Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:
Uruchom; JavaScript!
Odśwież



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 546 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7966
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2013-08-27, 13:07   Wymiana klocków/tarcz przód Seat Leon/Toledo

Opis dotyczy znacznej części aut grupy VAG - Skoda Fabia I, Seat Toledo, Leon, VW Golf 4, Bora i jeszcze inne.

Podnosimy auto i zdejmujemy koło.
Odkręcamy śrubokrętem krzyżakowym śrubę ustalającą tarczy hamulcowej:



Warto przedtem opukać tarczę młotkiem - dookólnie w miejscu nachodzenia na piastę.

Następnie łapiemy tarczę po przeciwnej stronie zacisku hamulcowego i mocno ciągniemy do siebie. Spowoduje to całkowite schowanie się tłoczka w zacisku hamulcowym:



Kolejna rzecz to torx 45. Nim odkręcamy prowadnice zacisku hamulcowego. Jedna jest u góry, druga na dole, a znajdują się w gumowych tulejkach:





Teraz po zdjęciu zacisku bardzo dokładnie czyścimy powierzchnie, które odpowiadają za swobodną pracę klocka oraz zacisku, czyli "kły" zwrotnicy (górny i dolny) oraz grzbiety zacisku (górny i dolny):





Czyścimy środek gumowych tulejek usuwając ewentualny brud czy rdzę i dajemy tam trochę smaru - najlepiej miedzianego, ale można też inny. Celem tego zabiegu jest ułatwienie pływania zacisku, dzięki któremu hamulce działają równomiernie i nie ocierają podczas jazdy:



Pakujemy nowe klocki w zacisk, zakładamy tarczę i przykręcamy śrubę ustalającą, montujemy zacisk... Czyli wszystko w odwrotnej kolejności do demontażu.

Po poskładaniu najpierw na postoju naciskamy kilkanaście razu pedał hamulca - tłoki zacisków są maksymalnie schowane więc nie będzie hamulca wcale! Dopiero potem zakłądamy koło i robimy próbną jazdę.

Pamiętaj:
hamulec musi się dotrzeć więc spokojnie i powoli. Po 40-50km hamulec będzie na pewno dobrze dotarty.
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wymiana zawieszenia przód Seat Leon/Toledo
fotoporadnik
ArKos Seat 0 2013-08-27, 13:02
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wymiana klocków/tarcz przód A6/A4, Passat B5
fotoporadnik
ArKos Audi 0 2012-05-26, 12:28
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wymiana klocków i tarcz hamulcowych scenic II - przód
szymon 1587cm3 Renault 0 2013-10-08, 13:06
szymon 1587cm3
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana tarcz/klocków przód Seicento
fotoporadnik
ArKos Fiat 0 2010-02-27, 18:11
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16