Skocz do zawartości

malyporadnikmechanika

Members
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O malyporadnikmechanika

  • Tytuł
    Member
  1. Witam , proszę o rozpoznanie zaznaczonego elementu , oraz jak powinno się objawiać odłączenie wtyku przy tym elemencie na odpalonym silniku , Pozdrawiam
  2. Wymieniłem rezystory i udało się !! Połaczyłem się z ECU , ale niestety jestem w stanie odczytać jedynie napięcie akumulatora Pewnie żeby działało jak należy musiałbym wymienić pół tych części w środku
  3. Dziś otworzylem mojego niebieskiego ELM'a i sprawdziłem elementy które odpowiadają za mój standard ISO , i okazało się że są inne wartości rezystorków niż podaje oficjalna strona producenta . Co prawda mierzyłem bez wylutowywania elementów ale no wartości są znacząco różne . Telefon wykrywa urządzenie jako ELM327 2.1 więc znalazłem schemat i tak to się prezentuje u mnie : (na czerwono zmierzone przeze mnie) Po sesji popróbuję jeszcze się jakoś podłączyć , może z innymi samochodami spróbuję (brat ma w swoim złączu takie same wyprowadzenia), jeśli się nie połaczę to spróbuję przelutować elementy i dam znać co z tego wynikło .. EDIT : na obrazku źle narysowałem wyprowadzenia pinów , powinny być w odbiciu lustrzanym
  4. nie ścignie mnie policja jak kupię przez aliexpres ? bo podobno jak były jeszcze na alledrogo to ścigali
  5. Kurcze ... Trochę lipa bo nie bardzo mnie stać na interfejsy o których ludzie piszą że działają .. A czy jest tu może jakaś mądra głowa która potrafi wskazać przyczynę ? Może piny są jakoś przestawione i wystarczy najzwyklejsza przejściówka ? Hmm ?
  6. Ale rozmieszczenie pinów się zgadza z jakimś protokołem ? Bo według mnie jest to któryś protokół ISO .. a ELM327 się nie chce połaczyć z ecu .. Wiem że ELM327 to szajs , ale z golfem się połączył Więc samo urządzenie jest sprawne
  7. Witam , bardzo proszę o sprawdzenie czy w moim aucie jest standard OBD2 ?
  8. jakieś wskazówki jak to sprawdzić w abcomie ? map mierzyłem na ciepłym już silniku [ Dodano: 2016-01-28, 14:38 ] Dziś wyjąłem bezpieczniki instalacji gazowej i przeprowadziłem testy .. Nadal to samo [ Dodano: 2016-01-28, 23:33 ] na prawdę nikt nie jest w stanie mi nic doradzić ? [ Dodano: 2016-01-29, 20:45 ] Ok , jakiś postęp , nie będe się rozpisywał w jaki sposób do tego doszło - ale okazało się że silnik non stop dostawał ciepłe powietrze na filtr . Teraz tak na szybko zrobiłem żeby cały czas dostawał zimne - efekt jest taki że auto nawet rozgrzane odpala dobrze jeśli zgaszę je na benzynie , jak zgaszę na gazie to trochę gorzej - ale mimo wszystko lepiej niż wcześniej. Niestety nierówna praca silnika pozostała .. Jakieś pomysły ?
  9. kolor mają prawidłowy - na podstawie danych z internetu ale ale .... mam 3 świece dwuelektrodowe i 1 jednoelektrodową .. dziś kupie i wymienię na nowe i dam znać czy pomogło [ Dodano: 2016-01-27, 17:00 ] Wymieniłem świece na nowe - NGK dwuelektrodowe - sprzedawca powiedział że takie są fabrycznie . Problem niestety pozostał tj do 2 tys obrotów poszarpuje autem no i słabo odpala jak się zrobi nawet minimalnie ciepły.. Czy jest możliwość sprawdzenia w jakiś sposób cewki zapłonowej za pomocą abcoma ? Samo sprawdzenie czy występuje iskra w moim przypadku raczej nic nie da , bo auto jakoś tam chodzi więc iskry są , nie mam tylko pewności co do tego czy w odpowiednim momencie , a nie chcę ładować $$ żeby się znowu okazało że to nie to
  10. obserwowałem jak się zmienia temp od odpalenia do włączenia wentylatora i nie zauważyłem jakichś niepokojących skoków temperatury czy dużych zaklamań , rosła od 8 stopni do 97
