na tyle brudu to ja nawet na wydechu wski nie widziałem olej to chyba ktoś wymieniał tam co 4 lata. A jeszcze gorsze sa wytarte walki. Gołym okiem widać że duży ich kawałek pływa już w oleju. Popychacze wydają się dobre bo sa twarde ale może też się wydarly ich denka. I teraz pytanie do was przyjaciele. Od czego zacząć naprawe czy kupywac używane walki i wkladac do głowicy chociaż nie wiem jaki jest stan panewek wałka i bieżni głowicy czy lepiej kupić inna głowicę? Jestem zdziwiony bo silnik jest raczej w dobrej kondycj nie bierze oleju może z 0,7 litra na 10 tys , nie dymi. Ciśnienie oleju mierzone na ciepłym ale nie gorącym 3-3,5 bara na biegu jalowym. Doradzcie coś bo nie wiem co robić.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.