Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:
Uruchom; JavaScript!
Odśwież



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 558 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8063
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2014-03-22, 17:35   Z cyklu: co ciekawego/nietypowego robiłem :)

Postanowiłem od czasu do czasu co ciekawsze furki wrzucić. Te, które miałem okazję w pracy robić. Pominę jakieś przeglądy zerowe nowych aut, a skupię się na pewnego rodzaju ewenementach, które w mojej prywatnej ocenie nie powinny mieć miejsca.

Start...

Insignia OPC Sport Tourer czyli kombik. Silnik 2.8 v6 turbo. Automat, 4x4, pełna opcja. Przebieg ciutek ponad 18.000km.
Czemu? Bo skrzynka rozdzielcza mokra, rozcieknięta niesamowicie na uszczelnieniu prawej przedniej półosi. Nie jest to pierwszy przypadek rozszczelnienia skrzynki - chłopaki mieli okazję już robić inne Insignie 4x4, z czego jedna czeka na gwarancyjną wymianę tylnego mostu po przebiegu nieco ponad 20.000km. Podobno jest to jakaś fabryczna wada konstrukcyjna napędu 4x4 i się rozsypują skrzynki i tylne dyfry. Podstawa OPC w kombiku z automatem kosztuje od 214.200zł...






Niestety, czeka mnie niedługo demontaż skrzynki, rozebranie jej na śrubki i wymiana uszczelnień. Części zamówione. Konstrukcja tego przedziwna - po lewej stronie skrzynki dwa wewnętrzne uszczelnienia, po prawej jedno wewnętrzne i jedno zewnętrzne :shock: Ciekawe jak mi pójdzie i ile mi zejdzie. Pierwszy raz to będę robił... :oops:
Wiem jedno: na pewno nie kupię Insigni 4x4 bo jak popatrzyłem na ceny części do elementów napędu 4x4 to mi się zrobiło słabo...
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 455 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4619
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-03-22, 18:21   

Czuje że będzie wysyp poradników :lol: :lol:
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 558 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8063
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2014-03-22, 18:33   

Nie ma czasu na cykanie fotek... trza zap.... zasuwać :-(
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 455 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4619
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-03-23, 07:36   

ArKos napisał/a:
trza zap.... zasuwać :-(


Wiem, wiem teraz się dowiesz co to praca :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


to był taki mały joke ;-)
 
 
holcu Sam Naprawiam Audi
Administrator



Marka: Kia
Model: Sorento
Oznaczenie silnika (symbol): 2.5 CRDi
Paliwo: DIESEL
Zaproszone osoby: 534
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 661
Skąd: Sarajevo
Wysłany: 2014-03-24, 06:08   

Grześ, ale teraz pocisnąłeś :-o
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 558 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8063
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2014-04-04, 15:33   

Kolejny swego rodzaju ewenement czy tam osobliwość...

Otóż powiedzenie "zasrane auto" czy też "zasrany silnik" nabrało dla mnie dzisiaj nowego wymiaru:





Myślałem, że zwymiotuję jak zacząłem sprawdzać płyny ustrojowe silnika, wymieniać olej itp. Musiałem zdjąć pokrywę i iść na myjkę ją umyć karcherem.

Końskie łajno było nie tylko na pokrywie silnika, ale też: na rurze dolotowej turbiny, na akumulatorze, na wiązce elektrycznej oraz trochę na podszybiu. Auto to Captiva 2.2 diesel z 2012 roku w dość fajnie doposażonej wersji...
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 455 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4619
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-04-04, 19:02   

Nie źle, samochód musi być użytkowany na wsi czy w okolicach stadniny koni :lol: :lol:
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 558 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8063
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2014-04-04, 19:21   

Jeśli nawet, to nie rozumiem, skąd łajno wzięło się w komorze silnika?

