Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
luciusz
Średnio Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): Z14XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 63
Wysłany: 2012-09-22, 00:44   Wypadanie zapłonu

Dzisiaj ruszając w trasę pocisnąłem trochę po gazie i po paru min zaczęło mi szarpać autem (jakby brakowało mu mocy). Zapaliła się kontrolka "Check Engine", silnik zaczął nierówno pracować, warczeć. Zrobiłem test: hamulec +gaz + kluczyk w poz 2 i wyskoczył mi błąd 0303. Podpiąłem pod kompa i wskazał: 0303 wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Rzecz działa się na LPG (strzela poza tym w tłumik na gazie, benzyna OK) i teraz nie wiem co robić. Co może być przyczyną? Czy za wypadanie zawsze odpowiada układ zapłonowy, czy są także inne przyczyny? Moduł DIS firmy Delphi kosztuje 370 zł. W sklepie mówią, że te moduły w Astrach to plaga cały czas się sypią. I tu mam pytanie czy w ogóle można taki moduł sprawdzić, bo jutro mam jechać do elektryka. Jest sens płacić za diagnostykę, czy od razu kupić nowy moduł. I czy na pewno jego wymiana pomoże?
Przejechałem właśnie 550 km na obrotach < 3000 i jakoś dało radę. Błąd wywaliło mi przy katowaniu silnika jak jadę spokojnie to nic się nie dzieje tylko w tłumik strzela na LPG. Zdarza się, że po postoju słabo wkręca się w obroty i dławi przez kilka-kilkanaście sekund.
Co radzicie robić?
_________________
luciusz
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
fifek Sam Naprawiam Audi
Zasłużony
zasłużony zjadacz sera



Marka: Opel i Fiat
Model: Vectra i Marea
Oznaczenie silnika (symbol): 1.8 16V i 2.0 20v
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 464
Skąd: Pionki
Wysłany: 2012-09-22, 07:12   

Zmień świece i przewody zapłonowe. Powinno pomóc.
W verce tak miałem że po ostrzejszej jeździe wywalało czeka, po czym niedługo potem gasł.
Wymieniłem świece i po kłopotach.
_________________
vogtland, 4x czerń, fabio-s, Alpine, mikoda GT, Hifonics, Axton,

bo mam wakacje, jade na basen,
opuszcze szyby zaj**** basem... :D
 
 
 
luciusz
Średnio Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): Z14XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 63
Wysłany: 2012-09-22, 08:39   

U mnie przewodów brak. Jest moduł a świece jeszcze w miarę dobre (oglądałem niedawno)
_________________
luciusz
 
 
fifek Sam Naprawiam Audi
Zasłużony
zasłużony zjadacz sera



Marka: Opel i Fiat
Model: Vectra i Marea
Oznaczenie silnika (symbol): 1.8 16V i 2.0 20v
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 464
Skąd: Pionki
Wysłany: 2012-09-22, 09:34   

Masz listwę zapłonową, jakoś tak z marszu mi się napisało.
U mnie świece też ładnie wyglądały ale się skończyły.
Przypadek ten sam, czek wywalało przy jeździe powyżej 3000 obr. po czym gasł po zwolnieniu.
Aż w końcu szarpanie było i moja diagnoza że wymiana świec.
Jak ręką odjął.
_________________
vogtland, 4x czerń, fabio-s, Alpine, mikoda GT, Hifonics, Axton,

bo mam wakacje, jade na basen,
opuszcze szyby zaj**** basem... :D
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6969
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-09-22, 09:55   

Co to wogóle za LPG? Sekwencja?
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
luciusz
Średnio Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): Z14XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 63
Wysłany: 2012-09-22, 10:45   

Sekwencja jak ze snów: DEEAM XXI N :-x A świece wożę w samochodzie nowe BOSH PLUS. Sprzedał mi jej jeden gazownik bo uważał, że są dobre a wszyscy inni mówią aby nie zakładać. Miałem w poprzednim aucie AUTHRONIC AL 700 II gen. i nic takiego nie miało miejsca aby strzelało w tłumik, jakieś błędy wyświetlało (ewentualnie nie wiedziałem o tym). Dziś się przejechałem na LPG tak z 4500 obr/min i jakoś szło. Przy takich obrotach i prędkości 140 km/h czuję jakby silnikowi "brakowało pokarmu" chciałby jechać a nie mógł, dusi się i ma lekką "czkawkę". Na benzynce śmiga dobrze w takich warunkach, płynnie bez czkawki.
_________________
luciusz
 
 
automux Sam Naprawiam Audi
Moderator
ManCats



Marka: Opel,Fiat
Model: VB / Seicento
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV / 900
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 141 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 2030
Skąd: ZMC
Wysłany: 2012-09-22, 11:02   

Podłączyć kompa do LPG i w drogę zobaczyć co się dzieje z czasami wtrysków i ciśnieniem gazu.
_________________
Jeżeli piszę bez polskich znaków, to piszę z komórki.
Robert
 
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 347 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3822
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-09-22, 11:36   

DIS do wymiany i koniec.
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6969
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-09-22, 12:49   

