Skocz do zawartości

slawek7

Members
  • Liczba zawartości

    154
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. na zimnym. jak się rozgrzeje też by sie przydało. Z góry dziękuje
  2. Sprawę czujnika położenia wału tez przerabiałem. W XEP jest trochę inny i sama tarcza jest na wałku ssącym jest inna. Mam do Ciebie prośbę możesz mi nagrać jak chodzi u Ciebie silnik. Na poniższym filmie jest mój. Jest po całkowitej kapitalce, był na części od góry do dołu rozbierany, mierzony i sprawdzany na luzy i zużycia. I nie mogę się pozbyć takiego dziwnego stuku który słychać w tle. Tak jakby z tyłu silnika od strony kabiny. to jest zawsze na zimnym jakąś chwilę po odpaleniu (nie od razu jakieś 5 minut) i przestaje dopiero jak się nagrzeje. Brak mi pomysłu.
  3. Nie wiem dlaczego złe rzeczy o Filtronie słyszałem, Boscha też nie polecają tylko Manny? Wiesz może jakiej firmy na pierwszy montaż Opel daje?
  4. Możecie mi polecić filtry jakiej firmy są dość dobre. Silnik Z12XEP. Rożne rzeczy słyszy się o Filtronie, Mannie, a nawet Boschu. Zastanawiam się co Wy do oleju i paliwa stosujecie i jakie są wasze wrażenia
  5. Cześć Możecie mi pomóc w doborze skrzyni NA podstawie tego poradnika szukam skrzyni która na piątym biegu ma przełożenie 0.707 http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-dlugi-v-bieg-w-krotkiej-skrzyni-opel-vt156.htm?highlight=d%B3ugi Skrzynie są różne z oznaczeniami WR patrząc np po tej tabeli: http://forum.samnaprawiam.com/skrzynie-biegow-dane-techniczne-manualne-fwd-smallblok-vt254.htm I nie wiem w jakiej skrzyni i z ajkiego auta w skrzyni będzie na V biegu o przełożenie 0.707 A czy skrzynia która ma ostateczne przełożenie 4.18 będzie maiła przełożenia takie jak w skrzyni 3.94?
  6. Zrobił mi sie mały problem po tej wymianie uszczelki miski i nie wiem co mogło się przy okazji stać. Otóż kokontrolka ciśnienia oleju po dłuższym postoju długo świeci po odpaleniu. Jak sa krótkie przestoje to jest w porządku. Tak jakby olej spływał z układu. Myślałem ze czujnik ale po wymianie nic się nie zmieniło. Macie jakis pomysł?
  7. Ciekawie piszesz. Jak ja drążyłem temat w szlifierni to mówili faktycznie o zbieleniu ale wg nich ta wartość to właśnie 0,2mm czyli wychodzi że dość dużo. A chcesz powiedzieć że jak głowica krótko pracowała po szlifie w silniku to można ją tylko wyczyścić ręcznie i zakładać?
  8. Wiesz dlaczego o to pytam. Bo jak świat szeroki mówi się, że podstawą złożenia silnika po zdjęciu głowicy jest jej planowanie. I tu rodzi się kilka problemów sprzecznych ze sobą. 1. Producent zabrania planowania (jak opel) i co wtedy z remontem po uszkodzeniu uszczelki - i ciekawe jak autoryzowane serwisy sobie z tym radzą A 2. Co sie robi w sytuacji jak jedna głowica jest demontowana kilkukrotnie
  9. Mam mały problem. nie mogę sobie poradzić z uszczelnieniem miski olejowej w silniku Z12XEP. Uszczelkę wymieniałem już po raz trzeci i dalej mam jakiś wyciek, widać że coś się sączy. Uszczelniacze wału są zweryfikowane i są OK. Jak dotąd nie dawałem żadnego silikonu na uszczelkę bo fabryka też nie daje i u nich jest dobrze. Powierzchnie są wyczyszczone, płaskie i tak sprawdzone że wydawało się że już nie będzie problemu, a jednak. Zresztą silikonu bałem się dawać bo ssanie oleju jest poprzez smok wkręcony do miski i poprzez miskę leci olej do pompy więc w tych okolicach połączenia miski z pompą może być problem. Czy może mi ktoś poradzić jak sobie poradzić i jak Wy to rozwiązujecie?
  10. To ciekawe, przyznam. Zawsze mi mówiono że założona głowica po szlifie i odpalony silnik który dostał temperaturę wymaga ponownego planowania bo amelinium pod temp mięknie i (nie wiem czy dobrze powiem) ale się odkształca. A zdjąć i założyć można jak silnik nie odpalany był, a u Was jakoś to działa? Zaskoczony jestem. Co do szlifierni, jak też swoją dawałem do profesjonalnego, jednego z najlepszych w moim mieście i jak z nią wróciłem to sam musiałem czyścić bo co nieco było z pozostałości.
  11. Poradnik super, kilka pytań: 1. Nie było problemów z planowaniem głowicy tyle razy? 2. czym czyściliście blok silnika przed założeniem głowicy? 3. Jakiej firmy pierścienie polecacie? 4. czy po demontażu panewek zakładaliście je te same, czy nowe? Podobno nie wolno raz demontowanych panewek zakładać powtórnie. 5. Z mojego doświadczenia, głowica po obróbce w szlifierni ma zawsze gdzieś jakieś paprochy, które ciężko wydmuchać kompresorem, jak sobie z tym radzicie?
  12. Geometria wskazana, ale teoria to jedno praktyka to drugie. Jak się też trochę trzymam tego co ArKos pisał że w corsach te luzy na połączeniu amortyzatora i zwrotnicy są w granicach dopuszczalnych i w praktyce nie ustawia się. Ja się zastanawiam nad tym czy nowa sprężyna i nowa poduszka jak zwiększa wyskokośc to wpływa na rozjechanie geometrii. A powiedz mi czy jak montowałeś tą sprężynę to odsuwałeś ją od ogranicznika. Jak masz czas to popatrz na ten film o jaki ogranicznik chodzi. ok około 51:00 bo trochę długi ten film
  13. Powiedzcie mi jeszcze tak na szybko dwie rzeczy 1. Czy wymiana poduszki i sprężyny wpływa na geometrię. ArKos mówił że po wymianie amortyzatorów nie trzeba, a poduszka i sprężyna, słyszałem że tak, ale ile w tym prawdy? 2. oraz juk ustawiacie sprężynę? w amortyzatorze na dole jest ogranicznik i teraz słyszałem dwie wersje, że ma być podczas montażu odsunięte od tego ogranicznika 5mm a dryga wersja że ma dotykać do tego sprężyna i podczas luzowania ściągaczy sprężyna sama odejdzie na odpowiednią odległość?
  14. Cześć. Możecie mi pomóc, szukam sprężyn do corsy C 1.2 Wg katalogu w oryginał powinny być o takich nr 312103 Niestety z tymi nr są wręcz nie do dostania są dostępne 312102, ale te są wg opisu prawie 10mm krótsze i chyba do aut bez klimatyzacji. Możecie mi podpowiedzieć jaki powinny być montowane i czy mogę dać inne? Jakie?
  15. ma to jakiekolwiek znaczenie że są nowe panewki i silnik ma na nich zaledwie 50km?
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.