Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
sidu30 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
gość


Marka: citroen
Model: c5
Oznaczenie silnika (symbol): vfdcrfnc
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 9
  Wysłany: 2011-03-03, 19:22   wymiana rozrządu w citroen c5 2,0 16v rok2001

Chce wymienić rozrząd w citroenie c5 2,0 16v silnik 136km z roku 2001 mam juzzakupione części i chce to zrobić samodzielnie. Choć stary wygląda całkeim dobrze,ale ja już autem przejechałem 70tys i nie wiem ile poprzedni właściciel więc już dłużej nie chce czekac. górne koła w tym silniku wyglądają następująco od strony chłodnicy zwykłe proste koło metalowe z nacięciami na pasek natomiast koło od strony kabiny wygląd zewnętrzny tak sam, lecz środek jest z taki ale amortyzatorem gumowym. I nie wiem jak mam to koło zablokować zwłaszcza,ze nie ma na nim żadnych znaków. Za wszelką pomoc bede wdzięczny.
 
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Kamil55 Sam Naprawiam Audi
Zaawansowany



Marka: Honda
Model: Civic
Oznaczenie silnika (symbol): D16Z6
Paliwo: PB
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 131
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-03-03, 19:31   

A po co chcesz ściągać te koła ?? :crazy:

Nawet jeśli auto miało by przejechane 100 tys km to koła chyba nie są na tyle zużyte.
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7001
Skąd: z ASO
Wysłany: 2011-03-03, 20:11   

Wymiana rozrządu to nie konieczność zdejmowania kół tylko ich zablokowania czyli zabezpieczenia przed zmianą położenia. Do tego celu służą narzędzia specjalistyczne.



Domowe sposoby bazują na drewnie... tak - cienkie kliny z drewna delikatnie wciśnięte między zęby kół rozrządu (2 kliny - jeden u góry drugi na dole) pozwalają utrzymać koła w danej pozycji. Sposób budzący kontrowersje, ale skuteczny.
Cechę wału znajdź, ustaw, zablokuj koła i wymieniaj.
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Kamil55 Sam Naprawiam Audi
Zaawansowany



Marka: Honda
Model: Civic
Oznaczenie silnika (symbol): D16Z6
Paliwo: PB
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 131
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-03-03, 20:15   

Ja zrozumiałem to tak że chce je zablokować w celu odkręcenia koła z wałka.

Ale taki rozrząd da się wymienić bez żadnych blokad, tylko wystarczy dobrze patrzeć na znaki albo wykonać własne.

Co do kupna specjalnych blokad przeznaczonych do danego modelu samochodu to na jedną wymianę nie ma to najmniejszego sensu.
 
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 347 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3831
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-03-03, 20:30   

Zawsze możesz skorzystać z gotowych poradników np ten
http://forum.samnaprawiam...otec-vt1062.htm
jest to poradnik z opal ale zasada wymiany jest taka sama, w Twoim wypadku wymiana rozrządu zalecana przez producenta to 120 tyś km ja proponuję to robić to co 90-100 tyś km miałem parę przypadków w Peugeocie że nie wytrzymywały 100 tyś km.
Kupujesz pasek, napinacz, dwa małe kółka i bierzesz się za robotę, wszystkie koła czyli dwa z rozrządu oraz wał korbowy mają oznaczenia tak jak na rysunku (czarne duże kropki)


górne koła blokujesz jakimiś prętami lub o odpowiednio grubymi śrubami tak jak na rysunku


koła ustawiasz kręcąc wałem silnika tak by wszystkie cechy pasowały resztę doczytasz w poradniku.
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
sidu30 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
gość


Marka: citroen
Model: c5
Oznaczenie silnika (symbol): vfdcrfnc
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 9
Wysłany: 2011-03-06, 11:41   Witam wszystkich, którzy odpowiedzieli na moje pytanie.

Więc tak naprawy tzn. wymieny rozrządu k=dokonałem w piatek tj. 04.03.2011 i powiem wam,że mając jedną blokade koła rozdżadu i wału korbowego jest to nie takie trudne. Choć powiem wam,ze dostęp do tego nie jest taki prosty. Najlepiej mieć kogoś do pomocy bo sami nie dacie rady. Chodziło mi oczywiscie o blokowanie rozrzadu, wiec sprawa wygladała tak.: Wał korbowy jest blokowany za pomoca powiedzmy pręta lub śruby to wystarczy i jedno koło rozrzadu kolektora ssacego. Koło razrzadu wydechu niestety nie ma blokowania wiec jest troszke wiecej zabawy. ale korbowodu nie musiałem blokowac nie przekrecał mi sie wogóle natomiast wałki rozrządu niestety tak. Ważne jest w pierwszej kolejnosći zaznaczyc sobie na starym pasku i kołach korektorem czy czyms jaskrawym np tez farba czy lakierem do paznokci znaki na wszelki wypadek. Potem zdemontowałem rolki napinajace i wyjąłem pasek oczywiscie koła te,które były do zablokowania zablokowałem. Wymieniłem rolke napinająca oraz prowadzącą, Pompa wody to bardzo wolno mi płyn spływał wiec odkreciłem pompe i po krzywku moment i płynu nie było. Jednak trzeba bylo kupic nowe 5l ;) po zamontowaniu pompu załałem płun zeby sprawdzic czy wszyski jest szczelne. Skoro tak zabrałem sie do zakładania paska pierw na wał korbowy poprzez rolki napinające na koła rozrządu. Powiem tylko,ze przed zakładaniem na koła rozrządu trzeba mocno pociągnąć pasek,żeby nie było różnicy w ilości zębów wzgłędem kół rozrządu do koła korbowego. i z pomoca założyłem na koła wałków rozrządu. dodam tylko,ze ilość żąbkó od znaku do znaku to 17. Po złożeniu przekręciłem kluczem raz w koło wał korbowy wszystko okazało sie ok napinacz ustawiłem tak jak powinien byc. I tym sposobem mam 200zł lub więcej w kieszeni Pozdrawiam.
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7001
Skąd: z ASO
Wysłany: 2011-03-06, 12:09   

Untitled Document

Dziękujemy za pozostawienie informacji o rozwiązaniu problemu.

Będzie to pomocne dla osób, które zmagają się z podobnym
problemem w swoim samochodzie.

_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów rozrząd, wymiana simeringu wałka rozrządu i wymiana paska
Pawkop1 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 4 2012-05-20, 20:31
talsen
Brak nowych postów Wymiana rozrządu
JanuszMuda Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 1 2013-04-29, 18:13
ArKos
Brak nowych postów wymiana wałka rozrządu
bystra6witosa6 Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 4 2013-01-10, 06:26
Grzes997
Brak nowych postów Wymiana paska rozrządu.
Senior45 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 5 2011-05-08, 17:56
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 30