  11. do około 80 stopni są takie same jak na wskaźniku w kokpicie , potem leciutko się rozjeżdżają , to znaczy jak na kokpicie pokazywało 90 to w programie diagnostycznym było 97 około i załączył się wentylator to może mieć wpływ na odpalanie ? myślałem że ten czujnik steruje jedynie tym jaki obieg chłodzenia ma być użyty
  12. Mam różne irytujące objawy w mojej Astrze G X16SZR : - Otóż ogólnie pali więcej niż powinna moim zdaniem bo około 12 litrów gazu na 100 km. - Jak wciskam pedał gazu to nie reaguje od razu tylko z lekkim opóźnieniem i ogólnie tak do 2 tys muli , czasami jak ruszam to szarpie ( a próbowałem ruszać w różny sposób - max gaz , mniej gazu , próbowałem sprzęgłem też i czasami po prostu szarpie jak by miał moc ale coś go dławiło), czasami jest tak że nie szarpie ale spadną obroty do około 500 i potem rosną. - Gdy silnik jest zimny to odpala na strzała , gdy przejadę chociaż 5 km to już mam problem z odpaleniem - wtedy muszę dłużej pokręcić zanim załapie. - Czasami na rozgrzanym silniku na biegu jałowym nierówno chodzi - gdy stoję w miejscu to trzęsie lusterkami i ogólnie czuć że nierówna praca chociaż obroty nie falują i słychać tak jak by minimalne strzelanie z tłumika. - Ogólnie wydaje mi się że jak na 75 koni to powinien lepiej się zbierać , jak jadę i mam 2 tys obrotów i dam pedał w podłogę to słychać buczenie i się słabo zbiera , dopiero jak większe obroty osiągnie to jest lepiej . - Nie wiem czy to można uznać za jakiś zły objaw ale maksymalnie mogę jechać 150 km/h , i to ledwo się do tej prędkości rozpędza , tak optymalnie jest uznać że vmax to 140. Nie wiem czy to źle , może ta astra już taka jest , ale to trochę mało jak na 1.6 Od czasu zakupu wymieniłem : -Akumulator -Czujnik położenia wału ( rozwalił się do końca i nie odpalał silnik , miałem już nadzieje że był nadpsuty i dla tego tak słabo odpalał na ciepłym ale po wymianie jest tak jak było przed popsuciem) -Olej , wszystkie filtry ( filtr oleju , wszystkie w instalacji gazowej , paliwa , powietrza, nawet kabinowy ) -silnik krokowy ( tańszy zamiennik , nie dało to żadnych efektów ) -wyczyściłem zawór egr -czujnik położenia przepustnicy -wymieniałem też komputer instalacji gazowej, gazownik podczas regulacji gazu obserwował działanie sondy lambda i powiedział że jest ok -2 dni po zakupie zaczął chodzić na 3 cylindry - przyczyną okazała się być uszczelka kolektora ssącego którą wymieniłem -czyściłem wtryskiwacz , na zdjętej pokrywie filtra powietrza obserwowałem jak "wtryskuje" - moim zdaniem bardzo ładnie - przewody wysokiego napięcia Co udało mi się sprawdzić : - Załącza się wentylator jak wskazówka pokazuje 90 stopni , wtedy na podłączonym laptopie pokazuje temperaturę około 96-98 stopni - czujnik tlenu oscyluje 200mV- do około 1V więc chyba własnie sonda lambda jest ok - egr raczej działa poprawnie - wnioskuje po wskazaniach nastaw i odczytów z czujnika na podłączonym laptopie - MAP sensor pokazuje na zgaszonym 1,02 bara , jak odpalę to spada do około 0,4 - Cyl. Knock Retard - czasami są cztery zera czasami na 1 i 4 cylindrze jest 1 a na pozostałych 5 ... na wyższych obrotach z reguły wydało mi się że się wyrównują i dążą do 0 Bardzo proszę o wszelkie porady co mógłbym sprawdzić , ogólnie mam dostęp do interfejsu na stare złącze COM i program AB-COM więc mogę coś na tym podziałać .. Na prawdę będę wdzięczny za wszelkie rady !! Pozdrawiam
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.