W sumie, to jedyne co mi się nasuwa:
facet ma za słabe auto... chce więcej koni pod maską więc jednego próbuje dodatkowo upchać, ale podczas zamykania maski koń się zesrał i uciekł... mocy nie przybyło i auto gówno lepiej jedzie...
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 455 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4619
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-04-04, 20:03   

:lol: :lol: :lol: :lol:
 
 
GrzECHO Sam Naprawiam Audi
Auto-expert
Old School



Marka: Opel
Model: Vectra C
Oznaczenie silnika (symbol): Z19DT @155KM
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 40 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 691
Skąd: Puławy/IRL
Wysłany: 2014-04-04, 23:00   

Wychodzi na to, że Captiva to "gówniane" auto :lol:
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 558 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8063
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2014-04-05, 15:03   

Zdecydowanie, szczególnie rzeczony diesel 2.2 to jakaś porażka... Aktualnie robię taki silnik ze zdechniętymi WSZYSTKIMI wtryskami, przebieg auta 110.000km :shock:
 
 
GrzECHO Sam Naprawiam Audi
Auto-expert
Old School



Marka: Opel
Model: Vectra C
Oznaczenie silnika (symbol): Z19DT @155KM
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 40 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 691
Skąd: Puławy/IRL
Wysłany: 2014-04-05, 15:32   

To to i moja zeszłotygodniaowa diagnoza.

Pacjent - Passat 2008 (jak ja "kocham to auto") 1.6 FSI, przebieg 106 tys. km

Objawy: brak mocy, tryb serwisowy, kontrolka check.

Błędy: niewłaściwa korelacja pomiędzy czujnikiem wału, a czujnikiem wałka.

Diagnoza: Przeskoczył łańcuch...

Koles po diagnozie nawalił w zbroję i przestał odzywać się do żony (ona prowadziła w czasie wystąpienia usterki).

Auto zostało na warsztacie, do wymiany 8 zaworów wydechowych, planowanie, kompletny rozrząd, dolne koło zębate na wale (da się wymienić).

Koszt: grubo ponad 1000e :shock:

Niech ktoś mi jeszcze powie, że VW do niezawodność :lol:

PS> Ludziska kupujcie te super auta, mój komputer i sprawne rączki czekają :mrgreen:

EDIT:

Auto złożone i nie pali... 3 cewki do wymiany...
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 558 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8063
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2014-04-11, 09:46   

Wczoraj przyjechała półtoraroczna Insignia CDTI na gwarancyjny przegląd + wymiana rozrządu. Kolega aż wrzasnął, jak zobaczył - auto miało dokładnie 149.500km przebiegu, a wymiany rozrządu powinno się dokonywać przy 150.000km.
Potwierdza się moje prywatne zdanie, że powinno się wymieniać pasek co 60.000km bo guma to zawsze guma i nie da się jej zmienić w metal:

 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 558 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8063
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2014-04-11, 20:51   

Kolejne nowum... rozszerzamy asortyment serwisowy... dzisiaj robiłem B-klasę :shock: :-|
Ciekaw jestem, co by było, gdybym coś spaprał. Przecież nie mam obowiązku znać się na Mercach.

 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 558 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8063
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2014-04-16, 19:18   

Kolejny sajgon... Chłop stanął na środku drogi, auto ani drgnie. Nie da się ruszyć, zablokowane tylne koła. Laweta. Auto na gwarancji - niespełna 2-letnia Insignia biturbo 4x4.
Kolega zaczął demontować, i co się okazało?

Tylny most rozpłakał się jak dziecko... mokry z każdej strony, nawet wydech zlał olejem.



To jeszcze nic, skoro trza zdemontować most, to trzeba zrzucić wał napędowy. I tu zayebista niespodzianka:







Tak wyglądało wyprowadzenie napędu na tył ze skrzynki rozdzielczej 4x4. Powinno być prosto, a jest krzywo, więc? No... zesrało się łożysko... Po demontażu ataku:



Zęby wyglądają, jakby były po przebiegu miliard kilometrów. Ale największa niespodzianka jest tu:





Wnętrze skrzynki rozdzielczej... Same opiłki, zjechane na maksa zęby, wytarta obudowa skrzynki i ani śladu oleju.
Wykluczyliśmy wyciek, ponieważ:
1. byłyby ślady na obudowie skrzynki, a jest czysta na każdym łączeniu i żadne uszczelnienie nie puściło
2. we wnętrzu przynajmniej trochę tłusto by było i opiłki nie przesypywałyby się jak piasek

Wszystko wskazuje na to, że fabryka nie wlała oleju przy montażu. Suchuteńko w środku, ani śladu.

Bosko. Wypasione auto za półtorej stówki... Zrozumiałbym ruskiego Zaporożca, albo Oltcit, albo i nawet Dacię. Ale to?
Nie mieści mi się to w bani...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Z cyklu: mission impossible
czyli gdy nie mamy kanału...
ArKos Humor 29 2012-04-15, 07:10
automux


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 32