Skocz do zawartości

autominus

Members
  • Liczba zawartości

    43
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O autominus

  • Tytuł
    Advanced Member
  1. Witam, Jestem posiadaczem pojazdu Opel Kadett E silnik C16NZ, skrzynia automatyczna 3-biegowa (pozycje na wybieraku: P, N, R, D, 2, 1). Borykam się z problemem nie równych obrotów na pozycji P/N. Najpierw napiszę co zostało zrobione do tej pory: Przeprowadziłem remont silnika (nowe: pierścienie, zawory, prowadnice, popychacze hydrauliczne, dźwigienki, wałek rozrządu, aparat zapłonowy z modułem), (obróbce zostały poddane gniazda zaworowe, tuleje cylindrów były w normie - były tylko honowane). Założyłem nowe przewody paliwowe (nowa: pompa paliwa, cała kompletna przepustnic
  2. Witam, Mam problem z głowicą, ponieważ od strony uszczelki głowica jest prosta. Natomiast strona od wałka rozrządu jest krzywa. Wykonane pomiary na głowicy wskazują, że na środku jest wyższa: Punkt A - przyjęty za punkt odniesienia Punkt B - (+0.1 mm) Punkt C - (-0.05 mm) Czy tę stronę głowicy można planować? Jeśli, tak to po planowaniu obniży się wałek rozrządu, to czy należy zastosować krótsze zawory. Z góry dziękuję za pomoc.
  3. Sprawdź silnik krokowy. Możliwe, że silniczek uległ uszkodzeniu i znajduje się w pozycji, w której kanał powietrza jest otwarty, co powoduje wysokie obroty.
  4. Witam, W silniku opla C16NZ uległ uszkodzeniu wałek rozrządu. Dwie krzywki uległy silnemu starciu, które odpowiadają za otwieranie zaworów ssących. Chcę zakupić nowy, ale nie wiem jaki kupić. Sprzedawca w sklepie ma dostępne wałki: 1) AE CAM359 - krzywki są czarne 2) Febi Bilstein 02986 3) Koreański OD0002D - widać, że jest szlifowany Jaka jest różnica pomiędzy wałkiem który ma czarne krzywki, a tym bez czarnego pokrycia? Jakiej firmy możecie polecić wałek rozrządu, aby długo działał?
  5. Zwarcia między przewodami nie ma, ruszałem nawet wiązką i miernik nie wykazał żadnej przerwy. Następnie przekręciłem zapłon i silniczek ruszył maksymalnie 1 mm do tyłu, a następnie po wyłączeniu zapłonu powrócił do pozycji początkowej. Później złączyłem piny A i B w złączu diagnostycznym i po przekręceniu zapłonu silnik krokowy zaczął poruszać się do przodu i do tyłu w zakresie 3 mm. Komputer nie wyświetla błędów. Przy odpalaniu ile powinien schować się silniczek krokowy? Wydaje mi się, że jak podłączałem kiedyś nowy, to trzpień schował się na znacznie większą odległość (ok. 5mm) po
  6. Sprawdziłem przejście na przewodach pomiędzy ECU, a krokowym i wszystko jest w porządku. Również nie mają zwarcia do masy. Zmierzyłem napięcia, które dochodzą do silniczka krokowego z ECU po przekręceniu stacyjki. A: od 2,8V do 3,3V B: 0V C: 0V D: od 2,7V do 3,4V Wartości na pinach A i D wahają się w podanych zakresach. Czy to by wskazywało na uszkodzony komputer? Tylko dziwne, że w poprzednich uszkodziło się również sterowanie silnikiem krokowym. Czy silnik krokowy może uszkodzić ECU?
  7. Witam, Posiadam pojazd Opel Kadett E i mam nietypowy problem, ponieważ kilka dni temu wymieniłem jednostkę sterującą silnikiem, ponieważ nie działał silnik krokowy. Po wymianie komputera silnik krokowy funkcjonował poprawnie. Jednakże, po kilku odpaleniach silnik ponownie na wolnych obrotach zaczął się kołysać (gdy silnik był zimny). Wymieniłem świece zapłonowe, gdyż na starych pojawił się matowy nalot czarnej sadzy. Wymiana świec nic nie zmieniła. Ostatnio jadąc pojazd przy dojeżdżaniu do świateł zgasł mi kilka krotnie. Silnik odpala poprawnie, ale strasznie nim szarpie, gdy nie dodam gazu
