Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:
Uruchom; JavaScript!
Odśwież



Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Grzes997
2012-08-16, 20:57
Autor Wiadomość
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 433 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4469
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-08-16, 20:57   Wymiana paska rozrządu Peugeot Partner 1,4 i pochodne

Wymianę paska rozrządu producent zaleca co 120 tyś kilometrów z doświadczenia wiem że w tych samochodach pasek tyle nie wytrzymuje i zalecam wymianę co 90 tyś, do wymiany potrzebujemy pasek rozrządu, nowy napinacz paska, oraz jak kto woli nową pompę wody, po skompletowaniu wszystkich części rozpoczynamy pracę.
Podnosimy prawy przód i zdejmujemy koło.
Ściągamy jedna klemę z akumulatora.
Demontujemy prawą osłonę silnika.
Kluczem M27 popuszczamy napinacz paska wielorowkowego i zdejmujemy pasek.
Odkręcamy trzy śruby koła pasowego i zdejmujemy koło


Odkręcamy plastikową dolną osłonę paska rozrządu są tam cztery śruby na klucz M10



Odkręcamy dwie śruby M13 z poprzeczki


Podkładamy lewarek pod silnik lekko go unosząc i odkręcamy prawą łapę silnika.


Odkręcamy dwie śruby M10 z górnej osłony paska i ją zdejmujemy a następnie ściągamy dolną osłonę


Jak już mamy dostęp do paska nie szukamy cech na kołach gdyż producent nie przewidział takich rzeczy, cechowanie paska odbywa się w następujący sposób, ustawiamy tak koła by otwór górnego koła pasował do otworu w bloku silnika i blokujemy to śrubą M8


dolne koło możemy sami nacechować lub jak zaleca producent odszukać małego otworu w okolicach filtra oleju i wprowadzeniu do niego pręta o średnicy minimum 3mm ja do tego używam elektrody 3 mm


koła mamy zablokowane i możemy odkręcić napinacz i oraz zdemontować pasek, jeśli ktoś wymienia przy okazji pompę wody należy płyn chłodniczy zlać do pojemnika i odkręcić dwie śruby M10 pompy wody i instalujemy nową pompę


przykręcamy nowy napinacz oraz montujemy pasek, pasek musi być montowany tak by napisy na pasku były normalnie czytelne, czasem producent paska maluje strzałki oznaczające kierunek obrotu, jak już mamy wszystko zmontowane wstępnie napinamy pasek i zdejmujemy blokady, kluczem M22 kręcimy wałem silnika i sprawdzamy wstępne napięcie paska, a regulujemy tak by cechy na napinaczu się pokrywały


jak już jesteśmy pewni że wszystko jest na swoim miejscu składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się nowym paskiem rozrządu.


Pozdrawiam Grzes997
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów wymiana paska rozrządu peugeot Partner
ciesielskic1.6 Ogólne 3 2015-01-08, 21:50
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wymiana wentylatora chłodnicy Peugeot Partner
Grzes997 - konkurs
Grzes997 Peugeot 0 2011-01-20, 19:34
Grzes997
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wymiana klocków, regeneracja samoregulatorów Peugeot Partner
Grzes997 - konkurs
Grzes997 Peugeot 0 2011-02-16, 12:44
Grzes997
Brak nowych postów Wymiana paska rozrządu.
Senior45 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 5 2011-05-08, 18:56
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17