Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 453 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7071
Skąd: z ASO
Wysłany: 2013-04-17, 19:05   Wymiana klocków przód Astra G/Zafira

Podnosimy auto, zabezpieczamy przed przetoczeniem i opadnięciem, po czym zdejmujemy koło.

Jak spojrzymy na zacisk od tyłu to zobaczymy gumowe kominki z zaślepkami plastikowymi - zaślepki trzeba wyjąć:



Wewnątrz znajdują się prowadnice umożliwiające pływanie zacisku względem jarzma. Tulejki te MUSZĄ być czyste i posmarowane. Jeśli pracują na sucho lub są brudne, to zacisk nie ma możliwości pływania, a objawia się to nierównomiernym zużyciem klocków, czyli wewnętrzny i zewnętrzny zużywają się w różnym tempie.
Do odkręcenia ich potrzebujemy torxa T45:



Wkładamy w prowadnice i wykręcamy do końca, po czym je wyjmujemy:



Trzeba je oczyścić (w razie konieczności drobnym papierem ściernym przejechać) i nasmarować najlepiej smarem miedzianym (jest odporny na wysoką temperaturę).
Po ich wykręceniu można zdjąć zacisk i bardzo dokładnie wyczyścić powierzchnie jarzma, które stykają się z klockami:



Jeśli klocek nie będzie mógł swobodnie się przesuwać, to nastąpi zjawisko opisane przy zapieczonych prowadnicach zacisku.

Następnie mając jeszcze stare klocki zakładamy zacisk, deptamy po hamulcu, po czym wpychamy mocny śrubokręt między zacisk a klocek i pociągając powodujemy schowanie się tłoka w zacisk. Musimy tak długo męczyć zacisk, aż tłok CAŁKOWICIE schowa się w zacisku. Wtedy wiemy, że pracuje bez oporów i hamulec będzie skuteczny.

Wywalamy stare klocki, zakładamy nowe, składamy w odwrotnej kolejności z nasmarowanymi prowadnicami zacisków.

Poniżej widać, dlaczego w jarzmie trzeba wyczyścić te powierzchnie, które zaznaczyłem strzałkami:



Detaliści, maniacy, zboczeńcy, dewianci lub inni, którzy lubią jak coś ładnie wygląda, mogą przy okazji pokusić się o dokładne wyczyszczenie całych zacisków z jarzmami i pomalowanie ich. Jako, że kupiłem "sportowe" klocki w kolorze czerwonym, to pomalowałem zaciski i jarzma na czerwono :mrgreen: Fajnie pasuje do jasnej felgi i ładnie wyziera między ramionami :P





Przyjemnej pracy życzę :-P
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
Opel Mokka Cosmo - 2014 1.4T
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wymiana klocków/tarcz przód A6/A4, Passat B5
fotoporadnik
ArKos Audi 0 2012-05-26, 11:28
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana tarcz/klocków przód Seicento
fotoporadnik
ArKos Fiat 0 2010-02-27, 18:11
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wymiana klocków i tarcz hamulcowych scenic II - przód
szymon 1587cm3 Renault 0 2013-10-08, 12:06
szymon 1587cm3
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana klocków hamulcowych przód Honda
fotoporadnik
Bartas Honda 0 2010-04-21, 14:48
Bartas


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,54 sekundy. Zapytań do SQL: 23