  8. Witam, Ostatnio szarpie mnie po odpaleniu na wolnych obrotach, a wymiana świec na nowe nic nie dała. Po rozgrzaniu silnika jest trochę lepiej, ale podczas jazdy można odczuć drobne szarpnięcia. Na starych świecach było widać czarny matowy nalot, jak sadza, który schodził po przejechaniu szmatką. Wiem, że czarny matowy nalot może wskazywać na zbyt bogatą mieszankę. I mam pytanie. Czy czujnik temperatury cieczy może powodować wzbogacenie mieszanki i szarpanie na wolnych obrotach? P.S. Zamontowana jest nowa sonda lambda Denso.
  9. Witam, Mam dość nietypowy problem, ponieważ w aparacie zapłonowym moduł zapłonowy ulega ciągłemu uszkodzeniu. Kupiłem nowy moduł zapłonowy odpaliłem, rozgrzałem silnik wszytko działa. Odpalam drugi raz i moduł dostał przebicia (podczas pracy słychać głośny dźwięk cykania, jak by powstawał łuk elektryczny). Każdy zamontowany moduł dostaje przebicia pomiędzy pinami P, N , które są podłączone do cewki halla. Gdy moduł ulegnie uszkodzeniu, to miernik pokazuje zwarcie pomiędzy pinami P, N. Cewka halla ma poprawną wartość rezystancji i była również wymieniona na nową, więc ona nie jest przyc
  10. Pompa paliwa jest sprawna, wtryskiwacz podaje paliwo. Mam pytanie dotyczące aparatu zapłonowego. Wiem, to zdjęcie jest akurat z opla, ale w nexii to wygląda podobnie i jest taka sama zasada działania. Część oznaczona jako A, to magnesy. Czy część (koszyk w którym znajduje się cewka impulsatora) B, to też magnes? Mierząc miernikiem między częścią A i B jest przejście. Czy tak ma być? [ Dodano: 2017-12-20, 15:22 ] Dzisiaj zszedłem do samochodu i odpalił za pierwszym razem. Z aparatu zapłonowego dobiegał głośny odgłos "cykania". Po rozgrzaniu obroty falowały pomiędzy
  11. Wymieniłem cewkę halla, na starej były widoczne całe styki, bo roztopił się klej. Z jednej strony była jakby opalona otulina. Wymieniłem cewkę na nową i założyłem nowe świece. Nadal przy próbie odpalenia załapuje i od razu spadają obroty.
  12. Zmierzyłem cewkę impulsatora (halla) w aparacie zapłonowym i ma ok. 880 omów. Czy istnieje możliwość, że pomimo przejścia pomiędzy stykami cewki może ona przerywać podczas pracy, generować impuls w nie odpowiednim momencie, lub dostawać przebicia w uzwojeniu? Jakie są objawy uszkodzonej cewki halla?
  13. Dzisiaj podmieniłem: kopułkę, palec, moduł zapłonowy i świece. Próbując odpalić zaskoczył i od razu zgasł. Przy kolejnych próbach nie udało się uruchomić silnika. Zaznaczyłem na aparacie ustawienie zapłonu. Gdy kolega kręcił rozrusznikiem, a ja próbując zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu, to kopie prąd kiedy dotykam kopułkę. Prąd kopie zarówno na starej jak i nowej kopułce. Co może być przyczyną? Czy jest możliwość, że aparat zapłonowy ma gdzieś przebicie wewnątrz?
  14. Witam, Ostatnio została wymieniona cewka zapłonowa w moim aucie, która dostała przebicia. Wymieniłem na oryginalną sygnowaną przez Daewoo. 1) Pojazd odpalił i silnik działał dobrze, ale w obrębie apartu zapłonowego było słychać cykanie. 2) Na drugi dzień odpaliłem pojazd, ale silnik słabo reagował na dodawanie gazu, jak by nie miał siły. Po kilku minutach zgasł i nie dał się ponownie uruchomić. 3) Na kolejny dzień podczas próby odpalenia, silnik załapał, ale zaraz zgasł. Kolejne próby nie przyniosły żadnego efektu. Silnik nie odpala. Gdy przyłoży się rękę w obrębie kopułki apa
  15. Witam, Muszę wymienić sondę lambda i mam możliwość zakupienia produktu OEM firmy AC DELCO lub Denso. Którą sondę wybrać? OEM AC DELCO pochodzi według sprzedawcy z zapasów FSO, które było likwidowane. Natomiast cena DELCO, jak i Denso jest podobna.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.