A ja bym sprawdził, czy przypadkiem wtrysk gazu nie umiera, czyli na skutek zatarcia nie otwiera się całkowicie. U mnie Valtek odstawił taki numer - przytarł się na tłoczku i silnik na jałowym chodził lux, a przy przyspieszaniu szarpanina.
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
automux Sam Naprawiam Audi
Moderator
ManCats



Marka: Opel,Fiat
Model: VB / Seicento
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV / 900
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 141 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 2030
Skąd: ZMC
Wysłany: 2012-09-22, 14:56   

Czyli jak to w diagnozie po kolei trzeba sprawdzać wsio. :mrgreen:
_________________
Jeżeli piszę bez polskich znaków, to piszę z komórki.
Robert
 
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 347 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3822
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-09-22, 16:13   

Powiem tak, jak uszkodzenie jest w DIS-e to ECU to wyłapie i oświeci check jeśli uszkodzenie jest inne czyli jak tam myślicie uszkodzony wtrysk gazu to sterownik silnika tego nie wyłapie jako wypadanie zapłonu i nawet nie zasygnalizuje o uszkodzeniu bo jak skoro cały układ zapłonowy jest sprawny, a w tych Astrach jest to dość typowe uszkodzenie, w celu sprawdzenie można zaszaleć z jazdą na benzynie w ten sposób wyeliminujecie wtrysk gazu.
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
luciusz
Średnio Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): Z14XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 63
Wysłany: 2012-09-22, 18:27   

Na benzynie nic w tłumik nie strzela jedzie o wiele lepiej. A czy za wypadanie zapłonu odpowiada tylko DIS? A nie może być tak że jak mieszanka LPG za uboga to nie dojdzie do zapłonu i wtedy ECU łapie to jako błąd? Ale chyba nie......
A co do tej próby na benzynie to przy dużych prędkościach 130-140 km/h na gazie dławi czasami a na benzynie nie.
Jak zdejmę nogę z gazu to na benzynie łagodnie i płynnie zwolni na LPG przydusi trochę i po sekundzie "Bum" w tłumik.
_________________
luciusz
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 347 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3822
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-09-22, 20:52   

luciusz napisał/a:
ruszając w trasę pocisnąłem trochę po gazie i po paru min zaczęło mi szarpać autem


To albo szarpie albo strzela bo teraz już nic nie wiem, generalnie zasada jest taka strzelania w rurę czy tez w przepustnicę ECU nie wyłapie jako wypadanie zapłonu, ecu wyłapie ewidentne uszkodzenie w danym cylindrze czyli zmiany opornościowe cewki czyli cewka zwarta lub przepalona zasygnalizuje uszkodzenie, pojedynczego braku iskry bo wtryskiwacz nie podał gazu nie jest ecu w stanie wyłapać, sam Dis może się różnie zachowywać na zimnym i na ciepłym silniku.
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
luciusz
Średnio Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): Z14XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 63
Wysłany: 2012-09-22, 21:30   

Już tłumaczę:
- jadę sobie na LPG tak na 4000 obr. i puszczam nogę z gazu. Czuję od razu szarpnięcie a po jakieś 1 sek. od tego szarpnięcia strzał w tłumik.
- jadę sobie na benzynie tak na 4000 obr. i puszczam nogę z gazu. Zwalnia płynnie bez szarpnięcia i nie strzela nic.
A kiedy ECU przechodzi w tryb awaryjny? Czy wtedy pali na 3 cylindry i jak długo można na takim trybie jechać.
W moim przypadku błąd 0303 oznaczał ze w 3 cylindrze nie było iskry. Ale dlaczego nie dzieje się to przy małych obrotach, bo wtedy LPG też strzela w tłumik a błąd nie wyskakuje? Czy możliwe jest , że przy stałych obrotach zapłon działa poprawnie a przy spadku obrotów DIS nie daje rady. Może i DIS i wtryski zdychają równocześnie?
_________________
luciusz
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 347 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3822
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-09-22, 22:11   

luciusz napisał/a:
jadę sobie na LPG tak na 4000 obr. i puszczam nogę z gazu. Czuję od razu szarpnięcie a po jakieś 1 sek. od tego szarpnięcia strzał w tłumik.


tu trzeba by się przyjrzeć instalacji LPG ewentualnie poddać regulacji

luciusz napisał/a:
Czy wtedy pali na 3 cylindry i jak długo można na takim trybie jechać.


nie jest wskazana jazda na 3 cylindrach.

sumując proponował bym zrobić regulację LPG, sprawdzenie czy wypadanie zapłonu występuje też na benzynie, kontrola świec czy ta która nie pali ma inny kolor, ja sam ostatnio miałem uszkodzoną świecę a objaw był podobny do Twojego choć błędem nie dostałem po oczach a świeca jak się zagrzała przestawała podawać iskrę.
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wypadanie zapłonu Astra H
kucyk2184 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 7 2012-07-08, 08:26
automux
Brak nowych postów Wypadanie zapłonu ASTRA H
kucyk2184 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 3 2012-08-08, 22:30
Kubus
Brak nowych postów Golf IV 1.6 - wypadanie zapłonu, ciśnienie paliwa
maaniek9 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 4 2013-02-04, 21:40
maaniek9
Brak nowych postów Wypadanie zapłonu, brak iskry na jednym cylindrze. X18XE1
lachim87 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 14 2012-07-17, 18:53
pietka30


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 32